خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همايش ملی روساي كانون‌هاي كارآفريني كشور در همدان برگزار  شد

همايش ملي رؤساي کانون‌های كارآفرينان كشور 13 و 14 آذر ماه جاري در همدان برگزار ‌شد.اين همايش با حضور دکتر حسن طائی معاون توسعه کار‌آفرینی واشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دکتر پریسا ریاحی مديركل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، كارشناسان حوزه كارآفريني

اين وزارتخانه و  70 نفر از رؤسا و دبيران كانون‌هاي كارآفريني كشور در شهر همدان برگزار  گردید
300 نفر از كارآفرينان برتر سراسر كشور و مديران استاني و كشوري مرتبط با كارآفريني و اشتغال در روزهاي برگزاري همايش ملي رؤساي کانون‌های كارآفرينان كشور در همدان حضور مي‌يابند.
به گزارش كميته اطلاع رساني همايش، هدف از برگزاري اين همايش تبادل نظر در مورد اساسنامه تشکیل سازمان کارآفرینی و برگزاري انتخابات هيأت مديره كشوري كانون ،معرفی فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري به كارآفرينان حاضر در همايش به منظور شناخت ظرفيت‌ها و اولويت‌هاي توسعه‌اي و كارآفريني است.
گفتنی است، برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و ميزگرد‌هاي آموزشي براي انتقال تجربيات و تبادل نظر كارآفرينان، برگزاري انتخابات هيأت مديره كانون كارآفرينان كشور و بازديد از برخي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و اماكن ديدني و کارآفرینی استان از جمله برنامه‌هاي اين همايش دو روزه بود.
همايش 2 روزه كارآفرينان كشور در شرايطي به كار خود پايان داد كه نتايج ودستاوردهاي خوبي را، هم در سطح ملي و هم براي استان به دنبال داشت.
هم‌انديشي و همفكري رؤسا و دبيران كانون‌هاي كارآفريني كشور در كنار برنامه‌ها و تصميمات مهم مي‌تواند به باز شدن فضاي جديدي كمك كند كه در آن حركت‌ها و اقدامات مؤثرتري براي حمايت از كارآفرينان در سطوح خرد و كلان است.
امروزه بر همگان ثابت شده كه كارآفريني به عنوان يك مقوله مهم در عرصه اقتصادي و اجتماعي نقش مؤثري در توسعه و پيشرفت جامعه دارد و با توجه به نيازها و اقتضائات امروز، ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.
بر اين اساس برگزاري همايش‌هايي با محوريت بحث كارآفريني، آن‌هم با حضور كارآفرينان برتر و فعالان اين بخش، از اهميت بسزايي برخوردار بوده و مي‌تواند به ايجاد شرايط مساعد براي رشد كارآفريني در جامعه كمك كند. اين همايش نشان داد كه كانون‌هاي كارآفريني كشور با اينكه زمان زيادي از فعاليت آنها نمي‌گذرد، داراي ظرفيت‌هاي فراواني هستند كه در همين مدت زمان كوتاه بخش عمده‌اي از اين ظرفيت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و البته آثار و نتايج مهمي را نيز در پي داشته است كه شايد مهمترين آنها ايجاد شرايط مناسب‌تر نسبت به گذشته براي حمايت از كساني است كه توان و استعداد خود را براي كارآفريني و خلق شرايط جديد براي كار و فعاليت اقتصادي به كار بسته‌اند.
امروزه كم نيستند افرادي كه با برخورداري از استعداد بالا در اين زمينه و داشتن روحيه خلاق و ابتكاري، آمادگي زيادي براي كارآفريني دارند، اما چه بسا به جهت نداشتن امكانات لازم در اين امر موفق نبوده‌اند.
حمايت از چنين افرادي و فراهم كردن زمينه‌هاي مناسب براي كارآفريني از جمله ضرورت‌هايي است كه امروزه بايد مورد توجه قرار گيرد و كانون‌هاي كارآفريني نقش بسزايي در اين راستا دارند.
يكي از نكات قابل توجه در اين زمينه كه اتفاقاً در همايش اخير نيز مطرح شد، بحث ارتقاي جايگاه كانون‌هاي كارآفريني در كشور و تبديل آنها به سازمان است كه چنانچه اين امر محقق شود، شرايط مساعدتري براي حمايت از كارآفرينان و به دنبال آن كمك به روند رشد و توسعه جامعه فراهم خواهد شد.
از طرفي نيازهاي امروز جامعه در ابعاد مختلف و نيز ضرورت‌هاي توسعه همه‌جانبه كشور ايجاب مي‌كند كه كارآفريني به صورت يك فرهنگ درآيد و به گونه‌اي در جامعه نهادينه شود كه ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بالقوه در اين زمينه به فعليت درآيد. به‌گونه‌اي كه آثار آن براي مردم آشكار باشد.
از سوي ديگر، ميزباني همدان در اين همايش ضمن اينكه فرصتي را براي معرفي ظرفيت‌هاي استان به‌ويژه در بحث كارآفريني و سرمايه‌گذاري فراهم كرد، بار ديگر نشان داد كه چنانچه همكاري و تعامل سازنده‌اي ميان مسئولان استان از يكسو و فعالان بخش خصوصي از سوي ديگر برقرار شود و همگان با هدف توسعه استان به ميدان بيايند، موانع موجود در مسير توسعه با هزينه كمتري از ميان برداشته مي‌شود وگام‌هاي مؤثري را مي‌توان در اين راستا برداشت.
حضور رئيس كانون كارآفرينان استان در هيأت رئيسه كانون كارآفرينان كشور، علاوه بر اينكه نشان دهنده ظرفيت بالاي استان در بحث كارآفريني است، نقطه قوت ديگري براي استان است كه بايد قدر آن را دانست.
به هر حال، برگزاري موفق همايش كارآفرينان در همدان علاوه بر اينكه نشان داد فرهنگ كارآفريني نياز فوري و تأثيرگذار جامعه در توسعه كشور است، فرصت مناسبي را براي استان فراهم كرد تا ظرفيت‌هاي ارزشمند آن در بخش‌هاي مختلف معرفي شود. ضمن اينكه عضويت رئيس كانون كارآفرينان استان در هيأت رئيسه كانون كارآفرينان كشور فرصت تازه‌اي را براي استان ايجاد كرد تا كارآفريني در استان رشد شتابنده‌اي ايجاد كند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید