خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سازمان امور مالیاتی کشور
معاون سازمان مالیاتی:

تنها ۴۵ نفر در تهران مالیات بالای ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند

 معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که باید فارغ از احساسات موضوع مالیات را بررسی کرد گفت: در تهران تنها ۴۵ پرونده مالیاتش بالای ۵۰ میلیون تومان رقم خورده است در حالی که تهران مرکز مبادلات کشور است.به گزارش تسنیم، برنامه تلویزیونی پایش با موضوع مالیات هایی که این روزها سر و صدای زیادی در حوزه اصناف به وجود آورده به روی آنتن رفت و تلاش کرد با حضور کارشناسان و مسئولان این بخش به چرایی موضوع اعتراض های مالیاتی مودیان نسبت به افزایش نرخ مالیات ها در سالجاری بپردازد .در ابتدای این برنامه سعید توتونچی پژوهشگر و کارشناس حوزه مالیات در پاسخ به سوالی در خصوص گلایه این روزهای کسبه از وضعیت مالیات گفت:

ممکن است برخی پرونده های موردی در خصوص شکایت اصناف و کسبه از وضعیت مالیات هایشان وجود داشته باشد اما نسبت به آمار تولید ملی و جایگاه درآمد های مالیاتی در نظام اقتصادی کشور ما شاهد وضعیت خوبی در وصول درآمدهای مالیاتی نیستیم . باید توجه داشت که ما از 33 درصد سهم مالیات در قانون بودجه و در چرخه نظام اقتصادی کشور تنها 8 درصد را توانسته ایم وصول کنیم که این موضوع بسیار قابل تامل است .این کارشناس حوزه مالی ادامه داد : متاسفانه عدم انسجام لازم و برنامه ریزی مناسب روی در آمدهای مالیاتی به جای درآمد های نفتی وضعیت خوبی را در اقتصاد ما ایجاد نکرده است اما در خصوص گلایه هایی که این روزها مطرح است باید توجه داشت که بخش مهمی از آن به نبود مکانیزم لازم در خصوص پایه های اطلاعاتی اصناف باز می گردد . به طور مثال کارمندان دولت چون پایه اطلاعاتی مناسبی دارند محاسبه مالیات هایشان دقیق و بدون اعتراض صورت می پذیرد اما اصناف بخشی از این اعتراض هایشان به دلیل نبود همان پایه اطلاعاتی است .
توتونچی در ادامه این برنامه تلویزیونی افزود : آمار سال 91 نشان می دهد 30 درصد مودیان مشمول مالیات نمی شده اند و 40 درصد نیز زیر 500 هزار تومان مشمول پرداخت مالیات شده اند . همچنین 10 درصد بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان و 8 درصد نیز بین 1 تا 2 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده ان و تنها حدود 2 درص از مودیان به پرداخت بالای دو میلیون تومان موظف شده اند .
 سپس محمد رضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران به صورت تلفنی مهمان برنامه شد . وی در صحبت هایی در خصوص فرار مالیاتی اصناف گفت : ما با عملکرد سازمان مالیاتی مشکل داریم . امروز باید با توجه به شرایط رکود سود اصناف را بررسی کرد و مالیات ها را بر اساس سود دریافت کرد نه بر اساس فروش . این روزها بنگاه های اقتصادی و اصناف با حداقل سود ممکن دارند به فعالیت های خود ادامه می دهند ولی ما همواره پیگیر شفاف سازی این حوزه هستیم و تضمین می دهیم که اصناف فرار مالیاتی نداشته و به دنبال پرداخت مالیات هایشان هستند .در ادامه حسین وکیلی معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور روی خط تلفنی برنامه پایش آمد . این مسئول مالیاتی تصریح کرد: باید فارغ از احساسات موضوع مالیات را بررسی کرد . ما در سال 93 موظف شده ایم که از 3 هزار میلیارد تومان مالیات مشاغل حداقل 81 درصد آن را محقق کنیم . در سالجاری نیز بیش از 3700 میلیارد بودجه مصوب وصول مالیاتی داریم که در 4 ماهه اول توانسته ایم 95 درصد آن را محقق کنیم . دو مطالبه از ما وجود دارد که یکی عدالت مالیاتی و یکی وجود اسناد و مدارک و مستندات است .وکیلی در ادامه اشاره کرد : ما با اصناف تعامل خوبی داریم اما مستندات ما کاملا موجود است و نباید کلی گویی کرد . اگر هر پرونده ای وجود داشته باشد که تبعیض مالیاتی در آن به وجود آمده باشد به سرعت رسیدگی می کنیم . در تهران تنها 45 پرونده مالیاتش بالای 50 میلیون تومان رقم خورده است در حالی که تهران مرکز مبادلات کشور است . در کمیته های بررسی ما نماینده بانک مرکزی و اتاق اصناف نیز وجود دارد و بسیاری از اعتراض ها برمبنای اشتباهات فردی ابراز می شود .
در بخش دیگری از برنامه توتونچی کارشناس حاضر در استودیو در جمع بندی خود اضافه کرد : مودیان باید بدانند اگر هرگونه اعتراض مالیاتی داشته باشند می توانند در نظام دادرسی پیش بینی شده آن را ابراز کنند اما یک بانک اطلاعاتی در سازمان مالیاتی شکل گرفته است که برای راستی آزمایی ها استفاده می شود و حداکثر 5 درصد ممکن است خطای طبیعی در ابلاغ مالیات ها به وجود بیاید . اصنافی که سالها با نبود بانک اطلاعاتی مالیات کمتری پرداخت می کرده اند الان به دلیل وجو این بانک که تراکنش های جابه جایی های مالی را هم در نظر می گرد به مالیات های جدیدشان اعتراض دارند . باید توجه داشت که فلسفه اظهار نامه های مالیاتی همین هست که شرایط روز مودیان در نظر گرفته شود .
در ادامه سوال نظرسنجی برنامه در پایش خبرگان طرح شد که شرکت کنندگانی نظیر خبرنگاران اقتصادی نمایندگان مجلس و . . . در پاسخ به سوال نظرسنجی برنامه بیش از 51 درصد معتقد بودند که باید از اصناف و تجار مالیات اخذ کرد و 30 درصد به تولید کنندگان رای دادند و 19 درصد هم سهم کارمندان را در پرداخت مالیات برجسته دیدند .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید