خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۳ مجوز مشاغل خانگی سال گذشته در حوزه صنایع دستی توسط این اداره کل صادر شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، همایون جورابلو به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: سال گذشته به ۲۸۲ طرح هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در بخش مشاغل خانگی، ۲۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی افزود: در سال گذشته ۱۱۸ پروانه تولید انفرادی صادر و ۴۳۴ پروانه تولید انفرادی نیز تمدید شد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۹ پروانه تولید کارگاهی صادر و ۲۰ پروانه تولید کارگاهی نیز تمدید شد.
وی ابراز داشت: سال گذشته اطلاعات ۴۵۵ هنرمند صنایع دستی استان سمنان در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

جورابلو تصریح کرد: پنج هزار و ۴۲۳ هنرمند صنایع دستی دارای مجوز در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۱ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی، یک هزار و ۸۲ نفر در شهرستان سمنان، ۹۵۷ نفر در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، ۸۵۹ نفر در شهرستان دامغان، ۷۴۳ نفر شهرستان مهدیشهر و ۲۹۱ نفر در شهرستان سرخه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۳۹ نفر از هنرمندان استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۹۴۰ نفر از هنرمندان استان نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ کارگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال و کارآفرین هستند، افزود: ۱۹ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۷ و ۳۲ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۶ گواهی کیفیت کارگاهی دریافت کردند.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۲ بازارچه دائمی و پنج فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال و یک بازارچه نیز در حال ساخت است.
جورابلو یادآور شد: هفت خانه و بنای تاریخی به معرفی و فروش صنایع دستی استان سمنان به مزایده گذاشته شد و ۲ فقره قرارداد واگذاری خانه ترابی و دروازه ارگ سمنان نیز منعقد شده است.
گفتنی است، سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیور آلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن دوزی سنتی، نمدمالی، قلمزنی، حوله بافی و چرم دست دوز سنتی از مهم‌ترین رشته‌های بومی و فعال صنایع دستی استان سمنان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید