خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کمیسیون انرژی مجلس
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت با خرید جنس ایرانی به سختی کنار می‌آید

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه دولتی‌ها با خرید جنس ایرانی به سختی کنار می‌آیند و زیر بار نمی‌روند، گفت: ‌آنها اعتقاد براین دارند که کیفیت محصولات داخلی خوب نیست.سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم در طول این سه سال تحریم وضعیت خودمان را در اقتصاد کشور پیدا کردیم و نقاط منفی و مثبت و بخش های اقتصادی را خوب دریافتیم و مشکلات معلوم شده است باید منابع حاصل از رفع تحریم ها در جهت رفع مشکلات و کمک به استحکام پایه اقتصادی بکار گرفته شود.موسوی‌نژاد تصریح کرد:

مسئولان دولت مخصوصا وزارت صنعت ومعدن و وزارت نفت را که همیشه در ارائه برنامه و راهکار برون رفت از تحریم ها تعلل داشته اند و امروز نیز تعلل دارند و نشان  داده اند که به واردات علاقه زیادی دارند که در پسا تحریم در عرصه واردات ورود پیدا نکنند. وی در ادامه تصریح کرد: مجلس باید قانونی را به تصویب برساند تا از طریق این قانون دولت ملزم به کاهش واردات و حتی منع واردات کالاهای مشابه که در کشور تولید می شود،  کنیم. موسوی‌نژاد تاکید کرد: وزارت نفت در دولت یازدهم در راستای حمایت از بخش خصوصی شیوه‌نامه‌ای را با عنوان حمایت از ساخت داخل تهیه و ابلاغ کرد اما این شیوه نامه تظاهری بیش نبود و کاربردی ندارد، زیرا شرکت ملی نفت به سختی شرکت‌های داخلی را بازی می‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بدون شک تحریم‌ها برای بخش خصوصی و توانمند ساختن آنها موثر بوده است اما به دلیل عدم حمایت از محصولات تولیدی این بخش توسط وزارت نفت و دیدگاه حاکم در این وزارتخانه که محصولات خارجی قابل‌اعتمادترند، بخش خصوصی شانس زیادی ندارد اما با این وجود در صورت برداشتن تحریم‌ها رقابت بیشتر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه دولتی‌ها با خرید از جنس ایرانی به سختی کنار می‌آیند و زیر بار نمی‌روند، ‌افزود: ‌اعتقاد دارند کیفیت محصولات داخلی خوب نیست. از سویی نکته مهم دیگر در اینجاست که معامله با شرکت‌های خارجی برای تهیه تجهیزات بالا به دلیل برخی از پشت پرده‌ها گزینه بهتری است.موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی بعد از تحریم‌ توان رقابت برابر با شرکت‌های خارجی را ندارند وضعیت برای نمایندگی‌ها شرکت‌های خارجی بهبود خواهد یافت اما برای تولیدکنندگان شرایط سخت خواهد بود. با این حال، با توجه به گفته اظهارنظر برخی از فعالان‌خصوصی، تولیدکنندگان در زمان پساتحریم نگرانی ندارند، زیرا با بهبود بازار کار در صنعت نفت شانس توانمند شدن آنها در استفاده بیشتر از تجربیات خارجی‌ها و بهبود تولیدات داخلی بالا خواهد رفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید