خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


سرپرست مرکز ملی فرش دستباف ایران: بیمه بافندگان فرش دستباف گسترش می یابد

کارگر گفت: طرح بیمه قالیبافان در لایحه بودجه سال آینده اعتبار خوبی خواهد داشت و تعداد بیشتری بیمه خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛حمید کارگر افزود: این طرح در سال های گذشته پیشرفت خوبی داشت اما در سال جاری به دلیل کمبود منابع به کندی پیش رفته است که امیدواریم در سال آینده سرعت آن بیشتر شود. وی گفت: در این طرح حق کارفرما را دولت پرداخت می کند که به 23 درصد می رسد و 7 درصد را هم خود بافندگان می دهند تا از خدمات بیمه ای بهره مند شوند. سرپرست مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: در روند اجرای طرح بیمه قالیبافان برخی ها از این خدمات بهره مند شدند که قالیباف نیستند و باید حذف شوند.

وی این روند را انحراف در بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت : با شناسایی و لغو بیمه افراد غیر شاغل در قالیبافی -افراد شاغل در این حوزه جایگزین آنها می شوند. کارگر گفت: بیش از یک میلیون بافنده فرش داریم و برای تکمیل بیمه این عزیزان در سال آینده به هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم تصویب شود.

این مقام مسئول افزود: فرش دستباف ایران همچنان در جهان حرف اول را می زند و به عنوان یک هنر صنعت ایرانی مطرح است که امیدواریم صادرات در سال جاری بیشتر شود. سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: در هشت ماه نخست امسال بیش از سه هزار و 900 تن فرش دستباف به ارزش بیش از 202 میلیون دلار به بیش از 80 کشور صادر شده است که 24 درصد رشد وزن نشان می دهد.

کارگر افزود: تا 25 درصد فرش دستباف ایران به بازارهای آمریکا صادر می شد که تحریم شده است اما با بازاریابی های جدید و گسترش بازارهای خارج از آمریکا تلاش می کنیم این موضوع را جبران کنیم. البته رکود اقتصادی در اروپا و تحولات منطقه هم در این کاهش موثر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید