خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: ایجاد اشتغال از فعالیت های اصلی کمیته امداد است و در این راستا ۲۲ دفتر کارآفرینی در استان راه‌اندازی شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، رشید جلیلیان در اولین نشست تخصصی معاونین کمیته امداد کرمانشاه با اولویت اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷۸ هزار خانواده با جمعیتی نزدیک به ۱۷۶ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف و متنوع کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی افزود: این تعداد حدود ۱۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند که ۵۸ درصد آن جمعیت شهری و ۴۲ درصد جمعیت روستایی هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند، گفت: ماهیانه به طور متوسط ۱۸ میلیارد تومان مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت می شود.

این مسئول بیان داشت: توانمندسازی اقتصادی و ترغیب مددجویان به ایجاد اشتغال را در دستور کار داریم که برنامه ای چهار ساله در این راستا در دست اقدام است.

وی گفت: در ۳ سال گذشته کمیته امداد کرمانشاه استان برتر در زمینه ایجاد اشتغال بوده است که برای رسیدن به این مهم کمک مسئولین و دستگاههای اجرایی بی تاثیر نیست.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در کمیته امداد یکی از فعالیت های اصلی ایجاد اشتغال است لذا به این منظور ۲۲ دفتر کارآفرینی در سطح استان دایر کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۵۰۳۰ فقره وام طرح اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع کمیته امداد و بانکی پرداخت شد.

این مسئول افزود: با نظارت‌های به عمل آمده بیش از ۹۰ درصد از وام‌های طرح اشتغالزایی در مسیر طرح هزینه می‌شود و می توان گفت ۹۰ درصد طرح اشتغال پایدار و با کیفیت ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان آموزش های فنی و حرفه ای را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته برای ۱۰۰۰ نفر از مددجویان از طریق تعامل با کارفرمایان ایجاد اشتغال شده است.

جلیلیان یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی برای خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد اجرا شد که این کار برای هر خانواده درآمدزایی ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان به دنبال دارد.

وی به طرح «راهبران شغلی» اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح از ظرفیت کارآفرینان و نخبگان استان استفاده کردیم و طرح پایلوت زعفران را با راهبری یک کارآفرین در سنقر انجام دادیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: به این ترتیب روستائیان به یک متخصص در این حوزه اتصال پیدا کردند و راهکارهای کشت و کار را فرا گرفتند.

جلیلیان گفت: در این راستا تمام کارها از جمله تهیه مواد اولیه، نظارت و همچنین بازاریابی و فروش توسط راهبران صورت می گیرد و ما نیز یک سری مزایا برای راهبران در نظر می‌گیریم.

این مسئول ادامه داد: حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از منابع سال ۹۸ در ارتباط با راهبران شغلی هزینه خواهد شد و تاکنون ۳۰ خوشه در این راستا شناسایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال اختصاص داده شده که در طی ۴ ماه نخست ۱۲۰۰ فرصت شغلی با ۴۰ میلیون اعتبار ایجاد شده است.

به گفته جلیلیان، قرار است ۵۰ درصد از اعتبارات در طرح راهبران شغلی و ایجاد خوشه ها هزینه شود.

وی از ایجاد ۵ هزار شغل تا پایان امسال خبر داد و گفت: برنامه اشتغال در مناطق زلزله زده را به صورت خاص در دستور کار داریم و با تفاهم نامه ای که با بنیاد علوی در این خصوص منعقد کردیم وام های بلاعوضی قرار است در این راستا پرداخت شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث ارتقاء فرهنگ کار در بین جوانان امسال به صورت پایلوت برای ۳۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش ۶ تا ۱۲ سال آموزش کارآفرینی با عنوان کودکان ثروت ساز را در دستور کار داریم.

این مسئول همچنین از تشکیل کانون خیرین کارآفرین در استان کرمانشاه سخن گفت و افزود: استانی که بیکارترین استان کشور است باید فرهنگ صرف نذورات و صدقات در جهت ایجاد اشتغال راه اندازی شود و در این راستا فقها می توانند بسیار موثر واقع شوند.

وی افزود: همچنین بسته های تشویقی برای کارآفرینان در نظر گرفتیم که پرداخت ۲ سال حق بیمه مددجویانی که به کار گرفته شوند از طرف کمیته امداد از جمله آن است.

جلیلیان عنوان کرد: همچنین استفاده از ۵۰ میلیون وام قرض الحسنه که هر کارآفرین می تواند یکی از این دو مورد را انتخاب کند، اما در مناطق زلزله‌زده کارآفرینانی که مددجویان را به کار بیرند می‌توانند از هر دو بسته تشویقی همزمان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته ۸۰۰ نفر از مددجویان در همین قالب جذب کارخانجات شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در پایان گفت: طی ۵ سال گذشته ۱۵ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به خودکفایی رسیدند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید