خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی تهران
رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

حضور دو خودروساز آلمانی در ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ مدیران دو شرکت BMW و MAN آلمان که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای رایزنی و سرمایه‌گذاری در ایران در قالب سومین هیأت تجاری به ایران آمدند.مسعود خوانساری در گفتگو با فارس، در پاسخ به اینکه طی دو ماه اخیر هیأت‌های تجاری زیادی از اروپا به ایران آمده و آلمانی‌ها نیز سومین هیأت تجاری خود را به ایران آوردند. چقدر امکان مشارکت با آلمانی‌ها وجود دارد، گفت: آلمان یکی از کشورهایی است که قوی‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و حجم صادراتش به دنیا بعد از آمریکا و چین، جزو ده کشور اول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی‌ که در دوره سخت تحریم تا حدی روابط خود را با ایران حفظ کرده‌اند در اولویت هستند، تصریح کرد: آلمان در آن دوران به هیچ عنوان ارتباطش را با ایران قطع نکرد.اگرچه حجم روابط تجاری کاهش یافت و محدودیت‌هایی ایجاد شد.رئیس اتاق بازرگانی تهران، به این نکته اشاره کرد که از دیرباز آلمانی‌ها حضور خوبی در صنایع ایران داشته‌اند. در اکثر رشته‌های صنعتی پیشرفته هستند و به نظر می‌رسد همین مسئله تمایل به سرمایه‌گذاری با آلمان‌ها را دو چندان می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه کشورهای مختلفی از جمله کره، ژاپن و فرانسه تلاش دارند تا در حوزه خودروسازی ایران وارد شوند و فکر می‌کنید مشارکت با آلمان‌ها در این حوزه چگونه خواهد بود، گفت: آلمان در حوزه خودروسازی برندهای مطرحی چون فولکس، مرسدس بنز و بی‌ام‌و ، دارند که از بسیاری از برندهای دنیا کیفیت بهتری دارد. در عین حال در هیأت تجاری که اکنون در ایران حضو ردارند، مدیران شرکت «بی ام و» و «ام ای ان» که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو حضور دارند.خوانساری از دل‌نگرانی آلمانی‌ها نسبت به عدم ثبات نرخ ارز در بازار ایران خبر داد و گفت: آنها امیدوارند تا قیمت ارز در کشور به یک ثبات نسبی برسد و در عین حال تضمین های لازم برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند و منتظرند تا با برداشته شدن تحریم، فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

به گزارش فارس، سومین هیأت تجاری آلمان شامل 130 نفر از مدیران شرکت‌های برجسته آلمانی، از روز گذشته وارد ایران شده‌اند که معاون نخست‌وزیر و معاون وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان در رأس این هیأت قرار دارد. در سفر قبلی آلمان‌ها به ایران دو شرکت خودروسازی دایملر و فولکس واگن برای رایزنی و ورود به حوزه خودرو نیز حضور یافته و رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید