خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک کارشناس حوزه کار با بیان این که صاحبان مشاغل کوچک زودتر به درآمدزایی می‌رسند، پیشنهاد ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک در قالب صندوق‌های خرد محلی، منطقه‌ای و بخشی را در مناطق شهری و روستایی مطرح کرد.


به گزارش کارآفرین ناب، علی اکبر لبافی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر چه از راه اندازی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی حمایت می‌کنیم و معتقدیم که ایجاد این بنگاه‌ها به دلیل آنکه صندوق‌های بیمه را تقویت می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد ولی در شرایط موجود کشور بهتر است ایده کسب و کارهای خرد و کوچک را در قالب صندوق‌های خرد محلی، منطقه‌ای و بخشی با حمایت افراد معین توسعه‌گر در شهرستان یا روستا دنبال کنیم.

وی ادامه داد: معین در واقع فرد بنگاه دار، کارخانه‌دار یا سرمایه‌گذاری است که نقش پشتیبان را دارد و از ابتدا اعتماد آفرینی کرده، نیروهای کار را آموزش می‌دهد و پس از تسهیل‌گری و شبکه‌سازی، سرمایه‌های خرد مردم و آورده اولیه خود را تجمیع کرده و به ابزاری برای کار تبدیل و در نهایت بستر عرضه و فروش محصول تولیدی را فراهم می‌کند.

 


مشاغل خرد و کوچک بهترین و زودبازده‌ترین کسب و کارها
این کارشناس حوزه کار با اشاره به بالا بودن هزینه ایجاد شغل در کشور، بهترین و زودبازده‌ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغالزایی کرد، کسب و کارهای خرد عنوان کرد و گفت: نگاه در این حوزه فراهم کردن بستر لازم برای حضور مردم در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال از طریق مثلت توسعه اقتصادی است. این مثلت از ارکان متعددی تشکیل شده که شامل استاندار، قوه قضائیه، مجلس و دولت است و در کنار آنها فردی به نام معین وجود دارد که در قالب قرارداد با این مثلت اقتصادی به پویایی و رونق کسب و کار در آن منطقه یا روستا کمک می‌کند.

به گفته لبافی برای آنکه مردم مشغول کار و صاحب درآمد شوند بهترین شیوه راه اندازی کسب و کارهای خرد در مناطق مختلف شهری و روستایی است چرا که این مشاغل بیمه پردازی و مالیات دهی کمتری دارند و مردم با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در ۸۰ درصد پروژه‌ها مشارکت دارند.

 


وظیفه وزارت کار ایجاد شغل نیست!
وی وظیفه وزارت کار را ایجاد شغل ندانست و گفت: نگاهی که امروز بر وزارتخانه‌ها حاکم است نگاهی دولتی است و تصورشان این است که می‌توانند شغل ایجاد کنند. شغل یا فعالیت شغلی یک مقوله فرابخشی است و سرفصل نیست که دستگاه داشته باشد بلکه همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا شغل به وجود بیاید و بستر کارآفرینی شکل بگیرد تا هم سرمایه سود ببرد و هم فرد بیکار، سرکار برود.

گفتنی است، در حالی که سهم بنگاه‌های بزرگ در اقتصاد نیم درصد و سهم بنگاه‌های متوسط کمتر از نیم درصد است، بنگاه‌های خرد و کوچک از سهم ۹۶ درصدی در اقتصاد برخوردارند. به گفته فعالان اقتصادی، شرایط تحریم بهترین فرصت برای توسعه و رونق کسب و کارهای خرد محلی و منطقه‌ای به شمار می‌رود چرا که کسب و کارهای خرد از رشد و بازدهی بیشتر و انحراف کمتری برخوردار بوده و سهم بیشتری از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید