خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

واردکنندگان دخالتی در کمپین تحریم خودرو ندارند، اتهام نزنید
 یک عضو انجمن واردکنندگان خودرو؛
واردکنندگان دخالتی در کمپین تحریم خودرو ندارند، اتهام نزنید

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه ۵ هزار دستگاه خودروی هیبریدی ظرف سال‌های آینده به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه خواهند شد،گفت: قیمت خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی نیست و اصولاً واردکنندگان نقشی در کمپین نخریدن خودرو ندارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا فهیمی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه اصولاً قیمت در هر کشوری تابع یکسری از مقررات دولتی است، اظهار داشت: در ایران واردات خودرو تحت ضوابط و شرایط خاص خود انجام می شود و حتی تعرفه واقعی بالاتر از میزان تعرفه ای است که دولت اعمال می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی بستگی به فروش شرکت ها دارد ، افزود: به صورت کلی میزان سودی که شرکت در فروش محاسبه می کند بر قیمت خودرو در کشور ما تأثیرگذار است. اما در مجموع سود واردکنندگان خودرو کمتر از 7 درصد است.
این عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه خودروهای لوکس در دنیا تعاریف مشخصی دارد، گفت:هم اکنون تنها معیار برای لوکس بودن یا نبودن یک خودرو، حجم موتور آن است که این اگر بالای 2500 سی سی باشد، خودروی لوکس و اگر کمتر از آن باشد، خودروی لوکس محسوب نمی‌شود به نحوی که فاکتور قیمتی نادیده گرفته می شود. در همین زمینه باید در تعیین خودروهای لوکس و غیر لوکس معیارها و استانداردهای جهانی مورد توجه قرار گیرد.
فهیمی اضافه کرد: اصولاً در حال حاضر خودروهای 30 تا 60 میلیون تومانی بیشتر محدود به خودروهای چینی و خودروهای 60 تا 100 میلیون تومانی خودروهای اروپایی هستند.
وی در ادامه از ورود 5 هزار دستگاه خودروی هیبریدی ظرف سال‌های آینده به ناوگان تاکسیرانی تهران خبرداد و افزود: براساس تفاهم‌های صورت گرفته، تا پایان امسال قرار است 200 تا 500 دستگاه خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شود و سال بعد هم دو هزار دستگاه خودروی وارداتی هیبریدی به این ناوگان وارد خواهد شد.
فهیمی با بیان اینکه در چند سال آینده حدود 5 هزار دستگاه خودرو را به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهیم کرد، تصریح کرد: گارانتی این خودروها از سوی واردکننده رسمی ارایه می‌شود البته خودروها در تملک نماینده رسمی خودروساز خارجی قرار می گیرند و راننده هایی از سوی این نماینده استخدام می‌شود.
وی اضافه کرد: هزینه واردات خودروهای هیبریدی بسیار پایین تر از واردات سایر خودروها است البته دولت یارانه هایی را نیز برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته است که منجر به کاهش قیمت تمام شده واردات می شود.
این عضو انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص کمپین نخریدن خودرو  که برخی نقش واردکنندگان خودرو را در آن پررنگ می دانند، گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور و به ویژه خودرو درگیر سیاست زدگی شده است.حتی به نظر می رسد بخشی از رکود فعلی نیز ناشی از سیاست زدگی اقتصادی باشد.
فهیمی اضافه کرد: وقتی کسی تحت فشار باشد، اتهام زدن به دیگران را راحت انجام می‌دهد و این موضوع نیز اتهامی است که صحت ندارد.زیرا کلاس قیمتی خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی نیست و اصولاً واردکنندگان خودرو تمایلی به ایجاد چنین کمپین‌هایی ندارند البته عرضه خودرو باید بر اساس نیاز مصرف‌کننده و شرایط بازار باشد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید