خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


شبکه نسل چهارم ایرانسل به صورت رسمی در همدان راه اندازی شد

 شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE صبح روز یکشنبه، چهارم مرداد ماه سال 94، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل باباطاهر همدان به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.
 به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تا پیش از این در استان همدان، شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه (3G) قرار داشتند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (4G / LTE) در شهر همدان این شهر به عنوان مرکز استان، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G  باند پهن همراه در بیش از 400 شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه  4G/LTE به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهر باستانی همدان نیز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر، سرویس 3G ایرانسل دربیش از 400 شهر و دهستان و بیش از 56 مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی 31 استان راه اندازی شده است، و سرویس 4G ایرانسل نیز در بیش از 77 شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

ایران همگام با تکنولوژی جهان
مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به راه‌اندازی شبکه4G  همگام با اپراتورهای برتر جهان به ارائه تاریخچه‌ای از بهره‌برداری از این شبکه پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۴ شرکت NTT DOCOMO ژاپن،LTE  را به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در حوزه‌ی ارتباطات رادیویی پیشنهاد داد اما در سال ۲۰۰۷ بود که شرکت اریکسون سوئد و شرکت  NTT DOCOMO   ژاپن، به ترتیب سرعت‌های ۱۴۴ مگابیت بر ثانیه و ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را با استفاده از LTE مورد آزمایش قرار دادند و یک سال پس از این تاریخ بخش ارتباطات رادیویی ITU، ملزومات استاندارد سیستم‌های نسل چهارم را تعریف کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز شرکت‌های نوکیازیمنس (NSN) و LG با مشارکت یکدیگر اولین آزمون کامل (End-to-End) عمل‌کرد LTE را با موفقیت انجام دادند.دزفولی ادامه داد: نخستین شبکه LTE در سال ۲۰۰۹ در استکهلم و اسلو راه‌اندازی و سپس در سال ۲۰۱۱ کره جنوبی صاحب چنین شبکه‌ای شد. اکنون در نیمه‌های سال 2015 میلادی و در کمتر از یک سال از حضور این تکنولوژی در ایران، شهر همدان نیز از شبکه LTE ایرانسل برخوردار شده است.

 شهرهای تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل
به گفته مدیرعامل ایرانسل، بیش از 400 شــهر و دهستان در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند که آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوکان، قم، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، درگهان، دستگرد، دوگنبدان، دولت آباد، جلفا، خرم آباد، خوی، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شاهین شهر، شهرکرد، شیبان،  شیراز، طرقبه، طوس، فسا، قائم شهر، قروه، قزوین، همدان، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، میاندوآب، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر، کیش، شهر جدید صدرا، کیش، ملایر، و ... از جمله‌ی آنها به شمار می‌آیند. ۸۰ درصد از مشترکان دیتا در این منــاطق تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 500 شهر و دهستان نیز خواهد رسید.

مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات
به گفته دزفولی، فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه‌ی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم می‌شود.وی درباره رشد در میزان درآمد بخش‌های مختلف اکوسیستم پهن‌باند همراه گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد برنامه کاربردی در سال در سطح دنیا دانلود می‌شود و اقتصاد برنامه‌های کاربردی بیش از ۱۰ میلیارد یورو در سال تنها در اروپا درآمد ایجاد می‌کند و در سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۱.۸ میلیون شغل تنها در بخش تولید محتوا و برنامه‌های کاربردی در جهان ایجاد شده است.دزفولی افزود: افزایش نزدیک به ۱۸۱ درصدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزایش ۲۲ درصدی سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه تا سال ۲۰۲۰ از دیگر ویژگی‌های آن است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید