خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 وزیر اقتصاد
 وزیر اقتصاد خبر داد:

رفع تنگنای اعتباری و حجم بالای بدهی دولت محور توجهات در پساتحریم

 وزیر امور اقتصادی ودارایی دو مشکل عمده اقتصاد کشور را تنگنای اعتباری و حجم بالای بدهی دولت به مردم و نظام بانکی دانست و گفت: دستیابی به رشد اقتصادی بدون مواجهه اصولی با این دو مشکل امکان پذیر نیست، به طوری که محور توجهات در دوره پس از تحریم نیز روی این دو موضوع متمرکز است.
به گزارش روز شنبه ایرنا، علی طیب نیا در مجمع عمومی بانک ملی که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حجاج در منا از زحمات تمام کارکنان و مدیران بانک ملی ایران قدردانی کرد و یکی از مبناهای انتخاب همتی به سمت مدیرعاملی این بانک را عملکرد مثبت وی در مسئولیت های قبلی و توانایی علمی و مدیریتی عنوان کرد.

وی بالا بودن نرخ سود بانکی و کمبود منابع قابل وام دهی را دو پدیده متظاهر در تنگنای اعتباری خواند و افزود: نرخ سود بانکی به طور منطقی باید کاهش پیدا کند ، ضمن آنکه منابع افزایش یافته و قابل وام دهی بیشتر شود.طیب نیا با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی و موسسه ای قادر نیست نرخ سود تسهیلات 28 درصد و بالاتر را بپردازد، گفت: عمده مطالبات معوق از همین قضیه ناشی شده و لازم است سیستم بانکی تا حد توان با واحدهای تولیدی خوش حساب همکاری لازم را داشته باشد.وی با تاکید بر فروش املاک مازاد بانک ها، پیگیری وصول مطالبات معوق به شکل منطقی و بازپرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی، گفت: عملکرد بانک ملی ایران حاکی از تلاش و کوشش موثری است که طی سال گذشته صورت گرفته و سودآوری را به همراه داشته است.
وی اظهار داشت: در زمینه وصول مطالبات معوق تلاش های ارزنده ای در این بانک صورت گرفته و بیش از 40 هزار میلیارد ریال از مطالبات معوق بصورت نقدی وصول شده است.
طیب نیا خاطرنشان کرد: برای اولین بار نسبت مطالبات غیرجاری به مجموعه مطالبات بانک ملی ایران به زیر 10 درصد رسید. در مجموع عملکرد این بانک مثبت و ارزشمند بود و امیدواریم در سال آینده کماکان شاهد عملکرد بهتر این بانک باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید