خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افزایش 10 درصدی تعاونی‎ها تا پایان امسال

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 10 درصدی تعاونی‎ها در کشور تا پایان سال جاری خبر داد. منطقه چهارمحال و بختیاری بازدید از 51 تعاونی افتتاح شده در سال جاری را هدف از سفر به چهارمحال و بختیاری دانست و از فعالیت بیش از 103 هزار تعاونی در بخش‎های مختلف در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه روند تشکیل تعاونی‌ها متناسب با ظرفیت استان‎هاست، گفت: تا پایان سال 10 درصد به تعاونی‌های موجود اضافه خواهد شد.
کلانتری اظهارکرد: بخش تعاون در گسترش اشتغال، درآمد و ایجاد رفاه و کاهش فاصله طبقاتی نقش مهمی دارد، بر همین اساس ایجاد تعاونی‎های دانش بنیان در اولویت طرح‌های تعاونی جدید در کشور است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‎ها در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان اعتبارات که جزو وجوه اداره شده است، مصوب مجلس بوده و تا پایان سال تخصیص داده می‎شود.
به گفته وی، استان چهارمحال و بختیاری با دوهزار و300 تعاونی فعال از نظر رتبه بندی رتبه 6 کشور در بین استان‎ها را به خود اختصاص داده است و با احتساب جمعیت جزو استان‌های برتر در کشور است.
کلانتری اظهارکرد: روند تشکیل تعاونی ها متناسب با ظرفیت سازی و با توجه به شرایط هر استان است که این رویکرد توسعه تعاونی‎ها را به دنبال دارد.
وی ارتقاء کیفیت در راستای کارآمدتر کردن تعاونی‎ها را از اهداف وزارتخانه دانست و گفت: 70 درصد اعتبارات بانک توسعه تعاون در قالب تسهیلات به تعاونی‎ها اختصاص داده می‌شود. با توجه به اینکه تعاونی‎ها شبکه‎های ثروتمندی هستند سیاست وزارتخانه را گسترش تعاملات اقتصادی بین شبکه تعاونی‎ها دانست.
وی از رونمایی برنامه جدیدی در صندوق ضمانت تعاون خبر داد و تصریح کرد: این صندوق تمام معاملات بین تعاونی‎ها را تضمین می‎کند و این باعث می‎شود که تعاونی‎ها بتوانند معاملات نسیه و غیر نقدی را با یکدیگر داشته باشند که از این طریق بخش زیادی از مشکلات معاملات تعاونی‎ها با چرخه اقتصادی مناسب برطرف شود و ضمانت این صندوق محدودیتی ندارد و نسبت به معاملاتی که دارد می‎توانند همه آنها را ضمانت کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد هماهنگی، همفکری و حمایت از تعاونی‌ها طرحی به استانداران پیشنهاد شده است که با تشکیل ستاد هماهنگی و توسعه تعاون در استانداری‌ها به ریاست استاندار و عضویت دستگاه‎های ذیربط که در حوزه تعاون می توانند موثر باشند با برنامه ریزی مناسب، تعاونی‎ها را تقویت و در تولید و ترویج تعاون قدم‌های موثری را در هراستان بردارند.
به گفته کلانتری، هم اکنون این ستاد در سه استان مازندران، اردبیل و چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید