خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانک مرکزی
فرجام‌خواهی بانک مرکزی برای جلوگیری از مصادره 1.7 میلیارد دلار پول در آمریکا

بانک مرکزی ایران یک لایحه فرجام‌خواهی به دیوان عالی آمریکا ارائه داده تا از مصادره یک میلیارد و 750 میلیون دلار پول ایران به نفع خانواده سربازان کشته شده آمریکایی، جلوگیری کند.به گزارش  فارس، خانواده 241 سرباز آمریکایی که بر اثر عملیات نیروهای مقاومت لبنان کشته شده‌اند، پیگیر دریافت خون‌بهای دو میلیارد و 650 میلیون دلاری خود از محل اموال ایران‌اند و حالا بانک مرکزی برای جلوگیری از این کار، به تحرکات حقوقی روی آورده است.بر اساس گزارش رویترز، در حالی که دادگاه بدوی در آمریکا سال گذشته، رأی به مصادره پول‌های ایران در سیتی‌بانک نیویورک داده و بنا دارد یک میلیارد و 750 میلیون دلار پول موجود در این حساب را به خانواده سربازان کشته شده بدهد، بانک مرکزی لایحه فرجام‌خواهی نسلیم دیوان عالی آمریکا کرده است.در صورتی که دادگاه مورد نظر از بررسی درخواست تجدید نظر خودداری کند این مبلغ به قربانیان حادثه مورد نظر پرداخت خواهد شد.

انفجار سال 1983 در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت 241 سرباز آمریکایی را به کام مرگ کشاند. این سربازان بخشی از نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در لبنان بودند. ایران هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرده است.

ایالات متحده آمریکا و فرانسه به رغم این جنبش حزب‌الله و ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده‌اند و به همین دلیل بازماندگان قربانیان آمریکایی این بمب‌‌گذاری‌ها خواستار پرداخت غرامت از سوی جمهوری اسلامی ایران شدند.
یک دادگاه در نیویورک تیرماه سال گدشته با رد درخواست بانک مرکزی ایران دستور داده بود یک میلیارد و 750 میلیون دلار اموال ایران میان خانواده های آمریکایی که از جمله در بمبگذاری سال 1983 در بیروت کشته شده اند توزیع شود.
پرونده تازه در سال 2010 به جریان افتاد زمانی که خانواده های قربانیان بمبگذاری بیروت متوجه شدند اموال مرتبط با بانک مرکزی ایران در حسابی در «سیتی بانک» نیویورک نگهداری می‌شود.در ماه سپتامبر سال 2013 دادگاهی فدرال در نیویورک تحت نظر قاضی «کاترین فارست» به نفع خانواده‌های قربانیان رای داد.بانک مرکزی ایران همان سال درخواست تجدید نظر و استدلال کرد که این حکم ناقض تعهدات آمریکا براساس معاهده 1955 با ایران است. بانک مرکزی پس از رد این تجدید نظر سپس به دیوان عالی آمریکا رجوع کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید