خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر نیرو
وزیر نیرو :

شرایط دریاچه ارومیه ناگوار است

وزیر نیرو گفت: دریاچه ارومیه در شرایط سخت و ناگواری قرار دارد.
به گزارش مهر، حميد چيت‌چيان با بيان اين مطلب که کشور ما به‌ طور طبيعي با کم آبي مواجه است و خشکسالي نيز به آن اضافه شده است، گفت: به همين خاطر مسئله آب براي ما حياتي و حاد است.وزیر نیرو اظهارداشت: طرح احياي درياچه اروميه از ابتدا در دستور کار دولت يازدهم بود و هم‌اکنون نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزير نيرو افزود: يکي از دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب، مسئله آب است که اميدواريم با تلاش مسئولان مشکل کم آبي حل شود. درياچه اروميه در شرايط سخت و ناگواري قرار دارد. به همين دليل در همان آغاز، کارگروهي براي نجات اين در ياچه تشکيل شد.چيت چيان ادامه داد: دولت يازدهم با تمام توان و استفاده از دانش و تجربيات ساير کشور ها براي حل اين معضل اقدام کرده و از متخصصان کشورهاي آمريکا، آلمان، ‌روسيه و ژاپن نيز در اين خصوص کمک گرفت.وي با اشاره به نشستي که به همين منظور در اروپا برگزار شد، گفت: ما در اين نشست به جمع‌بندي بزرگي رسيديم و حاصل آن ۲۷ راهکار مهم براي احياي درياچه اروميه بود که به تصويب رسيد.وزير نيرو از انتقال آب از سد کاني سيب به عنوان يکي از طرح‌هاي برجسته براي نجات درياچه اروميه ياد کرد.
وی ادامه داد: رئيس‌جمهور در نامه‌اي به مقام معظم رهبري شرح مبسوطي در خصوص پروژه‌هاي آبي با موضوع کم آبي، به منظور تخصيص اعتبار لازم ارسال کردند که ماحصل آن اعتباري به ميزان ۱۰ ميليارد دلار بود که از صندوق توسعه ملي براي اجراي اين طرح در اختيار دولت قرار گرفت.وی در بازديد از سد سليوه نيز گفت: سد سليوه در مرحله پاياني کار قرار دارد و اميدواريم تا پايان سال جاري به بهره‌برداري برسد.چیت چیان در خصوص طرح‌ها و پروژه‌هاي آبي سد سليوه بیان داشت: اجراي پروژه‌هاي آبي باعث رونق اقتصادي در استان آذربايجان غربي شده و صنعت کشاورزي و تامين آب شرب مناطق آذربايجان غربي را نيز متاثر از خود مي‌سازد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید