خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


خانپور مطرح کرد:

محورهای سند تحول مهارت  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سیمای خانواده محورهای سند تحول مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای را مطرح نمود. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، حمیدرضا خانپور با تأکید بر به روز رسانی استانداردهای آموزشی شغل و شایستگی بر مبنای دانش، مهارت و نگرش بازار ، گفت: ارتقای شایستگی های حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار گامی موثر در رسیدن به مهارت، کاربلدی و اشتغال پایدار می باشد. وی اعلام داشت: توسعه آموزش های محصول محور بر اساس نوآوری، ابداع، تولید و خلق محصول، توسعه بخش خصوصی، مشارکت در شناسایی نیاز بازار کار در حرفه های مختلف و همکاری در طرح های پژوهشی و تحقیقاتی اشتغال پایدار از اولویت های کاری مجموعه فنی و حرفه ای می باشد.

به گفته ی مدیر کل استان تهران کسب آموزش های فنی و حرفه ای و تجربه های مستقیم و مستمر حین کار و تولید سبب ماندگاری مهارت ها و آشنایی بیشتر با دنیای واقعی کار می شود.خانپور بر تحول و بهسازی آموزش های فنی و حرفه ای تأکید نمود و اظهار داشت: در طرح بازار محور با واگذاری فضاهای  مازاد در کارگاه های آموزشی دولتی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و موسسات کارآموزی آزاد و توانمندی های فناورانه آنها، آموزش های مهارتی و کاربردی ارائه و این آموزش های منجر به تولید شده و با کارشناسی، بازاریابی صورت می گیرد و در نهایت تضمین فروش محصولات تولیدی داخلی فراهم می شود.
وی عدم وجود فن، مهارت و تنگناهای اقتصادی را در افزایش انگیزه و گرایش به مهاجرت روستاییان موثر دانست و اظهار داشت:  توسعه ی اقتصادی در روستاها نیازمند شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل جامعه روستایی و آشنا نمودن آنها با طیف وسیعی از دانش‌ و مهارت ‌هاست و روستاییان مستعد آموزش و تولید هستند و وظیفه ما توانمندسازی این جامعه هدف هستند.خانپور با تأکید بر حضور جوانان در عرصه های بین المللی اذعان نمود: هدف اصلی دیپلماسی مهارت افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي می باشد و توسعه آموزش های مهارتی در این بخش در راستای سند راهبردی مهارت و فناوري موجب اعتبار بخشي آموزش هاي فنی و حرفه ای در سطح بين المللي و افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي می شود. خانپور در پایان این برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مجموعه ای عام المنفعه جهت آشنایی با دنیای واقعی کار معرفی و اذعان نمود: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش های مهارتی را در مراکز ثابت دولتی و موسسات کارآموزی آزاد، تیم های سیار، جوار کارگاهی در کارخانجات و واحدهای تولیدی، پادگان های نظامی و انتظامی، زندان ها، اقشار آسیب پذیر، زمان سرپرست خانوار، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و ... ارائه می نماید. لازم به توضیح است در این برنامه پازانی از کارآفرینان صنایع دستی فرش و گلیم در این برنامه حضور یافته و در خصوص نحوه کار در این حوزه توضیحاتی ارائه نمودند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید