خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نمک زدایی یا شیرین‌سازی آب فرایندی است که مواد معدنی از آب شور جدا می‌شود و حاصل آن آب شیرین می‌شود

که می‌تواند برای مصارف آب شرب انسان، آبیاری مزارع و باغات کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.به گزارش ایسنا، در فرایند شیرین‌ سازی آب، انرژی بسیار زیادی مصرف می‌شود. هزینه‌ی انرژی بیشترین سهم هزینه‌های عملیاتی یک واحد آب شیرین کن را دارد، بنابراین تولید آب شیرین با کم‌ترین مصرف انرژی بسیار مهم است.
سیستم‌های تولید آب شیرین با استفاده از انرژی خورشید یکی از روش‌های کم‌هزینه برای تولید آب شیرین است.
شیرین سازی آب با استفاده از انرژی خورشیدی به دو دسته‌ی سیستم‌های حرارتی و غیرحرارتی تقسیم می‌شود. در روش غیرحرارتی از انرژی خورشید برای تولید جریان برق مورد نیاز پمپاژ آب به داخل سیستم (معمولا فیلترها) که توسط صفحات خورشیدی تامین می شود، استفاده می‌شود.
اما در روش حرارتی با استفاده از کلکتورهای خورشیدی از حرارت خورشید جهت تبخیر و سپس تقطیر آب به منظور شیرین‌سازی آب استفاده می شود.
یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانسته به دانش تولید سیستم‌های آب شیرین‌کن خورشیدی نسل جدید دست پیدا کند.
محسن نظری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در زمینه‌ی طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته آب شیرین‌کن و هم‌چنین مهندسی خلأ فعالیت دارد که در حوزه‌ی آب و فناوری‌های جدید آب شیرین‌کن‌های حرارتی عملا در داخل کشور پیشرو هستیم و پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا داریم.
این فعال فناور گفت: سیستم‌های ترکیبی هیبریدی خورشیدی به هیچ عنوان در داخل کشور وجود ندارند و در دنیا نیز غیر از چند شرکت در کشورهای آلمان و آمریکا هیچ تولیدکننده‌ی دیگری وجود ندارد.
نظری بیان کرد: مناطق گرمسیر و مناطقی که درگیر بحران آب شیرین هستند، معمولا دارای پتانسیل بسیار بالای انرژی خورشیدی هستند، این موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از انرژی خورشیدی برای تصفیه‌ی آب شور و تولید آب قابل شرب، مورد استفاده قرار گیرد.
نظری در رابطه با سیستم ترکیبی MED/MVC-ZLD تولیدی این شرکت گفت: این فناوری از تبخیرکننده و کریستالایزر برای جداکردن املاح استفاده می‌کند.
این فعال فناور ادامه داد: در سیستم ZLD ، سه تکنولوژی با هم ترکیب می‌شوند، در ابتدا آب شور به تبخیرکننده وارد می‌شود و پس از تغلیظ شدن وارد کریستالایزر شده و ذرات جامد به صورت کریستال در آب غوطه‌ور می‌شوند، پساب خروجی از کریستالایزر، وارد سانتریفیوژ شده و پس از آن نمک خشک با رطوبت بسیار پایین تولید می‌شود.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: ماژولاربودن و نگه‌داری آسان از مزایای اساسی این سیستم است.
نظری اضافه کرد: پروپزالی تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است تا از این دستگاه در جزایر مکران استفاده شود و با استفاده از این تجهیزات آب دریا جهت شیرین‌سازی و کاربرد در مصارف کشاورزی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی درباره‌ی صادرات این تجهیزات به خارج از کشور بیان کرد: در زمینه‌ی دستگاه‌های آب شیرین‌کن‌ حرارتی، کار تولید بر روی محصولات این شرکت درحال انجام است که بتوانیم تا پایان سال آینده اولین محموله‌ی صادراتی خود را به کشورهای امارات متحده‌ی عربی، کنیا و آفریقای جنوبی داشته باشیم.
به گفته‌ی وی، دستگاه‌ آب شیرین‌کن برای کاربرد جهت مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
نظری، در رابطه با میزان اشتغال‌زایی صورت‌گرفته در این شرکت گفت: تعداد 10 نفر از دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در این شرکت مشغول به کار هستند که بر روی طراحی، تولید و ساخت محصولات این شرکت تمرکز دارند.

 

منبع: ایسنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید