خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


سهم بنزین در آلودگی هوای تهران

در حالی که آلودگی هوای تهران وضعیت جاری پایتخت را از حالت نرمال خارج کرده است، شرکت پخش فراورده‌های نفتی می‌گوید بیش از 83 درصد بنزین توزیعی در استان تهران، یورو 4 است.
به گزارش ایسنا، معضل آلودگی هوای کلانشهر تهران که طی چند سال گذشته بسیار مورد توجه بوده، با وجود تمام اقدامات از جمله افزایش محدوده اضطرار، زوج و فرد، معاینه فنی خودروها، تعطیلی ادارات، آبپاشی، نصب فن و پنکه و ... بازهم به عنوانی چالشی بسیار مهم سلامت شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

در این میان شرکت پخش فراورده های نفتی می‌گوید بیش از 83 درصد بنزین توزیعی در استان تهران بنزین با کیفیت یورو4 است و وضعیت تامین سوخت این کلانشهر نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته است.
پیگیری های ایسنا از شرکت پخش فراورده های نفتی نشان می‌دهد روزانه مجموعا 14.5 میلیون لیتر در سطح استان تهران توزیع می‌شود که از این میزان، 12 میلیون لیتر آن بنزین یورو4 است.
براساس این گزارش، از 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 توزیعی در استان تهران، 11.5 میلیون لیتر به کلانشهر تهران اختصاص می‌یابد و 500 هزار لیتر نیز در حومه تهران توزیع می‌شود.
در همین حال، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز گفته است که آلودگی اخیر هوا در تهران ارتباطی با نیروگاه‌های برق استان ندارد.
فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در شهر تهران دو نیروگاه طرشت در منطقه ستارخان با ظرفیت 40مگاوات و نیروگاه بعثت در جنوب تهران با ظرفیت 210 مگاوات فعالیت می‌کنند، افزود: این نیروگاه‌ها با گاز که سوخت پاکی است، تغذیه می‌شوند.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: مابقی نیروگاه‌ها اطراف شهر تهران هستند که گازوئیل مصرف می‌کنند.
وی با بیان این‌که مصرف برق تهران 6500 مگاوات است، ادامه داد: تنها نیروگاهی که از مازوت که بیشترین میزآن آلودگی را دارد تغذیه می‌کند نیروگاه شهید رجایی در دشت قزوین است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید