خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اول رئیس‌جمهور
معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کرد:

چگونگی «پیش‌خور» شدن ۱۰۰ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران
 تحریم‌ها آذرماه لغو می‌شود
ذخایر ارزی درخارج  از کشور ۱۰۰میلیارد بود
150 میلیارد دلار پول حساب ذخیره ارزی در دولت دهم به کجا رفت

پس از آنکه رئیس‌جمهور از «پیش‌خور» شدن پول‌های بلوکه‌شده ایران در خارج کشور خبر داد، معاون اول وی اعلام کرد ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی در خارج کشور داشتیم که مبالغی از آن هزینه تضمین فاینانس و طرح‌های نفت و گاز شده و مبلغی را هم به داخل آورده‌ایم.به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در همایش روز ملی صادرات در جمع صادرکنندگان نمونه کشور به تأثیر برجام بر وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:

برخی کشورها به زعم خودشان فضایی فراهم کرده بودند تا به واسطه ایجاد ایران هراسی در دنیا ما را از صحنه‌های مختلف عقب برانند، از طرفی کشورهای 1+5 به دلیل روحیه استکباری به دنبال زیاده‌خواهی از ایران بودند اما در این چنین شرایطی ایران وارد مذاکره شد و فرصت‌های خوبی در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفت.معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دوران تحریم بر اثر فشارها فرصت‌های جدیدی برای ما ایجاد شد، اضافه کرد: ما با روز اعلام لغو تحریم‌ها خود را آماده‌کرده‌ایم که روزانه 500 هزار بشکه نفت به تولید کشور اضافه کنیم. برای این موضوع، وزارت نفت نیاز به تامین منابع داشت که آن را انجام دادیم و پس از آن ظرف چند ماه آینده به رقم ظرفیت 2 میلیون بشکه خواهیم رسید.جهانگیری تصریح کرد: اینکه یک عده سعی می‌کنند با یکسری حرف‌های کوچک‌ حاشیه‌ای دستاورد بزرگ را در ذهن مردم کوچک کنند کار درستی نیست.

* سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 4.2 میلیارد یورو در بخش برق کشور
معاون اول رئیس جمهور در مورد نتیجه ورود سرمایه‌گذاران خارجی طی این مدت به کشور گفت: با برخی از آنها به قرارداد رسیده‌ایم که نمونه آن سرمایه‌گذاری 4.2 میلیارد یورویی در بخش برق است که با وزارت نیرو توافق شده است.
جهانگیری بر این نکته تاکید کرد که باید بازنگری‌های جدیدی در سیاست‌های راهبردی اقتصاد کشور انجام شود و گفت: رهبری هم فرموده‌اند که اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به برنامه‌های جدیدی شود و امروز جلسه ستاد راهبردی اقتصادی مقاومتی برنامه‌های جدیدی را که در این حوزه تدوین شده مصوب خواهد کرد.

* تدوین برنامه‌های جدید اقتصاد مقاومتی در ستاد راهبردی
وی در مورد جزئیات بیشتر برنامه‌های جدید راهبردی اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از آنها ارتقای بهره‌وری در 5 حوزه انرژی، نان، آب، سرمایه و نیروی کار است که فکر می‌کنیم ده‌ها میلیارد دلار حول این محورها وجود داشته باشد.
وی یکی دیگر از برنامه‌ها را برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات عنوان کرد و افزود: باید در حوزه صادرات با رویکردهای جدید ورود پیدا کنیم و کشورهای هدف را مشخص کرده و به آنها وارد شویم، به عنوان مثال 30 کشور را مد نظر قرار دهیم. در همان راستا اتاق‌های بازرگانی، وزارت صنعت و دست‌اندرکاران این حوزه خود را برای ورود به بازارهای این کشورها آماده کنند.جهانگیری در مورد تاثیر قیمت نفت در بودجه کشور نیز به این نکته اشاره کرد که اقتصاد ایران و بودجه به شدت وابسته به قیمت نفت است که با بالا و پایین رفتن آن اوضاع اقتصاد خوب یا متشنج می‌شود.

* 150 میلیارد دلار پول حساب ذخیره ارزی در دولت دهم به کجا رفت
وی با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم تصریح کرد: گزارش دیوان محاسبات عنوان می‌کند که حساب ذخیره ارزی می‌بایست در هنگام تحویل 171 میلیارد دلار پول در خود داشته باشد ولی آقایان بی‌حساب میلیاردها دلار پول مملکت را خرج کردند و روزی که حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی انتقال یافت فقط 12 میلیارد دلار مانده بود.معاون اول رئیس جمهور در مورد توضیح بیشتر درآمدهای نفتی دولت در سال 90 گفت: درآمد ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی 191 میلیارد دلار بوده که رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 اعلام شده است و امسال پول نفت که در بودجه می‌آید کمتر از 20 میلیارد دلار است. در یک مقطعی مجبور شدند برای کنترل نرخ ارز 22 میلیارد دلار پول کشور را در استانبول و دبی بفروشند تا بتوانند نرخ ارز را کنترل کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید