خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت
 معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

تحریم های بانکی همچنان سدی برای توسعه مبادلات تجاری بین المللی است
 استقرار 30 رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف هدف گذاری شده است
25 رایزن بازرگانی در محل های خدمت مستقر می شوند

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم های بانکی که همچنان برقرار است، بمنزله سدی برای توسعه مبادلات تجاری تهران با اقصی نقاط جهان محسوب می شود و انتظار می رود این مهم هرچه زودتر برطرف شود.به گزارش ایرنا، ولی الله افخمی راد  در حاشیه نشست رایزنان بازرگانی، صنعتی، معدنی کشورمان در محل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: دولت یازدهم موضوع توسعه صادرات غیرنفتی را در دستور کار خود قرار داده و اکنون استقرار 30 رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف هدف گذاری شده که 17 دفتر نیروی اعزامی فعال است و با توجه به برنامه های پیش بینی شده تا پایان آذرماه، 25 رایزن بازرگانی در محل های خدمت مستقر می شوند.

وی افزود: همسایه غربی ایران (ترکیه) به میزان پنج برابر کشورمان در کشورهای مختلف رایزن بازرگانی مستقر ساخته و این در حالی است که جمهوری اسلامی به دلیل مشکلات بودجه ای تاکنون نتوانسته برنامه فعالیت 30 رایزن بازرگانی در نقاط مختلف جهان را عملیاتی سازد.
افخمی راد به ارزش 20 میلیارد و 500 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی کشور با احتساب میعانات گازی در مدت 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این رقم در مقایسه با واردات در این دوره کاهش 352 میلیون دلاری را نشان می دهد.
به گفته وی، افت ارزش صادرات نسبت به واردات ناشی از کاهش قیمت نفت، پتروشیمی و میعانات گازی بود و رایزنان بازرگانی کشورمان موضوع توسعه صادرات غیرنفتی ایران در بازارهای هدف را باید با جدیت دنبال کنند.
افخمی راد اضافه کرد: یکی از سیاستهای جمهوری اسلامی در بخش تجارت اعمال تعرفه های ترجیحی است و اکنون با حدود هشت کشور اجرایی شده و در واقع تعرفه های ترجیحی با رویکرد تقویت صادرات کالاهای مزیت دار و بازار محور تهیه می شود و ارزیابی های ماهانه هم از اجرای آن صورت می گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید