خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 قیمت جهانی نفت کاهش یافت
 قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برای تحویل در ماه نوامبر پس از افزایش ۳ درصدی در روز دوشنبه، امروز ۷۲ سنت، معادل ۱.۵ درصد کاهش داشت و به ۴۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فشار ناشی از ابهام در مورد اینکه آیا تقاضای جهانی برای کاستن از عرضه بالای موجود در بازار کافی خواهد بود یا نه موجب شد تا قیمت نفت پس از افزایش قابل توجه جلسه قبل، امروز کاهش یابد.

در حالی که چشم انداز بازار نفت به دلیل انتشار آمارهای اخیر مبهم و غیرشفاف بود، این هفته شکنندگی در بازار به اوج خود رسید. آمارها نشان می دهد که پس از کاهش بیش از 50 درصدی قیمت نفت در طی یک سال گذشته و تداوم فزونی عرضه، بازار احتمالا به ثبات رسیده است.
شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که تولید نفت شیل در آمریکا از رسیدن قیمت ها به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال اخیر متاثر شده است. این موجب شده تا آژانس بین المللی انرژی پیش بینی های رو به رشد تری از توازن بازار در سال آینده منتشر نماید.
توماس پیو، تحلیلگر کپیتال اکونومیکس گفت، تنها در طی چند ماه گذشته، حدود نیم میلیون بشکه در روز از تولید نفت خام امریکا کاسته شده است.
اما ابهام در چشم انداز تقاضا برای نفت از سوی مصرف کنندگان بزرگی نظیر چین همچنان بالاست .
پیو افزود: «تمام توجهات به این قضیه معطوف شده که آیا کاهش تولید نفت شیل آمریکا ادامه خواهد یافت یا نه.» وی در ادامه گفت، پیش بینی کپیتال اکونومیکس این است که در طی سال های آینده قیمت نفت به تدریج افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر پس از افزایش 3 درصدی در روز دوشنبه، امروز 72 سنت، معادل 1.5 درصد کاهش داشت و به 48 دلار و 20 سنت رسید.
قیمت نفت برنت تا اینجای ماه سپتامبر بیش از 11 درصد و تا اینجای سال 2015، 16 درصد کاهش داشته است.
بازارهای فیزیکی نیز این هفته رو به ضعف گذاشتند.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه نوامبر نیز یک دلار و 3 سنت کاهش یافت و به 45 دلار و 92 سنت رسید.


 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید