خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران
اسدلله عسگراولادی:

کاهش همزمان تورم و رکود اجرایی نیست

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که نمی‌توان از یک سو شعار رسیدن به تورم یک رقمی را داد و از سوی دیگر به دلیل رکود، رشد اقتصادی صفر داشت؛ همچنین همزمان با پایین آوردن تورم می‌خواهند رکود را بشکنند که این اقدام، اجرایی نیست.اسدلله عسگراولادی در گفتگو با ایسنا، درباره بسته اقتصادی جدید دولت برای "تسریع در رونق اقتصادی و خروج از رکود" گفت: آن‌گونه که باید این بسته اقتصادی را رسا و شفاف ندیدم؛ در این بسته چند غفلت وجود دارد که به آن‌ها پرداخته نشده است.وی افزود:

در زمینه کشاورزی در این بسته دقت کافی نشده است. در زمینه اقتصاد مقاومتی، چارچوبی تعیین شده است اما درباره نحوه رفتن به سمت اقتصادی مقاومتی، در صورتی که در مسائل بین المللی توفیق حاصل نشود، صحبتی نشده است.عسگر اولادی ادامه داد: این بسته برای مدت شش ماه در نظر گرفته شده است که یک ماه اول تشریفات اجرای آن است و در مدت پنج ماه این بسته نمی‌تواند جوابگو باشد. باید این بسته به ‌گونه‌ای تنظیم شود که برای کل سال 1395 باشد؛ یعنی برای سال آینده که قرار است برنامه ششم شروع ‌شود.رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تصریح کرد: این بسته آنگونه که باید برطرف کننده رکود فعلی نیست. از طرفی همزمان با پایین آوردن تورم می‌خواهند رکود را بشکنند که این اقدام اجرایی نیست؛ چراکه رکود و تورم دو پدیده مغایر هم هستند و برای از بین بردن رکود باید حالت انبساط در مسائل مالی ایجاد شود و سیاست انبساطی چه بخواهیم و چه نخواهیم تورم آور است.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم این شعار را بدهیم که می‌خواهیم تورم را یک رقمی کنیم اما از طرف دیگر به دلیل رکود، رشد اقتصادی‌مان صفر و زیر صفر باشد و بعد با شعار بگوییم که رشد اقتصادی پنج درصدی داریم، این حرف‌ها عملی نیست. باید دقت کنیم که نمی‌توان همز‌مان رکود را با تورم با پایین آورد، رکود را با سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال‌ بزرگ می‌توان کاهش داد.عسگر اولادی عنوان کرد: نمی‌توانیم این را بگوییم که به دنبال رسیدن به تورم یک رقمی هستیم در حالی که بهره بانکی 26 درصد است. در این شرایط چگونه توقع داریم تورم 9 درصدی داشته باشیم؟این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین تصریح کرد که با اجرایی شدن برجام می‌توان شاهد تغییرات مثبتی در فضای اقتصادی بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید