خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم:

عده‌ای می‌خواهند کشاورزی را به بهانه کمبود آب و تحریم تعطیل کنند
ایران ظرفیت تولید غذایی ۳۰۰میلیون نفر را بدون واردات دارد
ایران دچار کمبود آب هست، اما بحران آب ندارد
سد‌های زیر زمینی به حال خود رها شدند

 وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند کشاورزی را به بهانه کمبود آب و تحریم تعطیل کنند و حاضر است با آنها مناظره کند، گفت:چرا پروژه سدهای زیرزمینی که در ۳۰۰ نقطه شناسایی و حتی در نقاطی اجرایی شده را تعطیل کردند؟به گزاش  تسنیم، برخلاف مواردی که درباره محدودیت عوامل تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح می‎شود، بنا بر اظهارات وزیر اسبق کشاورزی، ظرفیت تامین غذای 300 میلیون نفر در کشور وجود دارد. اما مسئولان اجرایی کنونی درمواردی بدون توجه لازم به فعالیت‌های جهادی و صرف فعل "ما می توانیم و اقتصاد مقاومتی"، بهانه‌های مختلفی را برای محدودیت تولید محصولات کشاورزی و عدم لزوم خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی عنوان می‌کنند با این استدلال که منابع آبی کشور محدود است.این امر منجر شده که بعد از جشن خود کفایی گندم هر ساله چندین میلیون تن گندم به کشور وارد شود که این امر در تناقض مستقیم با امنیت غذایی  و استقلال اقتصادی است.

اسکندری گفت: بخش کشاورزی ظرفیت های زیادی در همه زمینه‌های باغبانی زراع، دامپروری، جنگل، مرتع و شیلات دارد که در صورت استفاد صحیح  ظرفیت اسمی تولید 300 میلیون تن محصول کشاورزی و تولید غذای بیش از 300 میلیون نفر وجود دارد.
وی افزود: ایران دچار کمبود آب هست، اما بحران آب ندارد و تنها با بحران مدیرت در این بخش رو به رواست. این موضوع توسط معاون وزیر نیروی فعلی نیز پذیرفته شده است.درست است که متوسط بارندگی‌ها در کشور 250 میلی‌متر در سال است اما به نگاهی به آمار 70 ساله کشور مشخص می شود که این وضعیت امر جدیدی نیست.آیا چون در منطقه خشک و نیمه خشک جغرافیایی هستیم  باید کشاورزی را تعطیل کرد. ایران با یک میلیون و 647  هزار کیلومتر وسعتی که  دارد، یکی از وسیع ترین کشورهای جهان  با اقلیمی متنوع است. عده ای دنبال تعطیلی کشاورزی به بهانه کمبود آب و تحریم هستند و من حاضرم با آنها مناظره کنم.
سد‌های زیر زمینی به حال خود رها شدند
استفاده از سد‌های زیر زمینی که دانش آن در کشور نیز  وجود دارد چقدر توجه شده است. با وجود اینکه علم ایجاد چنین سد‌هایی در کشور وجود دارد، اما امکانات لازم برای بروز این علم در اختیار متخصصان قرار نگرفته است. این سدها  امکان ذخیره سازی منابع آب را در زیر زمین با حدقل تبخیر دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید