خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گشایش نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه علمی کاربردی
گشایش نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه علمی کاربردی

نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی روز یکشنبه (25 مرداد) با شعار «فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی، موتور متحرک اقتصاد مقاومتی» در محل برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبر نگار نشریه کار آفرین ناب ،نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی و دومین  جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران، با هدف ایجاد فضای تجاری‎سازی اختراعات و ابتکارات بومی کشور، رفع چالش های صاحبان تولید وصنعت، معرفی دستاوردها و فناوری‎های علمی مهارتی و کاربردی، حمایت ازمخترعان، کارآفرینان و شرکت‎های فناور و شناسایی استعدادها و پتانسیل‎های علمی و اجرایی مراکز آموزشی کشور از 25 مرداد - تا 27 مرداد ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

این جشنواره، با ایجاد تغییر در رویکرد جذب شرکت کنندگان در سه گروه مخترعان، کارآفرینان و شرکت های فناور و خوشه های رشد، بستری است مناسب برای فعالانی که در زمینه های علمی ورود کرده اند و به دنبال معرفی و کسب موفقیت های بزرگ در این عرصه می‏‎باشند.دراین جشنواره، اختراعاتی که توسط بنیاد ملی نخبگان به تأیید علمی برسد از تسهیلات سطح 3 بنیادملی نخبگان بهره مند خواهند شد . همچنین سازمان پژوهش‎های علمی و صنعتی ایران نیز ضمن اعتبارسنجی اختراعات، گواهینامه تأییدیه علمی به اختراعات منتخب اعطا می کند.بسیاری از نهادهای علمی و اجرائی کشور از جمله بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد نانوفناوری، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، اداره مالکیت صنعتی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از پژوهشگران در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.ولین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی روز یکشنبه همزمان با دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران و با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، محمد اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، روسای مراکز و دفاتر و دانشجویان این دانشگاه گشایش یافت.
دبیر نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه علمی کاربردی در مراسم افتتاح این جشنواره به ثبت نام بیش از هزار و 64 نفر در این جشنواره اشاره کرد و گفت: 709 نفر از این افراد را مردان مخترع و مبتکر و بقیه را زنان تشکیل می دهند. محمد پورقاسمی افزود: 85 درصد از شرکت کنندگان این جشنواره را مخترعان تشکیل می دهند که تعداد آنها 645 نفر است و به همراه بیش از 140 نفر کارآفرین ، 58 شرکت فناور ، 75 انجمن علمی دانشجویی و 98 شرکت دانش بنیان متقاضی حضور در جشنواره بودند. به گفته وی، پس از فرآیند داوری 224 نفر شامل 212 مرد و 33 زن برای حضور در مرحله نهایی جشنواره پذیرفته شده اند که در مجموع 320 اثر ارائه کرده اند. پورقاسمی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی این جشنواره شاهد حضور 273 اختراع برگزیده ، 35 طرح ابتکاری و کارآفرینی و 12 شرکت دانش بنیان و واحد فناوری برتر هستیم.وی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی و کلینک های رایگان مشاوره ای کارآفرینی در حاشیه جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مهم ترین هدف ما پیگیری طرح ها و ایده ها تا رسیدن به مرحله تجاری سازی است.
در ضمن آقای محمدرضا زارع یکتا مدرس دانشگاه ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه کار آفرین ناب به عنوان مشاور و داور در این جشنواره حضوردارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید