خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی
 معاون نظارتی بانک مرکزی:

بانک به عنوان یک نهاد، هویتی در مقررات ندارد
عمده مشکل نظام بانکی، نبود مکانیزیم تعیین نرخ سود است

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه مکانیزم مشخصی برای تعیین نرخ سود بانکی وجود ندارد، گفت: اگر در تدوین قانون جدید برای نظام بانکی به این مسائل توجه نشود، مشکلات ادامه خواهد یافت.به گزارش  فارس، حمید تهران‌فر در همایش بانکداری اسلامی با اشاره به دغدغه تعیین نرخ سود اظهار داشت: واقعیت این است که مکانیزم مشخصی برای نرخ سود نداریم.وی افزود: این معضل ریشه بسیاری از مشکلات در نظام بانکی است، چرا که ممکن است نرخ سود مصوب با واقعیت‌های اقتصادی منطبق باشد، یا نباشد.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: اگر نرخ سود متناسب با واقعیت‌ های اقتصادی نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد. در طرحی که توسط آقای بحرینی (نماینده مجلس) به آن اشاره شد، این است که تدوین قانون مجدداً‌ در دستور کار قرار گیرد، اما روش دقیقی برای نرخ سود در نظر گرفته نشده است.وی گفت: جای خالی هویت بانک در مقررات و قوانین ملاحظه می‌شود، هیچ گونه هویتی برای بانک به عنوان نهاد در نظر گرفته نمی‌شود.تهران‌فر با اشاره به مشکلات به وجود به آمده برای مؤسسه میزان تصریح کرد: تا وقتی مؤسسه میزان منحل نشده بود، بنده خود به ابعاد مشکلات انحلال موسسه پی نبرده بودم. توجه نکردیم که 1200 نفر در این مؤسسه کار می‌کنند و با انحلال آن این افراد که اغلب پا به سن گذاشته بودند، از کار بیکار شدند.

وی ادامه داد: به دفعات کارکنان میزان در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند و فریاد و اعتراض سر دادند، در حالی که ما قبلاً به این مسئله توجه نکردیم. اگر مقرراتی تدوین شود که شاکله یک بانک به هم بریزد و بانک به همین دلیل آن را اجرا نکند، باید بانک را متخلف بدانیم؟معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به برخی تصورات و نگاه‌ها به شبکه بانکی گفت:‌ سود کردن سهامداران بانک خوب است یا بد؟ برخی می‌گویند بانک‌ها سود کرده‌اند؛ یک بانک نباید سود کند؟وی ادامه داد:‌ بانک باید در چارچوب شرایط حاکمیت مطلوب کار کند و اگر قانونی تدوین شود که ادامه حیات بانک را سخت کند، بانک چه کاری باید انجام دهد. قبل از اینکه دو بانک اداره اعتبارات خود را تعطیل کند، وقتی از آنها علت را سؤال کردند، گفتند آن قدر ازدحام زیاد است که پاسخگویی در توان ما نیست. در این شرایط می‌شود تسهیلات قرض‌الحسنه را به درستی تخصیص داد.تهران‌فر گفت: اگر در تدوین قانون جدید برای نظام بانکی به این مسائل توجه نشود، مشکلات ادامه خواهد یافت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید