خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کمیسیون اتاق بازرگانی تهران
 عضو کمیسیون اتاق تهران :

نگاه تک بعدی دولت به کاهش تورم منجر به رکود و تعطیلی تولید شد

عضو کمیسیون اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ نگاه تک بعدی دولت به کاهش تورم منجر به رکود و تعطیلی تولید شد و باید با تسویه بدهی خود رونق را برگرداند.سیدحسین سلیمی در گفتگو با فارس، در مورد مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر فعالیت‌ اقتصادی اظهار داشت: 12 سال است که با خارجی‌ها در ایران مشارکت و همکاری داریم، اما اکنون یک ماه است که شرکت به دلیل عدم فروش محصولات تعطیل شده است.رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و خارجی با اشاره به علت معضلات اعتقادی و رکود بیان داشت: طبق آمار 56 درصد در صنعت ساختمان رکود وجود داشته و صدور پروانه و سرمایه‌گذاری کاهش یافته است.این فعال بخش خصوصی تأکید کرد: قطعاً رشد اقتصادی امسال با آمارهایی که از تولید وجود دارد، بیش از یک درصد نخواهد بود، در صورتی که گفته می‌شود 3 درصد است. سلیمی اشکال اساسی اقتصاد در شرایط کنونی را رکود دانست و افزود: این رکود به همه صنایع تسری یافته و حتی صنایع غذایی که با خوراک مردم ارتباط مستقیم دارد، رکود مشاهده می‌شود و محصولات با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود، اما استقبال وجود ندارد.

وی علت این موضوع را عدم توان خرید از سوی مصرف‌کننده عنوان کرد و بیان داشت: رکود به تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال آسیب می‌رساند و بیکاری را افزایش می‌دهد و درنهایت چند ماه می‌توان شرایط رکود را تحمل کرد، در غیر این صورت رو به تعطیلی می‌رود. عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برنامه‌های دولت گفت: هدف اصلی دولت کاهش تورم بوده که موفق عمل کرده، اما فشار رکود منجر به بیکاری و تعطیلی واحدها شده است، در حالی که باید این موضوع با هم در نظر گرفته شود.وی با اشاره به اینکه اگر بتوان 2 درصد افزایش تورم را تحمل کرد، می‌توان بر رکود فائق آمد، خاطرنشان کرد: ادامه پیدا کردن رکود به دلیل کاهش نرخ تورم در صنایع اوضاع را به هم ریخته است.سلیمی پیشنهاد کرد: دولت بدهی خود به سازمان‌ها و پیمانکاران را پرداخت کند، تا با گردش مالی امکان تولید و عرضه و تقاضا ایجاد شود.این فعال بخش خصوصی افزود: بخشی از معوقات بانکی و چک‌های برگشتی به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌های دولت به بخش خصوصی  است.سلیمی با بیان اینکه دولت معتقد است، با پرداخت بدهی‌ها نقدینگی و تورم بالا می‌رود، بیان داشت: به جای اینکه اشتغال اولویت باشد، کاهش تورم اولویت است. دو سال پیش این موضوع در دستور کار بود و همه قبول داشتند، اما اکنون پذیرفته نیست، زیرا منجر به کاهش تولید، افزایش بیکاری منجر شده و باید گشایش در امور ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی با اشاره به اینکه بدهی 85 هزار میلیاردی دولت باید پرداخت شود، اظهار داشت: دولت می‌تواند با جذاب کردن اوراق مشارکت بخشی از مشکلات را حل کند. مسئولان در شرایط کنونی بخشی از منابع را فدای اشتغال و تولید کنند، زیرا رکود شدید وجود دارد. کشورهای پیشرفته حمایت مالی از تولید می‌کنند، تا سرپا بماند، اما اینجا دیدگاه حمایت از تولید وجود دارد، اما عمل نمی‌شود.وی ادامه داد: چند سال است نرخ‌های متفاوتی برای تسهیلات مسکن گفته می‌شود، اما هیچ‌کدام عملیاتی نشده است.سلیمی یادآور شد: فکر و ذکر دولت کاهش تورم شده برای مهار آن جلوی تولید گرفته شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید