خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عمده شکایات کارگران در هیئت‌های حل اختلاف قراردادهای کاری است
 نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در گفت‌وگو با تسنیم:

عمده شکایات کارگران در هیئت‌های حل اختلاف قراردادهای کاری است

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه عمده شکایات کارگران در هیئت های حل اختلاف و تشخیص بر سر قراردادهای کاری است گفت:قراردادهای کاری باید در ۴نسخه نوشته شود تا ظلمی به کارگر وارد نشود.
ابوالفضل فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،در پاسخ به اینکه بیشتر مراجعه در هیئت های حل اختلاف مربوط به چه مسائلی است گفت:مطالبات حقوقی کارگران مهمترین مسئله است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی که در هیئت های حل اختلاف مطرح می‌شود، بحث قراردادهای کاری کارگران است گفت:با توجه به اینکه هیئت های حل اختلاف شرایط و صلاحیت لازم را ندارند که تشخیص دهند که آیا قراردادها به درستی انجام شده است. معمولاً‌پرونده هایی که به هئیت های حل اختلاف می‌آیند ارجاع به دادگستری داده می‌شود و کارشناسان رسمی بررسی و صحت و سقم را احصا می کنند.
نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور در پاسخ به اینکه در صورت صدور حکم دیوان مبنی بر توقف عملیات اجرائی رای بازگشت بکار هیأت حل اختلاف آیا مراجع حل اختلاف می توانند در زمینه حق السعی کارگر اخراجی تجدید نظر کنند؟ گفت:در رابطه با آراء دیوان عدالت اداری مبنی توقیف عملیات اجرائی آرای صادره از ناحیه هیأت‌های حل اختلاف موضوع ماده 160 قانون کار، از آنجا که با صدور قرار دیوان، اجرای رای صادره از هیأت حل اختلاف در زمینه اعاده به کار کارگران قانوناً به حالت توقیف در می آید. لذا تا رفع توقیف از رای صادره از سوی دیوان، شکایات احتمالی کارگران ذینفع در زمینه حق السعی ایام پس از صدور رای هیأت حل اختلاف قابل رسیدگی نبوده و در این گونه موارد هیأت می باید مبادرت به صدور قرار اناطه نماید.
وی عمده ترین پرونده های موجود در هیأت های حل اختلاف را مربوط به قراردادهای کاری دانست و گفت:سوابق بیمه ای هم از دیگر مشکلات در این زمینه است. همواره در هیئت های حل اختلاف این مسئله وجود داشت که کارگران به قرارداد سفید امضا اعتراض می‌کردند . با توجه به اینکه در هیئت‌های حل اختلاف و تشخیص خدشه هایی در قراردادها از نظر مبلغ، تاریخ و نوع قرارداد و محل قانون دیده شده است، قراردادهای کاری باید در 4نسخه نوشته شود تا ظلمی به کارگر وارد نشود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید