خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 جهانگیری:

بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد کشور باشد
فرصت صنعتی شدن در دهه 80 از دست رفت
950 میلیارد دلار درآمد ارزی سال 84 تا 92 چه شد؟

 معاون اول رییس جمهوری گفت: مقطع فعلی شرایطی ممتاز برای صنعتی شدن کشور است که برای تحقق آن بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد کشور باشد.به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری  در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: باید دولت و بخش خصوصی با همدلی و همراهی، مسیر دستیابی به صنعتی شدن کشور را به سرعت پیش بگیرند.وی اضافه کرد: صنعتی شدن احتیاج به پیش نیازهایی دارد که از جمله آن، به رسمیت شناخته شدن بخش خصوصی کارآمد است که باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و دولت یازدهم نیز چنین باوری دارد.معاون اول رییس جمهوری به نقش حمایتی دولت در فعالیت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت باید کارآمد و چابک باشد و دولتی که قادر باشد برای صنعتی شدن سیاستگذاری کند.

این دولت به ابزارهای روز نیاز دارد که ما به همین دلیل از ابتدا تاکید کرده ایم، دولت الکترونیک را در کشور مستقر خواهیم کرد.جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: ذیل این اصل جمله ای بود که رهبر معظم انقلاب از آن استفاده کردند و فرمودند که بخش خصوصی می تواند در حوزه های مختلف اقتصادی ورود داشته باشد.
وی ادامه داد: در صورتی که سیاست های اصل 44 اجرا می شد، امروز بخش خصوصی، صاحب معادن و کارخانه های بزرگ و شرکت های هواپیمایی و کشتیرانی بود.
**فرصت صنعتی شدن در دهه 80 از دست رفت
معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دهه 80 فرصتی بی نظیر برای صنعتی شدن ایران بود که از دست رفت و برخی سوءمدیریت ها باعث شد بر ضد حرکت صنعتی شدن، حرکت هایی اتفاق بیفتد.
جهانگیری با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور گفت: بیش از 70 درصد جمعیت ایران در سن کار هستند و این در حالی است که اکثر کشورها تنها 30 درصد جمعیت شان در سن تولید و مابقی در سن مصرف کننده هستند.
وی افزود: علاوه بر این در زمینه زیرساخت های کشور در طول سال های گذشته گام های بلندی برداشته شده است.
**950 میلیارد دلار درآمد ارزی سال 84 تا 92 چه شد؟
معاون اول رییس جمهوری به حجم درآمدهای ارزی در دولت گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فرصت های استثنایی در دوره زمانی 10 سال اخیر ، حجم درآمدهای ارزی است که در سال های 84 تا 92 حدود 950 میلیارد دلار بود.
جهانگیری ادامه داد: البته وقتی این حجم درآمد را می بینید و می پرسید که آثارش چه بود؟ انسان ناراحت می شود که به دلیل مدیریت بد ؛ این درآمدها نه تنها به سمت سرمایه گذاری حرکت نکرد بلکه همان فعالیت هایی که انجام شد با مشکل روبه رو شد.جهانگیری ادامه داد: یکی از لازمه های صنعتی شدن، از بین بردن فساد سیستمی است که در کشور شکل گرفته است؛ یکی از دغدغه های بخش خصوصی واقعی، این است که تولید ثروت حتما باید با زحمت و تلاش باشد؛ نمی شود کسی با تلاش ببیند که فردی دیگر با زد و بند، در فرصتی محدود چند صد برابر او کسب ثروت کند.
وی افزود: ما در این راه مصمم هستیم و حاضریم همه هزینه ها را با بپذیریم تا این فساد سیستمی را از بین ببریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید