خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 سازمان امور اراضی کشور:

۱۷۷ پرونده‌ تخلف دولتی‌ها در تغییر کاربری زمین‌ کشاورزی به مراجع قانونی رفت

سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: ۱۷۷ پرونده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، علیه دستگاه‌های دولتی در سطح کشور تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.به گزراش تسنیم، سازمان امور اراضی کشور درپی نشست رسانه‌ها با قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی، بیانیه‌ای در خصوصی تغییرکاربری‌ غیر مجاز زمین‌های کشاورزی که در برخی موارد توسط دستگاه‌های دولتی انجام و تبدیل به مجتمع‌های رفاهی شده اند به تسنیم ارسال و اعلام  کرد که 177 پرونده علیه این دستگاه‌ها درسطح کشور تشکیل شده است و به مراجع قانونی معرفی شده اند.دراین بیانیه آمده است: «یکی از مشکلات موجود ناهماهنگی دستگاههای ارائه کننده مجوز های ساخت و ساز و یا خدمات زیربنایی (آب، برق، گاز، تلفن و...) و عدم رعایت قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی از سوی این دستگاهها است.

بر اساس قانون سازمان امور اراضی کشور به عنوان مجری قانون می تواند علیه دستگاههایی که برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مجوز ساخت صادر کرده یا خدمات آب و برق و ... ارائه می کنند، اعلام جرم کند که تاکنون در این رابطه حدود 177 پرونده شکایت علیه اینگونه دستگاهها (شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های آب، برق و ...) در سطح کشور تشکیل و به مراجع قانونی معرفی شده اند.
بدیهی است که این نوع اعلام جرم و شکایت از تخلف دستگاههای اجرایی و تغییرکاربری های غیرمجاز صورت گرفته مصداق زمین خواری محسوب  نمی شود و ارتباطی با پرونده های زمین خواری که دارای تعریف مشخص است، ندارد. از سویی ارائه خدمات به اینگونه ساخت و سازها و حتی مجوزهای صادرشده از سوی شهرداری ها و دهیاری ها هم مصداق اجازه قانونی ساخت و ساز در زمین کشاورزی محسوب نمی شود.»

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید