خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس کمیته تخصصی مزد وزارت کار خبر داد:

قطعی‌شدن افزایش ۲برابری بُن خواروبار و پایه سنوات کارگران در سال ۹۴

رئیس کمیته تخصصی بهره‌وری و مزد وزارت کار با اشاره به اینکه ۲برابر شدن سنوات و بُن خواروبار کارگران در سال ۹۴ قطعی شده است، گفت: هنوز در جلسه شورای عالی کار درباره اعداد و ارقام به نتیجه نرسیده‌ایم.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با تسنیم درباره تعیین دستمزد 94 بیان کرد: تا کنون دو مورد از بسته مزدی سال 94 تأیید شده است، 2برابر شدن سنوات و بُن خواروبار کارگران در سال 94 قطعی شده است، یعنی از سال 94، میزان بُن خواروبار از 85هزار تومان به 170هزار تومان و پایه سنواتی کارگران در سال آینده از 500 تومان به 1000 تومان در روز افزایش می‌یابد.

توفیقی با تأکید بر اینکه تاکنون در جلسات شورای عالی کار که برگزار شده است، هیچ تصمیمی درباره اعداد و ارقام گرفته نشده است، گفت: توجه به افزایش حقوق سطوح مزدی امری ضروری است که امیدواریم با حمایت رئیس جمهور از کارفرمایان در مورد دستمزد راحت‌تر به نتیجه بهتری با آنها برسیم.

وی ادامه داد: تبصره یک ماده 41 قانون کار بر افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم اعلام شده تأکید دارد و تبصره دو همین ماده سطح معیشت خانوار را مطرح می‌کند در حالی که سال‌های سال است که این تبصره به فراموشی سپرده شده و اگر قرار باشد که امروز به آن استناد کنیم، باید سایر عوامل مؤثر نظیر خط فقر را هم تعریف کنیم، بنابراین نمایندگان کارگران بر لحاظ کردن توجه به معیشت کارگران توجه بسیار دارند.

رئیس کمیته تخصصی بهره‌وری و مزد وزارت کار بیان کرد: جبران عقب‌ماندگی 73درصدی کارگران مسئله مهمی است. قرار بود از سال 83 به بعد هرساله افزایش‌هایی به‌منظور جبران عقب‌افتادگی مزدی کارگران برای جبران افت قدرت خرید اعمال شود اما متأسفانه در سال 83 مجلس این موضوع را به‌بهانه تثبیت قیمت‌ها متوقف کرد.

وی با اشاره به اینکه جلسه بعدی شورای عالی کار قرار است هفته آینده برگزار شود، بیان کرد: کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار از دولت درخواست داشتند که دولت با حذف یارانه اقشار پرُدرآمد و هموطنان خارج از کشور، نسبت به پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها به صنعت اقدام کند تا بخشی از مشکلات کارفرمایان در پرداخت حقوق حل شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید