1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئيس بنياد جهاني انرژي:

طرح فاضلاب تهران نامزد دريافت جايزه جهاني انرژي شده است

طرح فاضلاب تهران برای نخستین بار به عنوان يکي از طرح های برتر جهان کاندید دريافت جايزه جهاني انرژي شده است .
طرح فاضلاب تهران نامزد دريافت جايزه جهاني انرژيبه‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  پايگاه اطلاع ‌رساني وزارت نيرو (پاون)، طرح فاضلاب تهران  در رقابت با سه کشور استراليا، دانمارک و چين، کانديداي دريافت جايزه جهاني انرژي شده است و کانديد شدن يک طرح از ايران به عنوان يکي از 15 طرح برتر جهان براي دريافت اين جايزه براي نخستين بار صورت مي‌گيرد. بنياد جهاني انرژي به عنوان بزرگترين مرجع ارزيابي و حمايت کننده از طرح‌هاي محيط زيستي به ويژه انرژي است که در حدود 30 سال پيش فعاليت خود را آغاز کرده است.بيش از 170 کشور جهان عضو رسمي اين بنياد هستند و بزرگترين طرح هاي محيط زيستي از سوي سازمان ملل براي نظارت به اين بنياد سپرده مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، هر ساله بيش از 10 هزار طرح در زمينه نوآوري‌هاي محيط زيستي به اين بنياد ارسال مي‌شود. طرح‌هاي ارسالي براساس منطق مشخص و در چهار زمينه محيط زيست، مالي، اجتماعي و فن‌آوري مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در نهايت گواهينامه و تنديس از سوي بنياد جهاني انرژي و جامعه مديريت سبز اروپا به برگزيدگان اعطا مي‌شود.
اين جايزه برجسته‌ترين جايزه زيست محيطي است و سالانه حدود 10 هزار پروژه از 177 کشور مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و در نهايت 125 طرح به عنوان طرح‌هاي ملي، موفق به دريافت برجسته‌ترين جايزه زيست محيطي مي‌شود.رئيس بنياد جهاني انرژي در بازديد خود از تاسيسات طرح فاضلاب تهران در اين باره مي‌گويد: طرح‌هاي مورد ارزيابي براي حضور در فرايند دريافت اين جايزه در موضوعاتي شامل آب، زمين، انرژي، هوا و توسعه اجتماعي جوانان است.

"ولفگانگ نيومن" با تقدير از اقدام‌هاي شرکت فاضلاب تهران خواستار معرفي فعاليت‌هاي ايران در زمينه انرژي و پايداري آن به دنيا مي‌شود و از کانديد شدن پروژه فاضلاب تهران بين 15 پروژه برتر براي دريافت جايزه انرژي جهاني اظهار خرسندي مي کند.وي با اشاره به چالش پيش روي بشريت در سال2050، اظهار داشت: در اين سال حدود 40 درصد جمعيت جهان شهرنشين مي‌شوند و 25 درصد جمعيت روستايي از دسترسي به منابع انرژي محروم مي‌شوند؛ لذا بايد هم اکنون به دنبال راهکارهايي براي حل اين بحران پيش رو داشته باشيم.
رئيس بنياد جهاني انرژي، بيان کرد: پروژه فاضلاب تهران درتوليد انرژي و جلوگيري از آلودگي هوا همچنين براي حوزه کشاورزي امري مفيد است و اين معناي کامل پايداري است.وي خاطرنشان کرد: در آيين انتخاب طرح‌هاي برتر انرژي سبز، پروژه‌هاي سبز و پايدار انتخاب مي‌شوند و بعد از بررسي مجدد طرح‌ها، 15 مورد انتخاب و از بين آنها 5 طرح در محورهاي مذکور، معرفي و موفق به دريافت جايزه جهاني انرژي مي‌شوند و اين مراسم به صورت زنده در سراسر دنيا پخش مي شود. اين مراسم در روز 17 ژانويه در تهران برگزار خواهد شد و بالغ بر 80 برنده جوايز ملي انرژي در آن حضور دارند.رئيس بنياد جهاني انرژي با اشاره به رقباي جدي پروژه فاضلاب تهران، تصريح کرد: پروژه احداث يک آسمان خراش با نخاله‌هاي ساختماني در استراليا، احداث هتلي در دانمارک که 90 درصد انرژي خود را از خورشيد و آب‌هاي زيرزميني تامين مي‌کند، پروژه ديگر جمع‌آوري آب‌هاي باران در چين است و تمامي اين پروژه‌ها حاکي از توجه کشورها به تداوم زندگي در آينده و حفظ منابع براي آيندگان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر