خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کمیسیون اجتماعی مجلس
وزارت کار پاسخ نمی‌دهد؛
 تسهیلات 4000میلیارد تومانی اشتغال کجا رفت؟

در حالی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد، تاکنون یک ریال از تسهیلات 4هزار میلیارد تومانی اشتغال از محل هدفمندی یارانه‌ها تخصیص داده نشد، که علیرغم پیگیری مکرر خبرنگار تسنیم، مسئولان وزارت کار درباره این ادعا حاضر به پاسخگویی نشدند.به گزارش  تسنیم، عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه وام 350 میلیارد تومانی اشتغال روستاییان هنوز به یک نفر هم داده نشد،بیان کرده از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز 4 هزار میلیارد تومان برای اشتغال درنظر گرفتیم که هنوز یک ریال آن تخصیص داده نشد. این در حالی است که بحث توانمند سازی روستائیان به عنوان یکی از سیاست های اشتغالزایی دولت مطرح است.

علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیش از این درباره سیاست های اشتغالزایی بیان کرده است: درباره طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار، به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌های منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف، اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اظهار کرد: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه اجرای طرح توانمندسازی و آموزشهای مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در قانون بودجه سال 1394 کشور از محل هدفمندی یارانه‌ها به تصویب رسیده و بر اساس اولویت‌های تعیین شده به اجرا در می‌آید. همچنین در همین باره اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی به صندوق‌های خُرد محلی تا سقف یک میلیارد ریال گفت: تا پایان سال 600 صندوق خُرد محلی در کل کشور ایجاد خواهد شد. متوسط هزینه مشاغلی که محصولات خانگی مانند تولید اسکاچ و دم‌کنی انجام می‌شود، 7 میلیون تومان است؛ در حال حاضر این صندوق به‌دنبال ساماندهی شبکه فروش، بِرَندسازی و توزیع است.نورالله زاده افزود: در حوزه اشتغال روستایی برنامه ایجاد صندوق خُرد محلی را پیگیری می‌کنیم و قرار است این طرح در 14 استان به اجرا در آید.کار آموزش و توانمندسازی افراد در محیط‌های روستایی و ساماندهی صندوق‌ها را بر عهده داریم.وی  اظهار داشت: میزان تسهیلات‌دهی نیز بسته به منطقه و روستا، تعداد اعضا و سهم آورده‌ای که وارد صندوق می‌شود، متفاوت از 10 میلیون تا 100 میلیون تومان است.

به گزارش تسنیم،در راستای ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، نیازسنجی آموزشی در جوامع روستایی و عشایری با در نظر گرفتن اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها، سند آمایش منطقه و مزیت های محلی و بومی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری کارگروه اشتغال شهرستانها به صورت گسترده آغاز شده است . اما مسئله اینجاست که اگر بنا باشد بر اساس ادعای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس حتی یک ریال از تسهیلات 4هزار میلیارد تومانی اشتغال تخصیص داده نشده باشد، پس تسهیلاتی که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده صرف چه بخشی شده است؟ جهت دریافت پاسخ از جزئیات اعتبارات اشتغال زایی و صحت و سقم ادعای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به سراغ حسن طایی، معاون اشتغال وزارت کار رفتیم اما با پاسخی جز« دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد» و «شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد» روبرو نشدیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید