خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


پروین‌پور:

بازدیدهای میدانی تعطیلی مسکن مهر را تأیید می‌کند

 عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان اینکه بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد مسکن مهر عملاً تعطیل شده است، گفت: این که عنوان می‌شود در دولت یازدهم بیش از ۴۲۵هزار واحد مسکن افتتاح شده است، تمام واقعیت نیست.
افشین پروین‌پور در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد: متأسفانه در خصوص روند پیگیری مسکن باید گفت که روند اجرایی این طرح در دولت یازدهم متوقف شده است. این که عنوان می‌شود در دولت یازدهم بیش از 425هزار واحد مسکن افتتاح شده است، تمام واقعیت نیست.وی ادامه داد:

بر مبنای آمارهایی که دولت یازدهم در ابتدای تحویل مسکن مهر اعلام کرد بیش از 350هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری از دولت دهم تحویل گرفته است، این یعنی این‌که دولت یازدهم تنها حدود 75هزار واحد به این آمار افزوده است و 350هزار واحد از 425هزار واحدی که اعلام می‌شود در دولت دهم در مرحله اتمام نازک کاری تحویل شده است.وی با بیان این‌که در حقیقت عملکرد دولت یازدهم سالانه کمتر از 35هزار واحد در مسکن مهر بوده است، افزود: در دو سالی که مسکن مهر وارد فاز تحویل واحد شد سالانه بیش از 500هزار واحد به مردم تحویل شده است. در خصوص روند فروش اقساطی و فرآیند تحویل نیز از سالی 500هزار به سالی 200هزار واحد تنزل داشته که در این زمینه هم کاهش 60درصدی مشاهده می‌شود.
کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که عامل اصلی کُند شدن روند تکمیل مسکن مهر چیست، گفت: این مسئله چند عامل اساسی دارد، عامل اول عدم جدیت وزیر در خصوص پیگیری مسکن مهر است. عامل دوم عدم هماهنگی بین بخشهای مختلف دولت و عدم هماهنگی بین معاونت‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی است. اما مهمترین عامل در این خصوص انحراف در منابع مسکن مهر است.پروین‌پور افزود: متأسفانه دولت به‌جای اینکه پول مسکن مهر را در روند اتمام مسکن مهر هزینه کند در جاهای دیگر مانند وام خرید پروژه‌های زیرساختی هزینه می‌کند. از سوی دیگر تخصیص منابع مالی به مسکن مهر، از ماهانه 700میلیارد تومان به 80میلیارد تومان در دولت یازدهم رسیده است، این یعنی اینکه نزدیک به 90 درصد کاهش منابع داشته است. بنابراین وقتی پول نیست نباید انتظار داشت که پروژه هم ادامه داشته باشد. آنچه تصاویر و بازدیدهای میدانی به ما نشان می‌دهد عملاً تعطیلی مسکن مهر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید