خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وعده دولت عملی نشد؛

۴۰۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل همچنان منتظر آب و برق هستند
وعده‌های عملی‌نشده دولت و به طور مشخص رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی

خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر باعث شده تا تامین آب، برق و گاز، بسیاری از واحدهای مسکن مهر که تعداد آنها ۴۰۰ هزار واحد گزارش شده منتظر افتتاح بمانند.

به گزارش فارس، اواسط شهریور ماه سال جاری بود که جلسه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه نوبخت به جهانگیری و سایر مسئولان ارشد وزارتخانه ها قول داد دولت 700 میلیارد تومان و وزارت نیرو 300 میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تا پایان شهریور تقبل کنند،البته در این جلسه قول داده شد تا 1000 میلیارد تومان دیگر هم در شش ماهه دوم سال جاری اختصاص یابد.در مهر ماه سال جاری تخصیص 300 میلیارد تومان وزارت نیرو از سوی نوبخت ابلاغ شد، اما گزارش ها حاکی از این است که این رقم قرار است از محل حق انشعابات احداث شبکه آب، برق و فاضلاب مسکن مهر تامین شود، در عین حال با گذشت چند ماه از این ابلاغیه هنوز از اختصاص اعتبار 300 میلیارد تومان خبری نیست و مشخص نیست وزارت نیرو این مبالغ را در کجا هزینه کرده است.

اگر چه 300 میلیارد تومانی هم که در اوسط مهر ماه ابلاغ شد و 1700 میلیارد تومان وعده داده شده از سوی نوبخت را باید به فال نیک گرفت اما این مبلغ در برابر اعتبار مورد نیاز مسکن مهر برای زیر ساخت‌ها سیار ناچیز است و با مبلغ 5600 میلیارد تومان پیش بینی شده مورد نیاز برای تکمیل آب و برق مسکن مهر فاصله زیادی دارد.حال که شش ماهه دوم سال به میانه رسیده، گزارش ها حاکی از این است که 300 تا 400 هزار مسکن مهر آماده تحویل منتظر تامین آب ، برق و گاز هستند تا واگذار شوند انتظار می رود رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به وعده خود جامه عمل بپوشاند و هر چه سریعتر 1700 میلیارد تومان مربوط به خدمات زیربنایی مسکن مهر را ابلاغ کند.

البته گزارشها حاکی از این است که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر حق انشعاب خود را واریز کرده‌اند و ابلاغ 300 میلیارد تومان باید مشکل تعدادی از واحدهای مسکن مهر را که منتظر آب و برق و گاز هستند را حل کند.پیشتر سرتیپ زاده جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر نیز تاکید کرده بود تکمیل زیرساخت‌های آب و برق مسکن مهر نیازمند 5600 میلیارد تومان اعتبار و تامین پایدار آب و برق نیازمند تخصیص منابع است.

تاجگردون نماینده مجلس: دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت نکرد حذف یارانه ثروتمندان نیازمند بانک اطلاعاتی جامع شصتمین برنامه مناظره با موضوع حذف یارانه ثروتمندان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ درشصتمین برنامه مناظره، غلام رضا تاج گردون نمایندگان مجلس ،با موضوع حذف یارانه ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی گفت: طبق آمارهای موجود دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت نکرده است.وی افزود:قراربود 48 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه‌ها را هزینه کنیم و 10 هزار میلیارد تومان را به تولید اختصاص دهیم و در کل 59 هزار میلیارد تومان را هزینه کنیم. تاجگردون در ادامه افزود: دولت در لایحه بودجه 94 طبق گذشته برنامه‌ریزی کرده است و هیچگونه اقدامی برای تغییر در شیوه فعلی به چشم نمی‌خورد و از نظر من باید از تلفیق دو شیوه خود اظهاری و بررسی دارایی‌های ثروتمندان استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف یارانه اقشار پردرآمد اظهار داشت: متاسفانه مردم در کشور توجیه نیستند که نیاز واقعی چیست و در جامعه‌ای که با محدویت منابع روبه‌رو است، چگونه خرج کردن این منابع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی افزود: به طور مثال در جامعه ما بیکاری یکی از نیازهای اساسی و جدی است و با هزینه‌ای که برای یارانه‌های نقدی هزینه می‌شود می‌تواند در ایجاد اشتغال در روستاها و شهرستان‌های کشور کمک به سزایی داشت.

وی با بیان اینکه دولت و حکومت‌ها وظیفه ثروتمند کردن مردم را دارند، گفت: متاسفانه در حال حاضر مردم ما نسبت به گذشته فقیرتر شده اند و الان دیگر نه میتوان اجرای این طرح را حذف کرد و نه می‌توان ادامه داد.


امیر‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: یارانه نقدی تنها به دهک‌های کم درآمد اختصاص پیدا کند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید فکر ملی و اساسی برای تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی داشته باشند، گفت: پیش‌بینی این است که تا پایان سال دولت کسری 14 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه نقدی داشته باشد از این رو انتظار می‌رود که در نحوه پرداخت یارانه نقدی تغییر اساسی ایجاد شود.

احمد امیرآبادی در گفتگوبا ایسنا، با بیان اینکه دولت قانون بودجه 93 در موضوع پرداخت یارانه را به خوبی اجرا نکرد، گفت: مجلس در تبصره مرتبط با قانون هدفمندی مصوب کرد که دولت قبل از ثبت‌نام خانوارها رقمی را به عنوان درآمد خانوارها جهت دریافت یارانه نقدی اعلام کند که بر اساس آن خانوارهایی که بیشتر از این عدد درآمد کسب می‌کنند ثبت‌نام نکنند چون در غیر این صورت سه برابر جریمه می‌

شوند. دولت این رقم را اعلام نکرد و نتیجه آن شد که همه برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کردند.وی با بیان اینکه دولت‌ها نمی‌خواهند زیر بار حذف دهک‌های پردرآمد روند، گفت: نگاه به حذف یارانه‌های بخش سرمایه‌داران نگاهی سیاسی است و مسائلی همچون انتخابات مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد اراده‌ای برای ورود به این کار وجود ندارد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت حذف دهک‌های پردرآمد حدود 20 میلیون نفر را دولت می‌تواند حذف کند، افزود: طبیعتا حذف این میزان خانوار درآمد قابل توجهی را برای دولت به جای می‌گذارد که مابه‌ازای آن دولت می‌تواند میزان یارانه نقدی دهک های کم درآمد را اضافه کند.

امیرآبادی ادامه داد: مثلا در این شرایط یک خانواده پنج نفری عضو کمیته امداد می‌تواند ماهی 500 هزار تومان دریافت کند و تا حدودی زندگی‌شان را اداره نماید. از طرف دیگر کسی که ماشین 300 میلیونی سوار می‌شود احتیاجی به یارانه 45 هزار تومانی ندارد. تمام این موارد نشان می‌دهد که اراده‌ای برای حذف یارانه‌ خانواده‌های پردرآمد وجود ندارد.وی با بیان اینکه دولت در شش ماه اول سال جاری هفت هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای پرداخت یارانه داشت، گفت: قطعا با همین روند دولت تا پایان سال نیز کسری خواهد داشت.

پیش‌بینی این است که این رقم تا پایان سال جاری به 14 هزار میلیارد تومان برسد که دولت قبل هم یازده هزار میلیارد تومان کسری داشت یعنی کسری این دولت بیشتر شده است.این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس باید فکر ملی و اساسی برای آینده کشور کند، افزود: فارغ از مسائل سیاسی و انتخاباتی مجلس باید با ایثار و از خودگذشتگی به مردم توجه کند. اگر مردمان ما بدانند که حاکمان و سیاستمداران‌شان با صداقت و شفافیت با آنها صحبت می‌کنند همراهی می‌کنند.

  در هشت ماهه امسال؛ 42 هزار میلیارد تومان چک برگشت خورد در حالی آمار چک‌های برگشتی در هشت ماهه امسال در مرز چهار میلیون برگ قرار گرفته که انتظار می رود با گسترش سامانه چکاوک و فراگیر شدن آن در کل کشور، چک ها معتبرتر از قبل شده و آمار نگران کننده چک های برگشتی کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، آخرین آمارها از تبادل بیش از 31 میلیون برگ چک به ارزشی بالغ بر 807 هزارمیلیارد تومان با رشد 6.3 درصدی از لحاظ تعداد و رشد 15.8 درصدی از لحاظ مبلغ در هشت ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران خبر می‌دهد.بنا بر اعلام بانک مرکزی، در این دوره بیش از 3.9 میلیون برگ چک به مبلغی بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان برگشت خورده است که نشان می دهد تعداد چک های برگشتی در مقایسه با دوره مشابه سال 1392 حدود 19.8 درصد و مبلغ آن 29.8 درصد افزایش دارد.

در عین حال در آبان ماه نیز حدود 4.1 میلیون برگ چک با رشد 3.6 درصدی به ارزشی بیش از 100 هزار میلیارد تومان با افزایش 15.1 درصدی نسبت به همین ماه در سال قبل مبادله شده که از این تعداد 541 هزار برگ به مبلغی بیش از 6.8 میلیارد تومان برگشت خورده است. آمار چک های برگشتی در آبان ماه امسال به نسبت هشتمین ماه سال قبل از نظر تعداد 22.2 درصد و مبلغ 28.3 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، در حالی چک‌های برگشتی روندی فزاینده را طی می‌کند که طبق وعده بانک مرکزی با راه‌اندازی سامانه چکاوک(سامانه مبادله الکترونیک چک) و حذف گردش فیزیکی چک ها بین شبکه بانکی حجم بالا و نگران کننده چک های برگشتی کمتر شده و اعتماد به چک باز خواهد گشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس : افزایش جدید قیمت مسکن مهر تخلف است افزایش غیرقانونی قیمت مسکن مهر توسط مجلس پیگیری خواهد شد رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که افزایش قیمت مسکن مهر تخلف است، گفت:‌ مجلس پیگیر این افزایش غیرقانونی خواهد بود و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

سید مهدی هاشمی در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد:‌ آنچه را که در رابطه با مسکن مهر مجاز می‌دانم و مورد تایید و تاکید است مطالبی است که در متن قرارداد به امضا رسیده است، حالا می‌خواهد در دولت دهم یا دولت یازدهم باشد.وی تصریح کرد: هر آنچه که در واقع در قرارداد گنجانده شده مورد قبول است و طبیعتا متقاضیان طرح مسکن مهر باید به آن تمکین کنند و بیش از ارقام قراردادها مورد قبول نیست.وی ادامه داد: مگر این‌که توافق جدیدی حاصل و خدمات بیشتری در پروژه‌های مسکن مهر داده شود،درغیراینصورت افزایش قیمت غیرقانونی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: افزایش قیمت مسکن مهر بیش از ارقام قراردادها تخلف است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.هاشمی تصریح کرد: افزایش غیرقانونی قیمت مسکن مهر توسط مجلس پیگیری خواهد شد. به گزارش تسنیم، اوایل آذرماه امسال حسن ولی‌پور مدیرعامل شرکت عمران پردیس از افزایش 12 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز 11 پردیس خبر داده و به تسنیم گفته بود: به متقاضیان اعلام کردیم که قیمت واحدهای مسکن مهر فاز 11 پردیس 12 میلیون تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت بر اساس بخشنامه مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی این افزایش قیمت صورت گرفته است.

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: مجلس خواستار تضمین قوی دولت برای حذف یارانه اغنیا در سال ۹۴ شد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید براینکه ادامه پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان قابل توجیه نیست، گفت: مجلس احتمالاً در بودجه ۹۴ ضمانت های اجرایی قوی تری را برای اصلاح دهک های درآمدهای مصوب خواهد کرد. جعفر قادری در گفتگو با تسنیم با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بعد از ظهر امروز، اظهار داشت: مجلس بر اصلاح گروه های یارانه بگیر تاکید دارد چراکه باید در سال آینده یارانه گروه های پردرآمد حذف شود.وی با تأکید براینکه منابع هدفمندی یارانه ها باید در بخش های مناسب هزینه شود، تصریح کرد: ادامه پرداخت یارانه نقدی به اغنیا قابل توجیه نیست چراکه پرداخت یارانه به نیازمندان منطقی است و موارد دیگر توجیه ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که امسال هم قرار بود دولت اصلاحی در فهرست یارانه بگیران انجام دهد ولی بنا به دلایلی این کار را انجام نداد، چه تضمینی وجود دارد که در سال آینده یارانه اغنیا را حذف کند؟ افزود: به همین خاطر مجلس باید تضمین های محکم تری را در بودجه به تصویب برساند.قادری در خصوص پیشنهاد نمایندگان مجلس در خصوص قیمت نفت در بودجه 94 هم گفت: فکر می کنیم نفت 60 دلاری با توجه به شرایط فعلی منطقی باشد.

قاضی پور نماینده مردم ارومیه: دولت یارانه افراد با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان را حذف کند خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: باید یارانه نقدی به‌جای اختصاص یافتن به بیش از ۹۰ درصد مردم، تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی داده شود.نادر قاضی‌پور در گفتگو با تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از 90 درصد مردم ماهیانه از یارانه نقدی دولت استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از مردم نیازی به گرفتن یارانه نداشته و حتی در ابتدای اجرای قانون هدف‌مند کردن یارانه‌ها به دولت تذکر داده شد که باید این قانون به‌درستی و کامل اجرا شود اما متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده چون توزیع یارانه باید براساس درآمد افراد انجام گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بودجه عمرانی و جاری را به یارانه‌ها اختصاص داده‌اند خلاف قانون است چون مقرر شده بود که تنها یارانه‌ها به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی داده شود. وی تصریح کرد: دولت‌های نهم، دهم و یازدهم با درست اجرا نکردن قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکلات عدیده اقتصادی همچون کسری بودجه را به وجود آوردند و از سوی دیگر علت اینکه با وجود آنکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال دولت را مکلف به حذف یارانه نقدی افراد ثروتمند کرده اما دولت تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

قاضی‌پور گفت: بنابراین در وهله نخست دولت باید اقدام به حذف یارانه نقدی برخی نمایندگان مجلس، استانداران، تاجران و کسانی کند که درآمدهای میلیاردی داشته و یا بیش از 2 و نیم میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت یارانه نقدی افراد غیرنیازمند را حذف کند، بیش از 5 هزار و 460 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود که به‌وسیله آن می‌تواند به تأمین برخی زیرساخت‌های عمرانی مثل راه‌آهن بپردازد و ازسوی دیگر بدهی خود را به وزارت راه، نیرو و پیمانکاران بپردازد.

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد: درخواست مجوز غیرقانونی دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۴ مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: در چندین بند از تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ کل کشور با نقض اساسنامه صندوق توسعه ملی، مجوز برداشت ریالی و ارزی از صندوق و نیز سپرده گذاری نزد بانک‌های دولتی و خصوصی صادر شده است.

به گزارش تسنیم، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از وضعیت صندوق توسعه ملی در بودجه 94 اعلام کرد: تبصره 2 ماده واحده بودجه 94 معادل 14.5 درصد از ارزش نفت خام و میعانات گازی تولیدی را به شرکت ملی نفت ایران و 20 درصد از ارزش نفت خام و میعانات گازی صادراتی را به صندوق توسعه ملی اختصاص داده است.علاوه بر این، از آنجا که رقمی برای فروش داخلی نفت خام و میعانات گازی بیان نشده، امکان ارزیابی سهم دقیق شرکت ملی نفت ایران وجود نداشته، سهم شرکت نفت از گاز طبیعی در نظر گرفته نشده و سهم مناطق محروم و نفت‌خیز از صادرات گاز طبیعی منظور نشده است.

در این گزارش آمده است: طبق قانون برنامه پنجم، سهم صندوق توسعه ملی در سال 90 معادل 20 درصد تعیین و سالیانه 3 درصد به آن اضافه خواهد شد. بند 18 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز بر افزایش سالیانه سهم صندوق تأکید دارد، در نتیجه سهم صندوق توسعه ملی در سال 94 معادل 32 درصد است اما در لایحه بودجه، سهم صندوق توسعه ملی 20 درصد منظور شده است.مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد: در چندین بند از تبصره 5 لایحه بودجه 94 کل کشور، با نقض اساسنامه صندوق توسعه ملی، مجوز برداشت ریالی و ارزی از صندوق و نیز سپرده گذاری نزد بانک‌های دولتی و خصوصی صادر شده است.

این امر علاوه بر تشدید رفتار رانت‌جویی در نظام مالی و بانکی کشور، موجب خارج شدن مدیریت این منابع از اختیار صندوق توسعه ملی و عدم امکان هدایت صحیح آنها به‌سمت بخشهای تولیدی می‌شود. در ادامه این گزارش می‌خوانیم: برای همه منابع حاصل از نفت در لایحه بودجه 94 هزینه پیش‌بینی شده و با بند ن تبصره 2، در واقع متمم بودجه‌ای در لایحه گنجانده شده که رقم 150 هزار میلیارد ریال را به امور مبهم و کلی اختصاص داده و علاوه بر آن، حساب ذخیره ارزی را به‌صورت عملی تعطیل کرده است. این در حالی است که در بندهای ح و م تبصره 5، برای اقساط وصولی حساب ذخیره ارزی مجدداً تعیین تکلیف شده است.

  قائم مقام وزیر نیرو: ۲۲ درصد آب کشور در شبکه آبرسانی هدر می‌رود قائم مقام وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون هدررفت آب در شبکه حدود ۲۲ درصد است که حدود ۱۰ درصد در طول چند سال اخیر کاهش یافته است.به‌گزارش تسنیم، ستار محمودی اظهار داشت: در بخش آب دو موضوع منابع آب و نحوه استحصال و بهره‌برداری از آب بسیار حایز اهمیت است و ما به‌عنوان متولیان آب از مصرف‌کننده انتظار کاهش مصرف داریم، اما باید ابزار آن را نیز در اختیار آنان قرار دهیم؛ هم‌اکنون بسیاری از تجهیزات مورد استفاده استانداردهای مناسب برای کاهش هدررفت آب را ندارند.

محمودی تصریح کرد: تجهیزات کاهش مصرف آب بازار مناسبی را در کشور دارند و مردم هم در این زمینه به‌لحاظ کاهش هزینه‌های خود در اقتصاد خانواده گرایش به استفاده از تجهیزات مناسب و کم‌مصرف دارند. وی در پاسخ به پرسشی درباره اعطای یارانه به تجهیزات کاهش مصرف آب، گفت: در سال‌های گذشته از منابع عمومی دولت نصب شیرهای استاندارد و کم‌مصرف در اماکن عمومی آثار بسیار خوبی در زمینه کاهش مصرف داشته است، اما در بخش خانگی مالکان باید به‌صورت مستقل نسبت به نصب این تجهیزات در منازل خود اقدام کنند.

قائم‌مقام وزیر نیرو تصریح کرد: کمک دولت و وزارت نیرو می‌تواند در قالب کاهش قیمت تمام‌شده تولید و افزایش توان رقابت محصول‌های تولید داخل با تجهیزات مشابه خارجی باشد و هم‌اکنون نیز این سیاست کمک کرده است قیمت شیرهای فشاری و فتوسل تولید داخل به یک سوم کاهش یابد. محمودی درباره برنامه‌های وزارت نیرو در زمینه کاهش هدررفت آب در شبکه، گفت: هم‌اکنون هدررفت آب در شبکه حدود 22 درصد است که حدود 10 درصد در طول چند سال اخیر کاهش یافته است. اما با توجه به تجهیزات جدید کاهش تلفات و افزایش امکانات کنترل و تجهیز تا 10 سال آینده می‌توانیم به نرم جهانی که حدود 16 درصد است، برسیم.

عظیمی اعلام کرد: شرکت تعاونی ها نقش فعال در اقتصاد کشور داشته اند رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون ایران با اشاره به فعالیت حجم عظیمی شرکت تعاونی و نقش فعال آنان در اقتصاد گفت: قطعا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بخش به اندازه‌ای بزرگ است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر تقویت بخش مردمی اقتصاد می‌تواند تحریم شکن باشد. به گزارش فارس، ماشاء‌الله عظیمی، رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون ایران که در نشست خبری میان اصحاب رسانه شرکت کرده بود از برگزاری انتخابات اعضای هیأت مدیره و هیأت بازرسی در روز دوشنبه 15 دی ماه 93 خبر داد و اظهار داشت: برای انتخابات 40 کاندید برای عضویت در هیأت رئیسه و هیأت بازرسی ثبت‌نام کرده‌اند که 4 نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.وی افزود: به طور مشخص 30 نفر از این افراد برای هیأت رئیسه و 10 نفر هم برای هیأت بازرسی کاندید و مورد تأیید قرار گرفتند.عظیمی درباره ترکیب نامزدهای عضویت در هیأت رئیسه و هیأت بازرسی گفت: در مجموع 30 نفر داوطلب عضویت در هیأت رئیسه و 10 نفر داوطلب عضویت در هیأت بازرسی ثبت نام کرده‌اند که تا کنون هیچ کدام انصراف نداده‌اند.

وی از شورای پول و اعتبار، شورای اصل 44، شورای رقابت، شورای گفت‌وگو و شورای عالی صادرات به عنوان شوراهایی نام برد که اتاق تعاون در آنها حضور دارد و تصریح کرد: در حال حاضر اتاق تعاون ایران در بیش از 30 شورای ملی و تخصصی عضویت دارد. وی با اشاره به یکی از مشکلات انتخابات اتاق تعاون مرکزی گفت: در گذشته صلاحیت این افراد در زمان بسیار طولانی انجام می‌شد اما اکنون کاندیدا از 2هفته قبل برای انتخابات مشخص شده است.

رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون ایران با تأکید بر اینکه قانون تغییر ساختار اتاق تغییر کرده است، گفت: در قانون قدیم از 5 عضو انجمن نظارت 3 عضو حاکمیتی و 2 عضو تعاونی بودند در حالی که اکنون طبق قانون جدید 4 نماینده از بخش تعاون و یک نماینده حاکمیتی وجود داشت. علاوه بر این در قانون قدیم نماینده دولت رئیس انجمن بود اما اکنون انتخاب رئیس بر عهده اعضا گذاشته شده که از تعاونگران است.وی گفت: اتاق تعاون مرکزی جزو اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) بوده که همکاری‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته است و اعضای این اتحادیه بر لزوم همکاری دوجانبه با ایران همواره تأکید می‌کنند.

ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نفت ۷۲ دلاری در بودجه نگران‌کننده است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ۴ اصلاح اساسی در لایحه بودجه سال آینده گفت: نفت ۷۲ دلاری در بودجه نگران کننده است و باید کاهش یابد.ایرج ندیمی در گفتگو با فارس، با اشاره به لایحه بودجه 94 کل کشور اظهار داشت: باید این لایحه با اصلاحات اساسی روبه‌رو شود، زیرا قیمت نفت واقع‌بینانه نیست و به گفته دولتی‌ها قیمت نفت زمانی نوشته شده که روند نزولی وجود نداشت، اما اکنون با توجه به افت جهانی قیمت نفت و نرخ پیشنهادی 72 دلاری برای نفت در لایحه، احتمالا کسری بودجه وجود خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع واردات در لایحه تصریح کرد: باید کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تعریف شود، در غیر این صورت خطرناک بوده و به نوعی ورود این کالاها متوقف شده و همچنین در بحث تولیدات کشاورزی و صنعتی رویه روشن و شفاف در نظر گرفته شود که نیازمند تغییر اساسی هستیم.وی سومین عامل را موضوع مالیات‌ها دانست و گفت: مالیات به روش کنونی و درآمدها رونق ندارد که می‌تواند نگران‌کننده باشد.

در سالهای گذشته ضرایب مالیاتی افزایش یافته، در حالی که باید پایه‌های مالیاتی را توسعه بدهیم و چگونه می‌شود 28 درصد رشد مالیاتی داشته باشیم، در حالی که رونق اقتصادی وجود نداشته است و نیاز داریم که در‌آمدهای مالیاتی واقع‌بینانه کاهش یابد.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید خود را کوچک کند، بیان داشت: هدفمندی یارانه‌ها از نظر افزایش حامل‌ها با مشکل روبه‌رو بوده و دولت نیز باید در باب حذف پردرآمدها به قانون تمکین کند و از لحاظ سیاسی هم قطعاً دولت تصمیم‌ساز در نگاه مردم برای انتخابات بهتر جلوه می‌کند تا دولت محتاط.ندیمی با اشاره به واگذاری دارایی‌های مالی گفت: رشد قابل اعتنا 56 درصدی در این بخش وجود دارد که تعرض و تجاوز به نقدینگی دست مردم بوده و همه منابع به نفع دولت خواهد بود.

  مدیرعامل شهر جدید پردیس: واحدها آماده مسکن مهر بدون آب و برق است مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه مهلت واریز 12 میلیون تومانی مسکن مهر شهر پردیس با برداشتن محدویت زمانی تمدید شده است، گفت: وزارت نیرو اعلام کرده که تأمین آب و برق واحدهای مسکن مهر این شهر فعلاً امکانپذیر نیست.حسن ولی‌پور در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مهلت واریز افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر که قرار بود تا آخر آذر ماه باشد تا پایان سال تمدید شده است،گفت: طی جلساتی که صورت گرفت مقرر شد واریز آن 12 میلیون تومان تمدید شود و در اصل محدویت زمانی آن برداشته شده است.

ولی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا واگذاری‌های مسکن مهر سرعت می‌گیرد،اظهار داشت: در حال حاضر حدود 18 هزار واحد مسکونی از مرحله نازک‌کاری عبور کرده است اما وزارت نیرو به ما اعلام کرده که نمی‌توانیم آب و برق این واحدها را تأمین کنیم.وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر وزارت نیرو هستیم تا پاسخی روشن در این خصوص دریافت کنیم.

  مشاور عالي رئيس جمهور : کاهش تورم به معناي مهار قيمت ها است مشاور عالی رئیس جمهور کاهش تورم را به معنای مهار قیمت ها دانست .اکبر ترکان دیروز در نهمین اجلاس سراسری گروه های تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مشهد خاطرنشان کرد: دولت در ماه گذشته به تورم زیر 18 درصد دست یافته است و این کاهش تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه به معنای مهار قیمت ها در سراسر کشور است.

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای ویژه برای خروج از رکود در کشور دارد افزود: این خروج از رکود در سه سطح دنبال می‌شود، نخست تصمیماتی که باید وزارتخانه‌ها بگیرند و سپس تصمیماتی که باید به تصویب هیئت وزیران برسد و سوم تصمیماتی که باید به تصویب مجلس برسد. بخش 1 و 2 از مرحله تصویب گذشته و ابلاغ شده است.وی خاطر نشان کرد: بودجه عمرانی کشور، اجرای طرح‌های ملی و استانی و توجه ویژه به بازار مسکن می‌توانند به خروج از رکود در کشور کمک کنند.

ترکان به تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به بازار مسکن یکی از ابزارهایی است که کشور می‌تواند از رکود خارج شود.وی افزود: در این عرصه بانک‌ها باید به کمک صنعت بیایند و بازار سرمایه نیز باید این نقش را ایفا کند،.رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه باید حرفه‌ای‌ها در کشور ساختمان بسازند تصریح کرد: در این زمینه باید 2 پروانه صادر شود یکی پروانه شهرسازی و دیگری پروانه اجرایی .

معاون وزير: ايران يکي از 6 کشور نيروگاه‌ ساز جهان است معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، جمهوری اسلامی ایران را یکی از شش کشور توانمند جهان در زمینه ساخت نیروگاه خواند و بر لزوم نگرش بلند و راهبردی به صنعت برق تاکید کرد.علیرضا دایمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با اشاره به برگزاری نخستین همایش اقتصاد ایران در روزهای 14 و 15 دی‌ در سالن اجلاس سران در تهران، اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصت بسیار مناسبی برای ارایه نقش پررنگ انرژی به ‌ویژه انرژی الکتریکی در اقتصاد ملی به تصمیم‌گیران و تصمیم ‌سازان کشور است.

وی با بیان آنکه در نخستین‌ روز برگزاری این همایش مقام‌های عالی کشور و شماری از وزیران از جمله وزیر نیرو درباره مباحث مربوط به انرژی سخنرانی و نشست برگزار خواهند کرد، افزود: در واقع نخستین روز از نخستین همایش اقتصاد ایران بر مباحث مرتبط با انرژی تمرکز دارد و مقاله‌های فراوانی درباره بحث انرژی، اقتصاد انرژی و نقش ایران در زمینه انرژی منطقه ارایه می‌شود.

وی قرار گرفتن در منطقه‌ای ژئوپلتیک به لحاظ برخورداری از منابع انرژی را از مزیت‌های ایران دانست و گفت: با توجه به تاکید سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و نقش تعیین‌شده برای حوزه انرژی الکتریکی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه کشور در عرصه تولید انرژی‌های مختلف ضروری است و انتظار می‌رود در نخستین همایش اقتصاد ایران، جایگاه محکمی برای توسعه انرژی الکتریکی در کشور تعریف و لحاظ شود. دایمی یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را تبدیل شده به قطب اصلی منطقه در حوزه انرژی خواند و افزود: ایران در اقلیمی ویژه قرار دارد به‌گونه‌ای که کشورهای جنوبی همسایه ایران دارای اقلیمی استوایی و گرمسیری هستند و در منطقه شمال نیز ایران با کشورهایی همسایه است که سردسیری و به مناطق قطبی نزدیک هستند و این فرصت ویژه‌ای را برای تامین نیازهای انرژی کشورهای همسایه جنوبی و شمالی ایران در تابستان و زمستان فراهم می‌کند.

به‌گفته وی، ایران می‌تواند نقش مهمی در تنظیم و تامین انرژی الکتریکی موردنیاز منطقه ایفا کند و بر این اساس، تاکنون امکان تبادل انرژی با تمام کشورهای دارای مرز خاکی مشترک با ایران فراهم شده است و طرح‌هایی نیز برای برقراری این ارتباط با همسایه‌های جنوب خلیج فارس که دارای مرز مشترک آبی با ایران هستند، آماده شده است.

رییس کل گمرک: صادرات کالای غیر نفتی کشور ۳۵ میلیارد دلار افزایش یافت معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل گمرک ایران گفت: صادرات کالای غیر نفتی کشور در سال جاری به ۳۵ میلیارد دلار افزایش یافت.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی مسعود کرباسیان در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهدای شلمچه افزود: بیشترین رقم صادرات کشور را استان هرمزگان و در رده بعدی خوزستان به خود اختصاص داده است.

وی میزان صادرات کالا از مرز شلمچه را ۷۷۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: روزانه ۵۰۰ کامیون کالا برای صادرات کالا به کشور عراق از مرز شلمچه تردد می‌کند. کرباسیان، بیشتر کالای صادراتی کشور را مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی، میوه و تره بار برشمرد و افزود: استان خوزستان در نقل و انتقال و حمل کالا، جایگاه ویژه‌ای برای رونق ترانزیت مسافر و صادرات و واردات عمدتا در بندر خرمشهر و آبادان ایفا می‌کند. معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین از حمل و نقل ریلی به عنوان عامل رونق در توسعه پایدار یاد کرد و افزود: اگر راه آهن خرمشهر به بصره اجرایی شود، ترانزیت کالا در این منطقه نیز آسان‌تر می‌شود. کرباسیان همچنین با بیان راه اندازی سامانه الکترونیکی گمرک، افزود: سامانه الکترونیک جایگزین نیروی انسانی است و کاهش خطای انسانی، افزایش کیفی کار و کاهش هزینه‌ها از مزایای این سامانه است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک کشور به منظور بازدید از روند ترخیص کالا و ارائه خدمت به مسافران در پایانه مرزی شلمچه و گمرک شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به این مناطق سفر کرد. مسعود کرباسیان افزود: مناطق آزاد تا حدودی متفاوت ازهم هستند و ظرفیت‌های کاری که در این مناطق به وجود می‌آید تنوع زیادی دارد.

وی اضافه کرد:منطقه آزاد اروند به لحاظ ترانزیت، بنادر،تولیدات، صادرات وهمجواری ظرفیت‌های بسیاری دارد که آبادان، خرمشهرومناطق شهری این دو را دردل خود جای می‌هد وزمینه‌های کاری بسیاری دارد.کرباسیان گفت:امید می‌رود با توجه به این مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود ازمنطقه آزاد اروند حمایت مناسبی داشته باشیم.وی همچنین افزود: مناطق آزاد به لحاظ اینکه شامل محدودیت‌های ویژه‌ای نیستند هر کدام مقررات خاص خود را دارند.منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از ۱۷۳کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع شده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

 با افزایش ٢٠ میلیون مترمکعب؛ ١٠٥ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل شد سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در ٢٤ ساعت گذشته بیش از ١٠٥ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته، ٢٠ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در ٢٤ ساعت گذشته، ٥٧١ میلیون مترمکعب گاز به بخشهای خانگی، تجاری، نیروگاهی، صنایع عمده و غیر عمده کشور تحویل شده است.مجید بوجارزاده افزود: در بازه زمانی یاد شده، ١٠٥ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی و ٧٨ میلیون مترمکعب نیز به صنایع عمده کشور تحویل شد. وی با بیان این که در ٢٤ ساعت گذشته، ٣٨٨ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است، خاطرنشان کرد: مشترکان بخش خانگی با صرفه جویی در مصرف گاز می توانند این شرکت را در بهبود خدمات به همه بخشهای مصرف یاری کنند.

به گفته وی، با کم کردن یک درجه دمای خانه حدود ٦ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود. رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: با نصب دماسنج و تنظیم دمای رفاه بین ٢٢-٢١ درجه سانتیگراد، خاموش کردن بخاری و بستن شیر رادیاتور اتاقهایی که از آن استفاده نمی شود، خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل، نصب پرده در مقابل پنجره ها، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها و... می توان در مصرف گاز صرفه جویی کرد. بوجارزاده یادآور شد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از امروز، سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد و شمال و مرکز کشور را در بر می گیرد. به گفته وی، با ورود این سامانه بارشی جدید، مصرف گاز بخش خانگی از امروز به ٤٠٠ میلیون مترمکعب و تا پایان هفته نیز به ٤٥٠ میلیون مترمکعب می رسد.

  نفت ۵۶ دلاری شد قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با نزدیک یک دلار کاهش به 56.42 دلار در هر بشکه رسید.به گزارش فارس، قیمت نفت برنت پس از یک روز معاملات پرتلاطم و علی‌رغم انتظار برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در سال نوی میلادی، تقریبا یک دلار در معاملات روز جمعه کاهش یافت.هر بشکه نفت برنت 91 سنت کاهش یافت و 56.42 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت قیمت 55.48 دلار، کمترین رقم پیش از سال 2009 را نیز تجربه کرده است.

نفت برنت در سال‌های 2011 تا 2013 به طور متوسط 110 دلار در هر بشکه فروخته شد.قیمت نفت خام آمریکا با 58 سنت کاهش بشکه‌ای 52.69 دلار فروخته شد.شاخص دلار آمریکا در روز جمعه 0.9 درصد افزایش یافت. والتر زیمرمان تحلیلگر فنی بازار نفت گفت، ترکیبی از عرضه بیش از حد و تقویت ارزش دلار، دو بدشانسی برای قیمت نفت بوده است.وی افزود، این یک چرخه کاهشی طولانی‌مدت است. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که قیمت‌ها به اندازه کافی برای از بین بردن تولید اضافی کاهش یابد.به گزارش رویترز، همچنین حجم اندک معاملات بازار را در برابر واکنش‌های ناگهانی آسیب پذیر می‌کند.

  سلطانی نیا: کانون کارآفرینان توسعه گرا راه اندازی شد سخنگوی کانون کارآفرینان توسعه گرا از راه اندازی این کانون خبر داد و هدف از راه اندازی این کانون را کمک به دستیابی اهداف توسعه اقتصادی با محوریت بخش خصوصی و در راستای تامین منافع ملی عنوان کرد.به گزارش ایرنا، حسین سلطانی نیا در گفتگو با خبرنگاران، از بیکاری و همچنین موانع سرراه توسعه بخش های اقتصادی به ویژه رکود تورمی موجود به عنوان دو چالش مهم اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: هرچند دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته تلاش زیادی برای خروج از رکود داشته و موفقیت هایی هم حاصل شده اما تداوم شرایط رکودی و همچنین سقوط قیمت نفت سبب افزایش نرخ بیکاری و کاهش درآمد کشور شده و از طرف دیگر طرح های توسعه بنگاه های اقتصادی یا متوقف شده و یا اینکه به دلیل مشکل نقدینگی با سرعت بسیار کندی در حال پیشرفت است.

وی گفت: تداوم این شرایط، گروهی از خبرگان بخش خصوصی و کارآفرینان صاحب نام اقتصاد کشور را برآن داشت تا یک تشکل قدرتمند را بنا گذاشته و برای خروج اقتصاد کشور از رکود و بسترسازی برای تحقق توسعه اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی و در راستای تامین منافع ملی کمر همت ببندند. عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران ادامه داد: این تشکل برنامه هایی برای حضور در پارلمان بخش خصوصی کشور هم دارد اما هدف مهم تر آن این است که خبرگان اقتصادی برنامه های راهبردی خود را برای کارآفرینی و همچنین توسعه اقتصادی کشور به صورت منسجم تهیه و مجددا پیگیر اجرای آن شوند.

این اقتصاددان با بیان آنکه بررسی های اولیه کانون کارآفرینان توسعه گرا نشان می دهد اقتصاد کشور به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف در طول 9 سال گذشته راه زیادی برای بهبود در پیش دارد، گفت: از زمانی که دولت جدید روی کار آمده امیدواری ها به بهبود شرایط هم بیشتر شده خوشبختانه مدیران فهیم و با تجربه در راس کار هستند و به واقع دولتمردان کنونی نیز علاقه مندند اقتصاد کشور به بخش خصوصی سپرده شود.

طی هفته منتهی به 11 دی ماه رقم خورد؛ معامله 8950 میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران طی هفته منتهی به 11 دی ماه، حدود 622 هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به 8950 میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکوردر تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی بیش از 325 هزار تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به 4410 میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار حدود 219 هزار تن انواع محصولات فولادی، 100 هزار تن سنگ آهن، 2310 تن انواع مس، 3620 تن آلومینیوم، 100 تن کنسانتره مولیبدن، 100تن روی، 9 تن کنسانتره فلزات گرانبها و 9 کیلو گرم طلا توسط مشتریان خریداری شد. همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی جمعا حدود 296 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 4539 میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار نزدیک به 139 هزار تن انواع قیر، حدود 40 هزار تن مواد پلیمری، حدود 60 هزار تن وکیوم باتوم، 20 هزار و 500 تن لوب کات، حدود 24 هزار تن مواد شیمیایی، حدود 12 هزار تن گوگرد، 1400 تن عایق رطوبتی و 20 تن انواع گاز و خوراک توسط مشتریان خریداری شد. گفتنی است، تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله 190 تن ذرت بود.

در اولین روز هفته جاری؛ عرضه برنج داخلی و وارداتی در بورس کالا روز 13 دی ماه، تالار محصولات کشاورزی شاهد عرضه برنج گلستان، مازندران، گیلان به همراه برنج وارداتی کشورهای هندوستان و تایلند است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات کشاورزی، 200 تن برنج طارم مازندران، 200 تن برنج طارم گلستان و 100 تن برنج طارم گیلان عرضه می شود.

علاوه بر این، 100 تن برنج شیرودی مازندران و 100 تن برنج شیرودی گلستان روی تابلوی عرضه می رود. شایان ذکر است، شش هزار تن برنج وارداتی تایلند و 5700 تن برنج وارداتی هندوستان راهی تالار محصولات کشاورزی می شود. همچنین، 300 تن گندم خوراکی روسیه عرضه را با قیمت پایه 12 هزار ریال در هر کیلو تجربه می کند. تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز شاهد عرضه 100 تن شمش روی 99.97 شرکت صنایع خالص سازان روی زنجان، با قیمت پایه 79 هزار و 500 ریال است.

این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، حدود 32 هزار تن انواع ماده پلیمری و شیمیایی عرضه می شود. مهمترین مواد پتروشیمی عرضه شده شامل اپوکسی رزین، استایرن منومر، اسید کلردریک، اسید نیتریک، آروماتیک سنگین، آمونیاک، پارازایلین، پلی اتیلن، پلی بوتادین رابر، پلی وینیل کلراید، تولوئن دی ایزوسیانات، جوش شیرین و سود کاستیک است. علاوه بر این، حدود 40 هزار تن قیر، شش هزار تن انواع لوب کات و 800 تن انواع گوگرد روی تابلوی عرضه می رود. براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، بیش از 93 هزار تن انواع کالا راهی بازار فیزیکی بورس کالای ایران می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید