خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نعمت‌زاده خبر داد:

از یارانه نقدی چیزی نمی ماند که به ما بدهند
موافقت با افزایش 10 درصدی قیمت شیر، پنیر و ماست
تصویب‌ آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید ظرف یک ماه آینده
اختصاص 50 میلیارد تومان یارانه به صادرکنندگان
واردات 2 میلیارد دلاری پوشاک به صورت غیر رسمی
منع واردات ۲۱7 قلم کالای مشابه تولید داخل
چارچوب عملیاتی خط اعتباری ایران به ونزوئلا بزودی به تصویب می رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به دلیل جلوگیری از زیان دامداران و کارخانه‌های لبنی دولت تایید کرد که قیمت شیر و ماست معمولی و پنیر فتا 10 درصد افزایش یابد که البته این موضوع باید در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.
به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا نعمت‌زاده  در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن با اشاره به رشد سه درصدی اقتصاد در سال 1393 براساس آمار بانک مرکزی اظهار کرد: 1.7 درصد از این رشد مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است.وی افزود: با تمام محدودیت‌ها در بخش صنایع و تجارت کشور، توانستیم روند رو به کاهش را در سال گذشته مثبت کنیم و رشد اقتصادی داشته باشیم.

تصویب‌ آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید ظرف یک ماه آینده

نعمت زاده ضمن ابراز امیدواری نسبت به رشد مناسب اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال جاری گفت: صادرات غیرنفتی در سال گذشته 15 درصد رشد داشته است، در حالی که میزان واردات کمی بیش از پنج درصد بوده و عمدتا به کالاهای سرمایه‌ای و کمتر کالاهای مصرفی مربوط می‌شود.نعمت‌زاده با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه صنعت، معدن و تجارت با بخش بانکی و مقررات کلی اقتصاد کشور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بخش‌های مرتبط را با خود همراه کنیم.وی همچنین از تصویب‌ آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ظرف یک ماه آینده و بهبود فضای کسب و کار با اجرای این قانون خبر داد.
اختصاص 50 میلیارد تومان یارانه به صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دولت فعلی چون این یارانه‌ها پرداخت شده بود، دولت مجبور شد روال قبل را ادامه دهد و اولویت بعد از یارانه نقدی در دولت بحث سلامت بود که نزدیک 10 میلیون نفر را شامل می‌شد. در سال جاری نیز دولت در قالب مصوبه مجلس تقسیم‌بندی کرده و بخشی را برای حمایت از صنعت در قالب یارانه تسهیلات پیش‌بینی کرد. همچنین بخشی برای حمایت از صادرات غیرنفتی که در این مورد تا به حال حدود 50 میلیارد تومان وصول شده است در اختیار صادر‌کنندگان با اولویت صادرات خدمات فنی و مهندسی قرار خواهد گرفت.
واردات 2 میلیارد دلاری پوشاک به صورت غیر رسمی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات پوشاک نیز با تاکید بر این‌که مساله ساماندهی بازار پوشاک جزو اولویت‌های وزارتخانه است، گفت: براساس آمار رسمی در سال گذشته شش میلیون دلار پوشاک وارد شد در حالی که به صورت غیررسمی گفته می‌شود آمار واردات به یک تا دو میلیارد دلار هم می‌رسد، لذا به زودی مقرراتی تصویب می‌کنیم که براساس آن اصناف حق فروش کالاهای غیر مجاز را ندارند.نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که نمی‌توان در هر مغازه‌ای مامور گذاشت، گفت: اصناف باید خود شرایط را رعایت کنند و عرضه هم باید کنترل شود.
ابلاغیه دیوان محاسبات برای تهیه 217 قلم کالای داخلی در وزارتخانه‌ها
وی با اشاره به همکاری دیوان محاسبات و صدور بخشنامه خطاب به همه بخش‌های دولتی برای استفاده از کالاهای داخلی افزود: بخشنامه مذکور دو هفته پیش ابلاغ شده که شامل 217 قلم کالا می‌شود. همچنین سال گذشته بیش از 186 قلم کالا به تصویب دولت رسید و ابلاغ شد که بر اساس آن باید در بخش‌های دولتی از کالای داخلی استفاده می‌شد.به گفته وی وزارتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، نیروهای مسلح، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت این بخشنامه را امضا کرده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید