خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


انستیتوی مالیه بین‌المللی فاش کرد:

دارایی‌های مسدودشده ایران ۱۵۰میلیارد دلار است

 انستیتوی مالیه بین‌المللی با اعلام اینکه دارایی‌های مسدودشده ایران ۱۵۰میلیارد دلاری است، گزارش داد، لغو تحریم‌های ایران احتمالاً موجب افزایش تولید نفت ایران و تشدید فشارهای مالی بر دیگر صادر کنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد.
به‌گزارش  تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، لغو تحریم های ایران احتمالاً موجب افزایش تولید نفت ایران و تشدید فشارهای مالی بر دیگر صادر کنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد.مؤسسه اعتبار سنجی مودیز در گزارشی نوشت، برآورد افزایش یک‌میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران طی یک تا دو سال «به‌نحو اجتناب ناپذیری، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد» و از طریق کاهش منابع مالی کشورهایی نظیر روسیه، ونزوئلا، نیجریه، بحرین و عمان، میزان اعتبار آنها را کاهش خواهد داد.

مودیز به‌نقل از انستیتوی مالیه بین المللی نوشت، توافق هسته‌ای که همچنین به ایران اجازه خواهد داد به 150 میلیارد دلار از درآمدهای مسدود شده‌اش و سیستم مالی جهانی، دسترسی پیدا کند، می‌تواند تولید نفت ایران را تا سال 2017 به 4میلیون بشکه در روز برساند.ایران همچنین می‌تواند به‌سرعت 30میلیون بشکه از نفت ذخیره شده خود روی دریا را وارد بازار جهانی کند و اگر تقاضای متناظری در بازار نباشد، قیمت‌ها را کاهش دهد.افزایش تولید نفت ایران می‌تواند پیش‌بینی مودیز از افزایش 5دلاری قیمت نفت در سال 2016 را نیز تضعیف نماید. در ادامه گزارش مودیز با اشاره به برآوردهای مقامات ایرانی که گفته‌اند صنعت نفت این کشور به 230 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد تا الگوی 5ساله تولید ضعیف نفت را تغییر دهد، آمده است، زمان خواهد برد تا ایران بتواند نتایج سرمایه گذاری کم سالهای گذشته را جبران کند.
با توجه به اینکه نیمی از درآمدهای روسیه از فروش انرژی به دست می‌آید، کاهش پایدار قیمت نفت ارزش پول ملی و اقتصاد روسیه را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.اما در عین حال، به‌گفته مودیز کشورهای امارات و عمان ممکن است از افزایش تجارت با ایران منتفع شوند. دوبی و عمان دارای روابط دیرینه‌ای با ایران هستند و می‌توانند سرمایه گذاری و تجارت با ایران را از سر بگیرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید