خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


اقتصاد مقاومتی نیاز امروز کشور است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای همه شرایط چه ادامه وضع موجود، چه وضع بدبینانه و چه خوشبینانه برنامه ریزی کرده ایم.وی افزود : اقتصاد مقاومتی نیاز امروز کشور است و نباید اقتصاد ما وابسته به نفت باشد.

به گزارش  مهر، محمدباقر نوبخت  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه یزی گفت: رئیس جمهور در 17 مهر امسال موافقت کرد تا این سازمان دوباره شکل بگیرد و این کار انجام شد. آقای رئیس جمهور از همان آغاز نسبت به شکل گیری این سازمان که قبلا 2 معاونت جدا شامل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی بود؛ تاکید داشت.وی خاطرنشان کرد:در بهار امسال 4 و شش دهم درصد رشد اقتصادی داشتیم و در تابستان 400 هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم. تقویت مسکن مهر از دیگر اهداف دولت بود و با کمک دولت زیرساخت های آن را انجام دادیم. وام 50 میلیون تومانی ارزان قیمت را برای ساخت و ساز مسکن در بافت فرسوده و حاشیه با اولویت زنان بی سرپرست و جوانان تازه ازدواج کرده اختصاص دادیم.نوبخت در پاسخ به نگرانی های ناشی از کاهش قیمت نفت هم گفت: درآمدهای نفتی با تاخیر چند ماهه به حساب‌های دولت واریز می شود و الان هنوز ارقام، صد دلار است و با این وضعیت نیمه اول امسال متوسط فروش نفت 104 دلار بود و تا پایان امسال هم اگر آن رقم‌هایی را که آنچه بعدا خواهد آمد، اضافه کنیم پیش بینی ما این است که در 6 ماه دوم متوسط، 82 دلار باشد و به این ترتیب میانگین متوسط امسال 93 دلار خواهد شد و فقط 7 دلار به ازای هر بشکه کسر درآمد داریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: نه تنها سیاست مسکن مهر را متوقف نکردیم بلکه تکمیل کردیم و در یارانه هم نه تنها یارانه دولت قبل را پرداخت کردیم بلکه آن را اصلاح کردیم. علاوه بر پرداخت یارانه به خانواده های کم درآمد به صورت حمایت غذایی، دو وعده یارانه ویژه به دهک های کم درآمد دادیم و  4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بهداشت و درمان، یارانه پرداخت شد.وی گفت: تلاش می‌کنیم این کاهش را مدیریت کنیم و آن را از اعتبارات عمرانی کم نمی‌کنیم و قطعا امسال بیش از پارسال بودجه عمرانی تخصیص داده خواهد شد و این با صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای امکان پذیر است. باید تلاش کنیم مخارج جاری را کاهش دهیم،‌ حقوق کارکنان دولت را کم نخواهیم کرد و در سایر موارد اقدام می کنیم.نوبخت درباره درآمدهای مالیاتی هم گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی بیش از 95 درصد از منابع پیش بینی محقق شده و این عدد خوبی است. چون اطلاعات بهتر رصد می شود بنابراین پایه مالیاتی ما بیشتر و شفاف سازی شده است بنابراین کسانی که مالیات نمی دادند مجبورند الان مالیات بدهند و این مالیات ها برای مردم هزینه خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید