خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اجرای هفت هزار طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی برای مددجویان امداد در سال ۹۷ گفت: اجرای این طرح‌ها، بیش از هزار میلیارد تومان سود به خانواده‌های مددجوی کمیته امداد تزریق کرده است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی با تاکید بر نقش کلیدی صنایع دستی در تحقق تولید ملی و اقتصاد مقاومتی افزود: کمیته امداد توانسته از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ حدود ۱۳۷ هزار طرح اشتغال در بخش‌های مختلف صنایع دستی ایجاد کند.

وی ادامه داد: سال گذشته از مجموع طرح‌های اشتغال مددجویان امداد، ۵۵۰۰ میلیارد تومان سود عاید خانواده‌های تحت حمایت شده است که از این میزان یک پنجم یعنی معادل هزار میلیارد تومان سود نتیجه طرح‌های اجرا شده در حوزه صنایع دستی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه طرح‌های صنایع دستی مددجویان امداد در ۱۸ حوزه مختلف انجام شده است، خاطرنشان کرد: تولید فرش و گلیم، دستباف‌های زینتی و زیورآلات به ترتیب بیشترین تعداد طرح‌ها و حجم تولیدات مددجویان را به خود اختصاص داده است.

عبدالملکی توسعه صنایع دستی را شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: صنایع دستی جزو پرکاربردترین تولیدات در کل دنیاست که بخش زیادی از اشتغال بومی در کشورها را به خود اختصاص می‌دهد زیرا با سرمایه کم امکان راه‌اندازی دارد.

وی با اشاره به تنوع صنایع دستی در کشور با توجه به قدمت تاریخی و تمدنی و اهمیت هنر در جامعه ایرانی، افزود: کشور ما برای صادرات صنایع دستی مزیت بالایی دارد و کمیته امداد هم با توجه به ظرفیت‌ها و نیروی انسانی مستعد، تاکید ویژه‌ای بر توسعه صنایع دستی میان مددجویان دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اقدمات این نهاد برای موفقیت طرح‌های صنایع دستی را تشریح کرد و ادامه داد: استعدادسنجی و مشاوره حرفه‌ای شغلی، بررسی مزیت‌های صنایع دستی در هر شهرستان و منطقه، توجه ویژه به آموزش مددجویان، ارائه تسهیلات برای تهیه تجهیزات و مواد اولیه، نظارت و مشاوره فنی به متقاضیان و در نهایت خرید محصولات صنایع دستی از تولیدکنندگان بدون هیچ محدودیتی، از مهمترین دلایل موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه صنایع دستی است.

عبدالملکی با تبیین طرح راهبری شغلی در راستای توسعه اشتغال مددجویان امداد، گفت: این برنامه از سال گذشته به صورت پایلوت با اجرای ۱۵۰ طرح اشتغال در کشور با موفقیت آغاز شده و برای سال ۹۸ راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال برای مددجویان امداد از طریق ورود راهبران شغلی پیش‌بینی شده که حدود ۱۵ هزار طرح مربوط به صنایع دستی است.

وی با دعوت از کارآفرینان برتر کشور برای همکاری در طرح راهبران شغلی خاطرنشان کرد: در این طرح از فعالان و کارآفرینان حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف که تجربه و عملکرد موفقی دارند دعوت می‌شود راهبری اشتغال تعدادی از مددجویان امداد را برعهده بگیرند. این کارآفرینان واحدهای کوچکی را در زنجیره ارزش خود تعریف می‌کنند که متشکل از مددجویان امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها، کمیته امداد هزینه‌های بلاعوض و تسهیلات لازم را به مددجو پرداخت می‌کند و با اتصال منافع دو طرف، از سویی برای مددجویان شغل ایجاد می‌شود و کارآفرینان نیز با استفاده از تسهیلات امداد و توسعه زنجیره ارزش، از سود بیشتری در کسب و کار خود برخوردار می‌شوند.

عبدالمکی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین حرفه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: اگر هر کدام از این کارآفرینان به طور میانگین با راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقماری برای ۱۰ نفر ایجاد شغل کنند، حدود چهار میلیون شغل ایجاد می‌شود و مساله بیکاری کشور و مددجویان به طور کامل برطرف خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید