خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


یک شرکت دانش‌بنیان، موفق به تولید رنگ‌هایی شده است که خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس دارد.


به گزارش خبرنگار کارآفرین ناب، امروزه بشر در میان آلاینده‌های متنوعی غوطه‌ور شده که محیط‌زیست پیرامون او را دچار دگرگونی کرده است. این دگرگونی‌های جدید ناشی از پیشرفت فناوری و صنایع در روند اکولوژیکی موجودات زنده اخلال ایجاد کرده است.
یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های زیست‌محیطی، امواج الکترومغناطیسی است که به آن آلودگی امواج الکترومغناطیسی گفته می‌شود. محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی در واقع کاهش شدت میدان‌های الکترومغناطیسی در فضا، از طریق مسدودکردن امواج با استفاده از موانع رسانا یا مواد مغناطیسی است.
امواج الکترومغناطیس با دو منشأ طبیعی و انسانی، نقش مهمی در زندگی امروزه‌ی‌ ما بازی می‌کنند. از این امواج برای ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، شبکه‌های مخابراتی و تمامی ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند، بنابراین حضور میدان‌های الکترومغناطیس در اطراف ما روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند و بدن ما در معرض این میدان‌‌ها قرار دارد.
پژوهش‌های انجام‌شده در این باره نشان می‌دهد که  قرارگرفتن انسان در معرض امواج الکترومغناطیس، می‌تواند عوارض بسیاری را برای فرد ایجاد کند و در معرض قرارگرفتن بدن انسان به صورت مستمر در برابر این امواج نیز می‌تواند فعالیت زیستی بدن را مختل کند. بر هم زدن فعالیت زیستی بدن می‌تواند منجر به ناراحتی و مشکلات زیادی در بدن شود.
محفاظت از انسان در برابر این امواج بیشتر برای فضا‌هایی مانند مراکز داده، بیمارستان‌ها، نیروگاه‌های برق، سایت‌های نظامی و سایت‌های پتروشیمی به دلیل به کار‌گیری ادوات و تجهیزات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی مطرح می‌شود.
هم اکنون یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو، رنگ حاوی نانوذرات تولید کرده که خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس دارد. این رنگ برای استفاده در اماکن حساس نظیر فضای بیمارستانی یا نیروگاه‌ها مناسب بوده و می‌تواند افراد یا تجهیزات موجود در این فضا‌ها را در برابر امواج الکترومغناطیس محافظت کند. این رنگ‌ها قابلیت اجرا بر دیوار، سقف و کف ساختمان‌های مسکونی یا محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی را دارد.
این رنگ بر پایه‌ی آب بوده و حاوی نانوذرات با خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس در بازه‌ی فرکانسی ۸-تا ۱۲ گیگاهرتز است. استفاده از نانوذرات در این رنگ، سبب کاهش عبور امواج الکترومغناطیس می‌شود که این امواج می‌توانند برای فعالیت‌های زیستی بدن انسان مضر باشند و در محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی، مشکل‌ساز شوند.
در این محصول، محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی با استفاده از موادی صورت می‌گیرد که با ایجاد یک قفس فارادی میزان امواج الکترومغناطیسی را کاهش می‌دهد. شدت کاهش امواج الکترومغناطیسی به شرایط استفاده، ضخامت، اندازه، حجم، مش‌بندی ساختار شیلد و فرکانس موج وابسته است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید