خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرماندار پیشوا با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ ها حوزه کشاورزی گفت: جشنواره استارتاپ های گلخانه ای، باعث رونق بخش کشاورزی به ویژه حوزه گردشگری می شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، حسین عباسی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ های فناوری گلخانه ای که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها یکی از راه های مؤثر برای شکوفایی ظرفیت های هر منطقه است و جشنواره استارتاپ های فناوری های گلخانه ای، زمینه تحقق گردشگری کشاورزی و رقابت بین کشاورزان را در پیشوا فراهم می کند.
وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های شهرستان پیشوا که با حمایت دولت و تلاش فعالان بخش خصوصی حوزه کشاورزی طی سال های اخیر با رشد مطلوبی برخوردار شده، توسعه کشت گلخانه ای به ویژه در تولید محصول خیار است.
فرماندار پیشوا گفت: این شهرستان با داشتن ۱۴ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی، یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه، تولید ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در سال، قطب مهم کشاورزی استان تهران محسوب می شود.
وی افزود: تولید سالانه ۳ هزار و ۷۵۰ تن محصولات باغی، ۲ میلیون گل شاخه، ۶۹ هزار تن شیر، ۴ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید، ۵ هزار و ۸۵۰ تن تخم مرغ، ۴۸۸ هزار قطعه ماهی زینتی و سالانه ۱۲۵ تن ماهی بخشی از ظرفیت پیشوا در تولید محصولات کشاورزی است.
فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: توسعه کشت گلخانه ای، با مشکلاتی مواجه است که تلاش می شود با برگزاری جشنواره‌ها و استفاده از ظرفیت و فرصت پیش برود، حلقه های مفقوده در کشاورزی را کشف و با تقویت ظرفیت های موجود، وضعیت کشاورزی منطقه را رشد داد.
وی گفت : در حال حاضر خیار پیشوا صرفا به کاشت، داشت، برداشت و عرضه این محصول به بازار داخلی محدود می شود ولی با استفاده از روش های نوین مبتنی بر فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها می توان، فرصت ها و ظرفیت های جدیدی نظیر تجاری سازی و برندینگ و استقرار صنایع جانبی را فراهم کرد.
عباسی تأکید کرد: با ارائه طرح های نوآورانه و استفاده از ظرفیت های موجود می توان زنجیره ارزش افزوده و تولید ثروت در شهرستان را شکل داد.
وی افزود: به منظور نمایش ظرفیت های بخش کشاورزی پیشوا، دانشگاه علمی کاربردی با همکاری جهاد کشاورزی طرح برگزاری نخستین جشنواره ملی در زمینه کشاورزی را ارائه داده که این جشنواره در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی و در قالب ستادهای سیاست گذاری، پشتیبانی و اجرایی دنبال می شود.
فرماندار پیشوا تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره، بحث گردشگری کشاورزی نیز محقق و زمینه رقابت و افزایش بهره وری بین کشاورزان فراهم می شود.
جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ های حوزه فناوری گلخانه ای همزمان با هفته دولت امسال، در پیشوا برگزار می شود.
پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید