خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

موانع صدور کارت گارانتی لوازم خانگی توسط اتحادیه
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تشریح کرد:

موانع صدور کارت گارانتی لوازم خانگی توسط اتحادیه
 پلمب خط تولید یخچال سامسونگ صحت ندارد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: برای جلوگیری از صدور کارت گارنتی‌های تقلبی و ارائه خدمات نامناسب پس از فروش پیشنهاد کرده‌ایم تا وزارت صنعت، صدور کارت‌های گارانتی اصلی را به اتحادیه لوازم خانگی بسپارد که البته برخی مقاومت‌ها در این‌باره وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد طحام‌پور بعدازظهر امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی بیان کرد: 45 برند که 60 درصد آن مربوط به کالاهای ایرانی است در فضایی بالغ بر 5 هزار متر مربع کالاهای خود را عرضه می‌کنند و برای آنکه بتوانیم کالای خارجی معتبر و با گارانتی را به مصرف‌کننده برسانیم 40 درصد از محصولات ارائه شده در چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی نیز مربوط به برندهای خارجی است که حق و حقوق دولت را پرداخت کرده و گارانتی اصلی ارائه خواهند کرد.

وی از ارائه طرح جدیدی با عنوان طرح بسته کالایی لوازم خانگی در نمایشگاه خبر داد و گفت: برای فروش تولیدات داخلی و همچنین ارائه قیمت‌های مناسب به مصرف‌کننده، غرفه‌های لوازم خانگی تحت نظارت اتحادیه بسته‌های شامل یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و دیگر اقلام برقی را شامل می‌شوند که قیمت نهایی آنها 5 تا 20 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.
طحام‌پور همچنین ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی لوازم خانگی در این نمایشگاه را از دیگر طرح‌ها برای تقویت قدرت خرید زوج‌های جوان و خانوارها برشمرد و گفت: با این کار هم از تولید داخلی حمایت کرده و هم به قدرت خرید خانوار کمک می‌کنیم.
وی گفت که چهارمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی‌ قرار است از یکم تا ششم مهرماه در مصلی تهران برگزار شود‌.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین در پاسخ به اینکه اغلب مردم از ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی حتی با داشتن کارت گارانتی گلایه دارند، گفت: طرحی را به وزارت صنعت برای جلوگیری از قاچاق کالا و صدور کارت گارانتی اصلی پیشنهاد داده‌ایم تا واردکنندگان این کالا حتماً از مجرای اتحادیه وارد شده و کارت گارانتی توسط اتحادیه لوازم خانگی صادر شود اما برخی‌ در مقابل این مسأله مقاومت می‌کنند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در صورت سپرده شدن صدور کارت گارانتی به اتحادیه لوازم خانگی ظرف 2 سال، قاچاق لوازم خانگی به ویژه اقلام کوچک نصف می‌شود؛ همچنین پیش‌شرط‌هایی از قبیل اینکه کالا از چه مجرای وارد شده و نحوه خدمات پس از فروش به چه نوعی خواهد بود از واردکننده کاسته خواهد شد.
طحام‌پور در پاسخ به اینکه اخیراً در رسانه‌ها خبری با عنوان پملب برخی محصولات شرکت سامسونگ درج شده است، تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد انتشار اخباری هستیم که شاید چندان اخلاق در آن رعایت نمی‌شود زیرا در حال حاضر 10 هزار نفر در بخش تولید و خدمات پس از فروش شرکت سامسونگ فعالیت می‌کنند که صرف‌نظر از بسته شدن یک تولید داخلی به اشتغال جامعه نیز صدمه وارد می‌شود.
وی‌ توضیح داد: اداره استاندارد براساس وظیفه همیشگی و ذاتی خود محصولات شرکت سامسونگ را کنترل کرده و چند نمونه از 25 نوع یخچالی که این شرکت تولید می‌کند را برای آزمایش و تست به اداره استاندارد برده است اما این به معنی پلمب کردن خط تولید این محصول نیست.
وی همچنین به این نکته اشاره کرده که یخچال‌هایی که گفته می‌شود استاندارد لازم را ندارند دارای استاندارد کره و اروپا هستند اما ضرورت دارد که استاندارد ایران را نیز دریافت کنند.
وی همچنین در مورد وضعیت قاچاق لوازم خانگی از شهرهای مرزی کشور گفت: بازارچه‌های مرزی در قاچاق لوازم خانگی نقش بسزایی دارند زیرا این لوازم بدون گارانتی وارد کشور شده و هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد.
به گزارش فارس قاچاق لوازم خانگی و خدمات نامناسب پس از فروش طی سال‌های گذشته همواره در صدر شکایات مردمی به ویژه در اتحادیه لوازم خانگی قرار داشته است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید