خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدرس کسب و کار با اشاره به اینکه مجوزها در حوزه کسب و کار ایران دچار آشفتگی شده افزود: متاسفانه ما در حال حاضر شاهد مجوزفروشی هستیم و این پدیده در هیچ جای دنیا نیست.

به گزارش کارآفرین ناب، برنامه " گفت و گوی اقتصادی " پیرامون موضوع بررسی فرآیند صدور مجوز و بروکراسی اداری مانع از بهبود فضای کسب و کار و با حضور داوود فدائی معاون کمیسیون اشتغال کانون عالی کارفرمایان ایران و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مسلم خانی استاد دانشگاه، مشاور و مدرس کسب و کار و کارآفرینی از شبکه رادیو گفت و گو پخش شد.
فدائی با بیان اینکه اعطای مجوز برای راه اندازی کسب و کار در کشورهای صنعتی پیشرفته ظرف دو ساعت انجام می شود گفت: راه اندازی کسب و کار تولیدی در کشور ما طی فرآیندی شامل دریافت مجوزهای لازم و ساخت سوله و کارخانه در شهرک صنعتی حدود دو تا سه سال طول می کشد که بعد از سه سال هم شاید بازار آن از بین برود.
معاون کمیسیون اشتغال کانون عالی کارفرمایان ایران افزود: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس، تنها 25 درصد از قانون بهبود فضای کسب و کار از سال 1390 تاکنون اجرا شده است. در حال حاضر در عصر چهارم انقلاب صنعتی قرار داریم و شکل کسب و کارها تغییر کرده اما مراکز آموزشی و قانون گذاران آماده این عصر صنعتی نشده اند.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه با رادیو گفت و گو، گفت: با وجود اینکه اعتماد جامعه به سازمان های مردم نهادِ دارای مجوز تا حدودی افزایش یافته اما هیچ فراخوانی داده نمی شود. از این رو ما با الهام گیری از فرمایش مقام معظم رهبری سمن را با اتاق بازرگانی و کانون عالی کارفرمایی درگیر کردیم و کانون عالی کارفرمایی نیز قراردادی را با دانشگاه پیام نور منعقد کرد تا با ارائه آموزش های جدید اختلاف نیاز بازار را برطرف کند.
فدائی تأکید کرد: مجلس باید پیگیری کند که چرا مجوز برای تولید بدون کارخانه در صنعت کشور اعطا نمی شود. دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین محصولات خشک با برند " بی بی " را با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی مختلف تولید کرد کمااینکه بسیاری از کارخانه ها در سطح دنیا نیز به همین شکل عمل می کنند.
وی ادامه داد: حفظ اشتغال در کارخانه هایی که با بحران مواجهند صرفا با کمک نقدینگی محقق نخواهد شد بلکه این کار نیازمند ایده و افزایش ظرفیت تولید است.
همچنین در ادامه، خانی با اشاره به عوامل عدم جذابیت محیط کسب و کار در ایران بیان کرد: سه عامل در کشور ما موجب نارضایتی کارآفرینان داخلی و سرمایه گذاران خارجی شده است. عامل اول به نگاه سیاسی و امنیتی برمی گردد که در نتیجه ی آن هنوز موفق به اعتماد به نهادهای غیرحاکمیتی مانند کسب و کارهای دانش بنیان نشده ایم.
این مشاور کسب و کار، عدم یکپارچگی نظام دولت الکترونیک را عامل دوم عدم جذابیت فضای کسب و کار در ایران دانست و اضافه کرد: جدایی نظام آموزشی از نظام بازار کار نیز عامل سوم در این قضیه محسوب می شود.
خانی گفت: ما در حال حاضر ناچار به این بروکراسی اداری هستیم زیرا تا زمانی که نظام شفاف اطلاعاتی، سازمان های مردم نهاد قدرتمند در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار و بسترهای عملیات فناوری اطلاعات شکل نگیرند مجبور به مداخله و تصمیم گیری می شویم.
مدرس کسب و کار و کارآفرینی با اشاره به اینکه مجوزها در حوزه کسب و کار ایران دچار آشفتگی شده افزود: متاسفانه ما در حال حاضر شاهد مجوزفروشی هستیم و این پدیده در هیچ جای دنیا نیست.
وی با اشاره به تجارب جهانی برای بهبود فضای کسب و کار یادآور شد: پنجره های واحد کسب و کار یک تجربه جهانی است که در برخی استانها از جمله خراسان رضوی و اصفهان تجربه شد و فرآیند صدور مجوزها از 75 روز به 19 روز رسید که البته به دلایلی کنار گذاشته شد و به میز خدمت تبدیل گردید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر