خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

احمد سجادی نماینده مردم سرخس، فریمان، رضویه و احمد آباد در مجلس شورای اسلامی
سجادی نطق میان دستور:

بانکداری در ایران کاملا انحصاری است
برای خارج شدن اقتصاد از رکود دلار خارجی‌ها لازم نیست

نماینده مردم سرخس در مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: بانکداری در ایران من درآوردی و کاملا انحصاری است و برای خارج شدن اقتصاد از رکود دلار خارجی‌ها لازم نیست.به گزارش  فارس، احمد سجادی نماینده مردم سرخس، فریمان، رضویه و احمد آباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (2 آذرماه 94) ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: تا بسیج و تفکر بسیج در جامعه زنده باشد هیچ دشمنی جرات تعرض به ایران اسلامی را نخواهد داشت. بسیجی مرد میدان‌های سخت است.

وی بسیج را شمشیر ذوالفقار علی زمانه خواند و افزود: در حال حاضر وظیفه همه مسئولان فراهم نمودن همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی و ورود جهادی به این میدان است.نماینده مردم سرخس در مجلس همچنین تصریح کرد: این میدان، میدان رزم اقتصادی است نه میدان بزم اقتصادی! و شما می‌دانید دشمنان دل در گرو نفوذیان دارند و امید شیطان بزرگ ترویج فرهنگ اشرافی‌گری و عافیت طلبی است.سجادی همچنین اضافه کرد: راه‌حل پیروزی در جنگ اقتصادی مسلح شدن به تفکر بسیجی و مدیریت جهادی است. زیرساخت‌های لازم و ضروری برای اجرای اقتصاد مقاومتی اول تامین نقدینگی لازم است.وی در همین رابطه تاکید کرد: آیا برای خارج شدن اقتصاد از رکود و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دلار خارجی‌ها لازم است و با ریال داخلی نمی‌شود؟ مگر غیر از این است که غربی‌ها و شرقی‌ها بارها پروژه های شما را نیمه تمام گذاشته و با بهانه‌های مختلف از شما جریمه هم گرفته‌اند. حاصل چند سال چشم‌انتظاری برای سرمایه گذار خارجی چیست؟ مگر نقدینگی موجود کشور بیش از 600 هزار میلیارد تومان نیست.

این نماینده در ادامه تاکید کرد: مگر مردم ایران اسلامی چند ده هزار میلیارد تومان در بانک‌ها سپرده گذاری نکردند. مگر نمی‌شود با ریال ایرانی بزرگراه‌، سد، نیروگاه و پالایشگاه ساخت و در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری کرد. مگر نمی‌شود ریال ایران را در بانک مرکزی تبدیل به ارزهای خارجی مورد نیاز کرد؟وی یکی از راههای مهم جذب نقدینگی را توجه به اوراق مشارکت دانست و ادامه داد: برای بدست آوردن این  نقدینگی باید با افزایش سود پرداختی با اوراق مشارکت مردم را برای خرید اوراق و سرمایه گذاری در پروژه‌های مورد نظر ترغیب و تشویق نمود.سجادی همچنین یادآور شد در حال حاضر پرداخت سود به سپرده های مردم در بانک‌ها 20 درصد و سود اوراق مشارکت نیز 20 درصد اعلام شده است که این روش هیچ گونه تمایلی در بین مردم برای خرید اوراق مشارکت به وجود نمی‌آورد. در حالی که اگر سود اوراق 3 درصد بیشتر از پرداخت سود به سپرده‌ها باشد قطعا مردم تمایل زیادی برای خرید اوراق از خود نشان می‌دهند و نقدینگی مورد نیاز ظرف یک هفته بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان تامین خواهد شد. قواعد اعتماد و اتکا به پول ملی در دست مردم متعدد است.
نماینده مردم سرخس، فریمان، رضویه و احمد آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از این فواید اشاره کرد و عنوان کرد: جذب و جمع‌آوری نقدینگی کاهش تورم ناشی از نقدینگی بالا، جلوگیری از هجمه‌های مخرب پولی به بخش‌های دیگر اقتصاد و نیز جلوگیری از چاپ پول پر قدرت و بدون پشتوانه و تعیین نقشه مسیر راه از جمله موارد فواید اعتماد به این پول است.سجادی در ادامه همین مطلب تاکید کرد که پس باید به پول و ریال ملی اعتماد کنیم و قطعا اعتماد به دشمن و دلارهای دشمن ساده لوحانه و اشتباه است. بانکداری در جهان امروز یا باید اسلامی باشد و یا غیر اسلامی. بانکداری اسلامی که برگرفته از آیات قرآن کریم و احادیث است تاکید بر بانکداری قرض‌الحسنه و مشارکتی دارد و ربا محاربه با خدا قلمداد شده است.وی متذکر شد که در بانکداری ایران اسلامی مسیر دریافت تسهیلات راه‌های طولانی و پر پیچ و خم دارد و در بانکداری ایران اسلامی تهیه وثیقه‌ها و ضمانت‌ها پر دردسر و کشنده است و بدقولی و بدعهدی بانک‌ها رایج است.
این نماینده مجلس در خاتمه نطق خود اظهار داشت: نظام بانکداری ایران اسلامی نه تنها سرمایه دار را حمایت نمی‌کند بلکه با او به رقابت برمی‌خیزد نه تنها مشارکت در سود و زیان ندارد بلکه در همان ابتدا سود خود را به صورت قطعی مشخص می‌کند. پرداخت تسهیلات با سود بالا به بخش خصوصی مخالف با اصل رقابت پذیری است. زیرا میزان درصد سود قیمت پایه هر کالا را تامین می‌کند. بانکداری در ایران اسلامی نه اسلامی است و نه غیر اسلامی است بلکه من درآوردی، غیر عادلانه، انحصاری و سودجویانه است و شباهتی به بانکداری اسلامی و قرض الحسنه ندارد پس لاجرم باید نظام بانکداری نظام اسلامی اصلاح که نه، باید جراحی شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید