خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 محسن رفیق‌دوست:

چون مردم را باور ندارند، مشکلات را به تحریم گره می‌زنند
چاره‌ای جز اجرای اقتصاد مقاومتی بر مدار خوداتکایی و خودکفایی ندارد

 رئیس اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان با انتقاد از گره‌زدن همه مشکلات به تحریم گفت: این مسئله از باور نداشتن مردم ناشی می‌شود. نباید حل مشکلات مردم را به لغو تحریم‌ها متصل کنیم.به گزارش  تسنیم، محسن رفیق دوست گفت: مانور دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی که از بعد از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی شدت گرفت، به‌عنوان اصلی‌ترین علت آسیب‌پذیر بودن اقتصادی کشور مطرح می‌شود. اقتصاد دولتی از سوی هیچ‌کدام از اقتصاددانان در کشورهای توسعه‌یافته دنیا توصیه نشده است و به‌نظر می‌رسد اقتصاد بیمار ایران که طی سال‌های گذشته هیچ‌گاه نتوانسته روند بهبود پیدا کند، چاره‌ای جز اجرای اقتصاد مقاومتی بر مدار خوداتکایی و خودکفایی ندارد.

 وی افزود:هرچند الگوی اقتصاد مقاومتی در کشورهای منطقه وجود ندارد و ایران به‌عنوان یکی از سردمداران اجرای این الگو محسوب می‌شود، اما ضرورتی که رهبر انقلاب اسلامی طی 20 سال گذشته با وابستگی نفت آن را مورد توجه و تأکید قرار داده، ضرورت توانمندسازی اقتصاد داخلی بوده است که جز با اقتصاد مقاومتی و بر پایه خوداتکایی و توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی میسر نخواهد بود. تجربه جنگ تحمیلی و خودکفایی ایران در حوزه تسلیحات نظامی به‌عنوان یکی از الگوهای پایه‌ای اجرای اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند ظرفیت‌های نادیده درون کشور را بازخوانی کند.

رفیق دوست ادامه داد: اساساً دولت تاجر خوبی نیست، دولت صنعت‌گر خوبی هم نیست، کشاورز خوبی هم نیست و نمی‌تواند خدمات خوبی هم ارائه کند. اقتصاد دولتی عبارت است از آنکه کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات در اختیار کارمندان دولت قرار گیرد. دولتی که باید با کمک قوه مقننه که قانون‌گذاری می‌کند، نظارت، هدایت و حمایت کند، دخالت می‌کند و دخالت دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود. وی مطرح کرد: امروز رهبری ناگزیر می‌شود برای برون‌رفت کشور از مسائل اقتصادی ورود پیدا کند. قانون سهولت کسب و کار تدوین می‌شود. این قانون یعنی کارمندان دولت آن‌قدر در امور ریشه و مانع‌تراشی کرده‌اند که کسب و کار به‌سهولت انجام نمی‌شود.اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی! مردمی که آزاد باشند و بتوانند نیاز خود را تولید کنند. وقتی مردمی به این پایه توانمندی برسند، کی تحریم اثر دارد و کجا می‌تواند فشار به مردم وارد کند؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید