خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

کیفیت نان بالا نرفته است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ضمن گلایه از حذف سبوس از آرد برخی نانوایی‌ها گفت: با وجود افزایش قیمت، کیفیت نان بالا نرفته است.

شاهرخ ظهیری در گفتگو با ایسنا، درباره آزادپزی 20 درصد از نانوایی ها و فروش نان به بیش از قیمت مصوب در این واحدها، اظهار کرد: اصولا تا زمانی که رقابت ایجاد نشود نه کالایی اصلاح می‌شود و نه قیمت آن پایین می‌آید. از سوی دیگر زمانی که هزینه‌ها افزایش یابد و قیمت محصول نهایی تغییر نکند عرضه‌کننده از کیفیت محصول می کاهد.وی با بیان اینکه با این کار تجارت به مسیر ناصواب خواهد رفت، درباره اصل آزادسازی قیمت‌ها گفت: اصل آزادی قیمت اتفاق بسیار خوبی است و اعضای اتاق بازرگانی موافق آزادسازی قیمت‌ها هستند. البته با این شرط که نظارت بر کیفیت از سوی مسئولان مربوطه انجام شود و دولت نیز کنترل لازم را در دستور کار قرار دهد.

 

ظهیری با بیان این‌که نانوایان به بهانه‌های مختلف از قبیل استفاده از دانه‌های کنجد یا .... نان را گران‌تر از نرخ مصوب می‌فروشند، ادامه داد: با نظارت و کنترل می توان کم کم به سمت آزادسازی قیمت‌ها براساس رقابت پذیری حرکت کرد اما در حال حاضر با وجود افزایش قیمت، کیفیت نان بالا نرفته است.وی اضافه کرد: یکی از مشکلات در پخت نان این است که سبوس را مجدد از آن می‌گیرند که این اقدام در پخت نان سنگک باعث سفید شدن نان شده است درحالی که اگر نان سبوس نداشته باشد عملا هیچ خاصیتی ندارد.رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اولین کاری که باید در آزادسازی قیمت نان انجام شود این است که باید تمام نانوایی‌ها موظف شوند نان خود را با سبوس به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.وی اظهار امیداری کرد که در یک برنامه بلندمدت آزادسازی قیمت به شکل جامع برای نان حاصل شود.

 به گزارش ایسنا، از ماه گذشته قیمت نان 30 درصد افزایش یافت و همچنین طبق مصوبه دولت قرار شد 20 درصد از نانوایی‌ها آزاد‌پز شوند که این اقدام در 34 واحد نانوایی سنگکی از روز گذشته - 21 دی - آغاز شد و حدود 120 واحد سنگکی دیگر نیز به تدریج بنا به تشخیص اتحادیه نانوایان یا به درخواست خودشان آزادپز می‌شوند.بر این اساس قیمت نان سنگک در نانوایی‌های آزادپز با وزن شانه 450 گرمی 1300 تومان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید