خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه
قاضی‌پور:

خرید محصولات خارجی نفتی مستلزم پورسانت و سفر خارجی است
چین به جای پول نفت کالا به ایران صادر کرده است

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد چین به جای پول نفت کالا به ایران تحویل داده‌ است، نسبت به طولانی شدن مهلت بازپرداخت مطالبات فروش نفت از 30 روز به 180 یا 270 روز انتقاد کرد.به گزارش  فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان به ارائه توضیحاتی پیرامون سؤالش از وزیر نفت پرداخت و اظهار داشت: بیش از 100 سال است که نفت خام تولید می‌کنیم و می‌فروشیم اما هنوز هم وسایل مصرفی حتی لوله‌های ساده را هم از خارج از کشور تهیه و مصرف می‌کنیم، هر چند با کیفیت بالا هم در داخل تولید می‌شود، با این حال، وضعیت تولید ملی و اقتصاد مقاومتی چه خواهد شد؟وی افزود:

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای دارای ذخایر نفت و گاز در دنیاست که متأسفانه نقش آن به دلیل سوءمدیریت‌ها کم تأثیر شده است و لذا با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی اقتصاد ایران، برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد صورت نمی‌گیرد.نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: لازم است با توجه حساسیت و رقابت در برداشت مخازن مشترک در حوزه خلیج‌فارس توسط عراق، کویت، قطر و عربستان و بهره‌برداری ساده از ذخایر مشترک و سهم بسیار اندک ما در این رقابت، تلاش شود اما متأسفانه کوششی در این زمینه صورت نگرفته است.وی تصریح کرد: مهلت بازپرداخت مطالبات نفتی در تمام دنیا 30 روزه است اما در چند سال اخیر این مدت زمان در ایران به 90، 180 و 270 روز رسیده است.
نماینده ارومیه در مجلس بر همین اساس متذکر شد: ما در شرایط عادی هم برای وصول مطالبات فروش نفت خام با مشکل مواجه هستیم، پس چرا امروز مدت زمان بازپرداخت این مطالبات طولانی شده و در این میان بابک زنجانی‌ها پیدا شدند؟!
قاضی‌پور تصریح کرد: آقای وزیر! اگر به موقع پول نفت را به دلار و یورو گرفته بودید، خیلی بهتر بود؛ آیا شما علاوه بر اخذ پول جریمه دیرکرد را هم اخذ کرده‌اید؟ به کدام حساب واریز شده است؟ اگر به موقع پول نفت را اخذ می‌کردید دولت تا این حد شرمنده معلمانی که 4 روز است مقابل مجلس تجمع کردند، نمی‌شد.وی یادآور شد: آقای زنگنه! اگر به موقع پول نفت را می‌گرفتید حتماً اقدامات گازرسانی در سراسر کشور انجام می‌شد؛ شما اگر این کار را انجام داده بودید پمپ بنزین‌هایی که در حال تعطیلی هستند، مشکلات‌شان برطرف می‌شد.نماینده ارومیه در مجلس تأکید کرد: عربستان روزانه 10 میلیون بشکه نفت‌خام و ده‌ها محصولات پتروشیمی تولید می‌کند، این در حالی است که تولید ما به نسبت آنها یک چهارم است، اما 20 برابر عربستان تنوع در محصولات و تجهیزات نفتی داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید