خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 مستخدمین حسینی:

 کاهش تورم نتیجه سیاست‌های دولت نبود
رفاه مردم صرفاً با لغو تحریم‌ها بالا نمی‌رود
برنامه دولت برای پساتحریم مشخص نیست
وضعیت اقتصاد در حالت مساعدی قرار ندارد
نرخ تورم تا پایان سال 94افزایش خواهد یافت

 یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه آثار لغو تحریم در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات طی سال ۹۴ بسیار کوتاه‌مدت خواهد بود و مردم آن را در زندگی خود لمس نخواهند کرد، گفت: نبود برنامه برای بعد از تحریم موجب هدررفت منابع ملی می‌شود.حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که درصورت لغو تحریم چقدر سطح رفاه مردم تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: معمولاً دولت‌ها دو رویکرد اصلی در اقتصاد در پیش می‌گیرند که رویکرد اول مربوط به ساماندهی اقتصاد داخلی و رویکرد دوم مربوط به پیوند اقتصاد با فضای بین المللی است.
وی با تأکید بر اینکه سامانه اقتصاد داخلی درجهت افزایش رفاه جامعه است، افزود: پیوند با اقتصاد بین المللی به این منظور صورت می‌گیرد که ساماندهی اقتصاد داخل تقویت و به‌دنبال آن ساختار اقتصادی مستحکم شود.

* برنامه دولت برای پساتحریم مشخص نیست
مستخدمین حسینی در همین ارتباط افزود: بعد از لغو تحریم‌ها مسئله مهم و اساسی چگونگی اتخاذ رویکردهای مناسب در اقتصاد کشور در مقابل واردات، تکنولوژی و غیره است. چرا که مشخص نیست برنامه دولت برای بعد از تحریم شامل چه مواردی می‌شود.وی با بیان اینکه هنوز رویکرد دولت برای بعد از لغو تمامی تحریم‌ها مشخص نیست، گفت: وقتی تحریم‌ها برداشته شود معمولاً رویکردهایی به کار گرفته می‌شود که در میان‌مدت به‌نفع اقتصاد کشور نخواهد بود از همین رو می‌توان گفت که برداشتن تحریم حتی می‌تواند به‌زیان کشور نیز تمام شود.مستخدمین حسینی تأکید کرد: دولت در طول مذاکرات همواره تأکید کرده برای بعد از تحریم برنامه دارد ولی هرگز این برنامه را اعلام نکرده تا کارشناسان و اقتصاددانان آن را ارزیابی کنند و آینده اقتصاد را بعد از اجرای این برنامه‌ها پیش‌بینی نمایند.
* نبود برنامه برای پساتحریم موجب هدررفت منابع می‌شود
این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه نداشتن برنامه برای بعد از رفع تحریم‌ها نه تنها کمکی به اقتصاد نمی‌کند بلکه می‌تواند موجب هدررفت منابع کشور هم شود، تصریح کرد: رفاه جامعه و درآمد مردم با رفع تحریم بالا نمی‌رود بلکه با برنامه ریزی دقیق برای بعد از تحریم دولت باید به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.وی با بیان اینکه دولت باید همه واقعیت‌ها را به مردم بگوید، تأکید کرد: مشکلات تورم، رکود و اشتغال و غیره نه تنها حل نشده بلکه هرروز شاهد انتشار آمارهای ضعیفی از این بخش‌ها می‌باشیم.
* کاهش تورم نتیجه سیاست‌های دولت نبود/ آثار هدفمندی تمام شد
این فعال اقتصادی ادامه داد: هرچند در تورم جهت‌گیری دولت نتیجه نداد چرا که آثار کاهش ارزش پول ملی و هدفمندی از اقتصاد خارج شد و در نتیجه نرخ تورم مدار نزولی به خود گرفت.
به‌گفته مستخدمین حسینی دولت تا سال گذشته برنامه‌ای را در دستور کار خود نداشت که موجب افزایش تورم شود اما امسال با تغییر قیمت‌های حامل‌های انرژی مسیر تورم را تغییر داد از همین رو نرخ تورم تا پایان سال 94 صعودی خواهد شد.
معاون وزیر اقتصاد و معاون بانک مرکزی در دولت اصلاحات تأکید کرد: شاخص‌های کلیدی اقتصاد کلان نشان می‌دهد که هزینه‌های دولت بالا است، نرخ تورم به‌صورت مقطعی کم شده و تا پایان سال 94 افزایش خواهد یافت ضمن آنکه نرخ اشتغال پایین و نرخ بیکاری بالا است. بنابراین وضعیت اقتصاد در حالت مساعدی قرار ندارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید