خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مهارت بالاترین رکن صنعت است

به گزارش پیک مهارت آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعا مهارت بالاترین رکن صنعت می باشد. دکتر علی اصغر توفیق در همایش آموزش و مهارت در صنف و صنعت که 17 آبان در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد،

از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین دارایی های نامشهود کشور یاد کرد و افزود: باید اعتراف کرد ما از دارایی های نامشهود خود غافل شده ایم.

توفیق افزود: بخش زیادی از درآمدهای کشو های توسعه یافته دنیا از محل درآمدهای ناشی از سرمایه های نامشهود مثل فکر، دانش و اندیشه بدست می آید و این در حالیست که در کشور ما سرمایه های نامشهود مغفول مانده اند.

وی تصریح کرد: بیشتر صنایع کشور در اختیار بخش خصوصی است و این بخش هم به دنبال نیروهای ماهر است. کسی که علم دارد اما مهارت ندارد، نمی تواند علم خود را در بازار به کار گیرد بنابراین نیروهای فاقد مهارت دنبال کار نگردند.
توفیق در جمع خبرنگاران عنوان کرد : به کارگیری نیرو، بخشنامه ای نیست زیرا امروز بیشتر صنایع کشور در اختیار بخش خصوصی است و این بخش هم به دنبال نیروهای ماهر است . این روند روز به روز در حال تقویت است به طوری که نیروهای ماهر هرگز بیکار نمی مانند اما در عین حال کاری برای افراد بی مهارت نیست.
وی سرمایه گذاری در زمینه اشتغال وابسته به IT را یکی دیگر از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری دانست و گفت: امروز شاهد روند رو به رشد خرید اینترنتی در دنیا هستیم و این مقوله می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته باشد.
توفیق در ادامه از توسعه توریسم به عنوان یک برنامه مفید در راستای توسعه استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه با برنامه ریزی مناسب در این زمینه خواهد توانست در زمینه توسعه صنعت توریسم موفق باشد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه براساس آمارهای موجود در سال 1121 پنج درصد تولید ناخالص داخلی کشور در بخش گردشکری هزینه شد، افزود: آمارها نشان می دهد شش تا هفت درصد اشتغال دنیا در بخش گردشگری است، لذا به نظر می رسد استانی مثل کرمانشاه به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری فراوان می تواند با سرمایه گذاری در این بخش به رونق اقتصادی دست یابد.
توفیق از برنامه ریزی در راستای طراحی پروژه های مطالعاتی در راستای فرآوری قیر طبیعی به عنوان یکی از مهم ترین منابع طبیعی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تدوین پروژه های کاربردی، قیر را به عنوان یکی از مهم ترین منابع طبیعی در دسترس استان کرمانشاه از خام فروشی به فرآورده فروشی تبدیل کنیم.

منبع: http://www.peykemaharat.ir/

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید