خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 نایب‌رئیس اتاق ایران:

عرضه در اقتصاد ایران با تعمیق رکود در حال نابودی است

نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است، متراکم کردن بیش از حد تورم با ابزار رکود منجر به گرانی و تورم‌های آتی خواهد شد و با تعمیق رکود سمت عرضه در اقتصاد در حال نابود شدن است، اگر این اتفاق رخ دهد دیگر در آینده ابزاری برای کنترل تورم هم وجود نخواهد داشت.به گزارش  تسنیم، محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران در مورد سیاست‌های تحریک تقاضا که از سوی دولت برای مقابله با رکود اجرا می‌شود، گفت: امیدوارم محرک‌هایی که در این لحظه می‌تواند اقتصاد را فعال کنند و به اشتغالزایی بینجامد، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تحریک تقاضا در این برهه بسیار حائز اهمیت است چراکه اقتصاد ایران با پدیده جدیدی در این زمینه مواجه شده که نیاز به درمان اساسی دارد.انصاری ادامه داد: تدابیر لحظه‌ای و شجاعانه‌ای لازم است تا بتوان از رکود خارج شد. اگر به‌امید کاهش نرخ تورم در رکود باقی بمانیم، آن زمان کاهش نرخ تورم بی‌معنا می‌شود. وقتی پول در جامعه نیست؛ وقتی تولید کاهش یافته و وقتی تقاضایی وجود ندارد دیگر اهمیت ندارد که قیمت کالا چقدر است که نیاز به اندازه گیری نرخ تورم باشد. باید تولید و خدمات نجات پیدا کند تا بتوان در اقتصاد مفهوم درستی برای شاخص‌ها قائل بود.این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در مورد چگونگی اعمال سیاست‌های حمایت از تولید، تصریح کرد: چه در سمت تقاضا و چه در سمت عرضه، بسته به نیازها و برآوردهای منطقی از شرایط موجود، می‌توان سیاست‌های حمایتی را دنبال کرد اما آنچه در شرایط فعلی مانع این حمایت‌ها شده است، هراس از تورم است.

وی ادامه داد: در این برهه باید تا حدی تورم را قبول کنیم چراکه متراکم کردن بیش از حد تورم با ابزار رکود منجر به گرانی و تورم‌های آتی خواهد شد، مانند یک فنری است که در حال متراکم کردن آن هستیم و در جایی ممکن است که این فنر قدرتش غالب شود و خود را رها کند.انصاری افزود: این نقطه زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که دروازه‌ها باز شود و کمی پول از آن طرف مرزها به اقتصاد ایران تزریق شود در این صورت دیگر نمی‌توان تورم را با هیچ ابزاری کنترل کرد چراکه تولیدکننده‌ها دیگر نابود شده‌اند. با تعمیق رکود سمت عرضه در اقتصاد در حال نابود شدن است، اگر این اتفاق رخ دهد دیگر در آینده ابزاری برای کنترل تورم هم وجود نخواهد داشت.این فعال اقتصادی تأکید کرد: صاحب‌نظران اقتصادی راه‌های مختلفی را برای حل این بحران مطرح می‌کنند. محرک‌های اقتصادی تجربه شده‌ای در دنیا وجود دارد که باید به‌سراغ این محرک‌ها رفت تا بتوان از این حلقه رکود خارج شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید