خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 زادنو عزیزی:

 مشکل صنعت طیور؛ کمبود نقدینگی است

یک مقام مسئول در بورس کالا در واکنش به عدم رونق بازار قراردادهای آتی کنجاله سویا در این بازار گفت: بازار قراردادهای آتی محصولات کشاورزی، بازاری نوپاست و باید برای پررنگ‌تر شدن نقش آن فرصت داد.وی ادامه داد: اینکه سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت کشاورزی و دامپروری در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه هستند تا حدی قابل قبول بوده اما این موضوع برای همه ابعاد صنعت کشاورزی نمی‌توان در نظر گرفت. پدرام زادنو عزیزی در گفتگو با فارس، با اشاره به بازار قراردادهای آتی کنجاله سویا عنوان کرد:

بازار قراردادهای آتی بسته به نوع هر دارایی که ابتدا در آن راه می‌افتد بازاری نوپاست و به نوعی ورود به یک بازار جدید است. این در حالی است که بازار نقدی صنعت دام و طیور در مواجهه با بورس کالا هیچ گاه فعالیت چشم گیری نداشته است.وی افزود: قراردادهای آتی کنجاله سویا از زمانی که راه‌اندازی شده انتظار تکاپوی چشم گیر معامله‌گران همچون بازار آتی سکه طلابرای متولیان بورس کالا را در بر نداشته و تنها با این هدف راه‌اندازی شده که به عنوان یک بستر بتواند فرایند فرهنگ سازی و آموزش و نیز توسعه بازار قراردادهای آتی در حوزه محصولات کشاورزی را پیش برد.
به گفته این مقام مسئول سکه طلا به عنوان یک کالای کاملاً عمومی که همواره در دسترس مردم است، پس از گذشت 2 سال در اوایل سال 90 رونق یافت. بازار قرارداد آتی کنجاله سویا نیز در حال حاضر انتظار چندانی برای رونق چشمگیر آن با توجه به اینکه کمتر از یک ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد وجود نداشته و  در راستای فراهم شدن بسترهای فرهنگ سازی در بازار محصولات کشاورزی ایجاد شده است.کمبود نقدینگی همواره دغدغه اصلی این صنعت اعم از مرغداری و دامپروری بوده، در حالی که هیچ گاه مانع اصلی برای ورود سرمایه گذاران به این بازار نبوده است. بر این اساس قراردادهای آتی کنجاله سویا با هدف کمک به واحدهای صنعتی بزرگتر و کوچکتر در پوشش ریسک نوسان‌های قیمتی به کار گرفته شده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید