خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 وزیر اقتصاد
آغاز دور جدید همکاری‌های اقتصادی تهران- پکن

وزیر اقتصاد گفت: ایران و چین تصمیم جدی دارند که در زمینه همکاری‌های اقتصادی مشترک، سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران، تامین منابع مالی و غیره همکاری‌های خود را توسعه دهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دیدار فرستاده ویژه دولت و رئیس کمیسیون مدیریت و نظارت دارایی شورای دولتی چین با وزیر اقتصاد کشورمان در تهران، برنامه ریزی برای راه‌های جدید گسترش همکاری‌های اقتصادی به‌ویژه زمینه های سرمایه گذاری و تامین منابع مالی مورد بررسی قرار گرفت.

علی طیب نیا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست با اشاره به نقش مثبت چین در مذاکرات هسته ای و دستیابی به شرایط خاص برای توسعه همکاری ها، خطاب به طرف چینی گفت: سفر جنابعالی و حضور مدیران شرکتهای بزرگ چین نشانه ای از علاقه مندی دوطرف برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی می باشد.
وزیر اقتصاد کشورمان تاکید کرد: روابط ایران و چین همیشه روابط سازنده بود و ما این روابط را استراتژیک و راهبردی تلقی می کنیم.
طیب نیا با بیان اینکه ما در آستانه شرایط متفاوت هستیم، تصریح کرد: تحریم ها و محدودیت هایی که در روابط اقتصادی و تجاری کشورمان وجود داشت در آینده نزدیک حذف خواهد شد و ما وارد فاز جدیدی از نوع همکاری های های سرمایه گذاری با چین خواهیم بود.
وی، وسعت سرزمین، جمعیت بالا، برخورداری از منابع طبیعی و نفت و گاز، نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده با دستمزد کاملا رقابتی، موقعیت استراتژیک جغرافیایی برای دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه و امنیت و ثبات  موجود در ایران را از جمله ویژگیهای مهم کشورمان برای سرمایه گذاری خارجی برشمرد.
وزیر اقتصاد کشورمان از طرح کمربند اقتصادی جاده ابریشم به عنوان ابتکار ارزشمند رئیس جمهور چین اشاره کرد و گفت: علاقه مندیم مطالعات دقیق تری در این زمینه انجام و نسبت به تهیه و تدارک تفاهم نامه های لازم در این حوزه اقدام نماییم.
طیب نیا در ادامه از آمادگی کشورمان برای نهایی کردن این تفاهمات خبر داد و در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی، پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد، توسعه بندر چابهار و اتصال این بندر به بندرهای آسیای مرکزی توسط راه آهن را از جمله علاقه مندی های دوکشور برای سرمایه گذاری توسط چین عنوان کرد.
علی طیب نیا پس از نشست با نماینده ویژه دولت چین در جمع خبرنگاران گفت: این مذاکرات ارزشمند بود و درباره روابط اقتصادی دو کشور در دوران پساتحریم صحبت کردیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشوررمان با بیان اینکه در دوران تحریم همکاری چین با ایران موثر و سازنده بود، افزود: علاقمندیم در دوران پساتحریم این همکاری ها توسعه یابد.
وی گفت: ایران و چین تصمیم جدی دارند که علاوه بر توسعه مبادلات تجاری، در زمینه همکاری های اقتصادی مشترک، سرمایه گذاری مستقیم در ایران، تامین منابع مالی و اجرای طرح‌های مشترک در حوزه های مختلف همکاری های خود را توسعه دهند.
طیب نیا تصریح کرد: همچنین دو کشور علاقمندند در زمینه هایی که در دوران تحریم امکان همکاری وجود نداشت از جمله همکاری های مشترک و سرمایه گذاری مستقیم در ایران روابط خود را توسعه دهند.
وی افزود: چین هم تصمیم جدی برای همکاری سازنده در این زمینه دارد.
فرستاده ویژه دولت و رئیس کمیسیون مدیریت و نظارت دارایی شورای دولتی چین هم در این مراسم گفت: ایران کشوری باستانی، متمدن و با فرهنگ درخشان می باشد.
وی، هدف از سفر خود را نشان دادن عزم جدی دولت چین برای گسترش روابط اقتصادی در دوران پساتحریم اعلام و عنوان کرد چین در دوران تحریم در کنار ایران بوده است و لذا در شرایط جدید آماده توسعه این روابط است.
«جانگ ای» سه هدف مهم خود و همراهانش که شامل مدیران عامل 18 شرکت بزرگ چین می باشد را توسعه روابط تجاری و بازرگانی، پیگیری آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه و تبادل نظر با طرف ایرانی در خصوص راهبردهای جدید برای پیشبرد روابط دوجانبه عنوان کرد.
وی تاکید کرد: دوستی دو کشور بسیار دیرینه است و چین ایران را به عنوان یک شریک تجاری مهم می داند.
فرستاده ویژه دولت و رئیس کمیسیون مدیریت و نظارت دارایی شورای دولتی چین ساخت و ساز مشترک در مورد کمربند اقتصادی جاده ابریشم، ساخت و ساز های زیربنایی، سرمایه گذاری در حوزه توسعه پروژه های حمل و نقل ریلی ایران، پروژه بندر چابهار، همکاری در حوزه انرژی، تجارت نفت خام، صنایع بالادستی نفت و گاز، کشاورزی و شیلات، تولیدی و صنعتی و همکاری های دفاعی را از جمله پروژه های مهم برای سرمایه گذاری توسط دولت جمهوری خلق چین عنوان کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید